کد خبر 290390
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹

رییس فدراسیون هندبال در موضع گیری نسبت به انتشار نامه اعتراضی ملی پوشان به وزیر ورزش و جوانان گفت: وجدان مردم حتی همین افرادی که نامه علیه فدراسیون امضا می‌کنند آگاه است که برخی تنها برای منافع شخصی و فردی خود دست به تخریب می زنند.

به گزارش مشرق، جلال کوزه‌گری با اظهار تاسف از نامه منتشر شده توسط ملی‌پوشان هندبال ، اظهار کرد: بعد از کسب عنوان سوم در مسابقات قهرمانی مردان آسیا و کسب سهمیه جهانی تصمیم گرفتیم تا چند مربی مطرح را برای هدایت تیم ملی بررسی کنیم. در همین راستا از ماجک (سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران) که موفقیت‌های بسیاری را در عرصه های ملی و باشگاهی به دست آورده، دعوت کردیم تا با وی در تهران مذاکره کنیم.

وی افزود: همان طور که می دانید ماجک قبلا سرمربی تیم هندبال ایران بود و به همراه ملی‌پوشان نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو شد، اما بعد به دلایل مسائل مالی به کشور قطر رفت. جالب این است که همین افرادی که نامه را امضا کرده‌اند بارها خواسته بودند که ماجک به ایران برگردد، حتی مصاحبه‌ آنها در رسانه‌های مختلف وجود دارد. از سوی دیگر بسیاری اعتراض می‌کردند که چرا سرمربی باشگاه ثامن الحجج (ع) سبزوار در مسابقات قهرمانی آسیا هدایت تیم ملی را هم بر عهده داشت و همین موضوع را دستخوش انتقاد علیه فدراسیون قرار داده بودند. حالا که ما تصمیم گرفتیم تا با گزینه‌های دیگر مربیگری برای هدایت تیم ملی مذاکره کنیم برخی، هندبالیست‌های تیم ملی را تحریک کردند تا علیه فدراسیون نامه منتشر کنند.

رییس فدراسیون هندبال خاطر نشان کرد: واقعا این موضوع من را ناراحت کرد. هندبال در دوره ریاست من یک بار نایب قهرمان بازی‌های آسیایی شد، در مسابقات انتخابی المپیک سوم شد و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا سهمیه جهانی را کسب کرد. تیم هندبال جوانان ایران هم سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورد. واقعا برای برخی‌ها متاسفم که با ابزارهای مختلف سعی می‌کنند تا منافع خودشان را در هندبال تامین کنند. به جای این که از موفقیت‌های تیم ملی در مسابقات مختلف خوشحال شوند، سعی می‌کنند تا همه چیز را زیر سوال ببرند. بعد از انتشار نامه با چند نفر از ملی‌پوشان صحبت کردم. آنها گفتند که تحت شرایطی این نامه را امضا کرده‌اند.

کوزه‌گری خاطر نشان کرد: در وضعیت بد مالی فدراسیون سعی کردیم تا به جذب اسپانسر برخی هزینه‌ها را تامین کنیم. خود من تلاش زیادی کردم تا مدیرعامل موسسه ثامن الحجج (ع) سبزوار را مجاب کنم تا در هندبال سرمایه‌گذاری کند. خوشبختانه سرمایه‌گذاری برای هندبال مفید بود، اما تعجب می‌کنم حالا چرا برخی سعی می‌کنند همه چیز را به پای باشگاه ثامن بنویسند. باشگاه ثامن الحجج (ع) سبزوار با ترکیبی از بازیکنان خوب نتوانست در جام باشگاه‌های آسیا موفق باشد. حتما دلایلی برای این موضوع وجود داشت. من همیشه سعی کردم تا خویشتندار باشم. مشکلات فدراسیون را به بیرون انتقال ندهم و همه چیزی در داخل خانه حل و فصل شود. حالا هم اصلا دوست ندارم این موضوع ادامه دار شود.

جلال کوزه‌گری تاکید کرد: فکر نمی‌کنم که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به نامه منتشر شده از سوی برخی ملی‌پوشان ترتیب اثر دهند. به هر حال من زندگی و همه توانم را برای موفقیت هندبال در فدراسیون صرف کرده‌ام. هیچ چیزی هم از این ورزش نخواسته‌ام. فقط می‌دانم که وجدان مردم حتی همین افرادی که نامه علیه فدراسیون امضا می‌کنند آگاه است که برخی تنها برای منافع شخصی و فردی خود دست به تخریب می زنند. امروز هندبال ایران موفقیت بزرگی را به دست آورده است. برای نخستین بار سهمیه جهانی کسب کردیم و امیدوار هستم که سهمیه المپیک را هم به دست بیاوریم. در چنین شرایطی نباید جو خانواده ورزش هندبال را ملتهب کنیم. از همه علاقمندان این ورزش می‌خواهم تا آرامش خود را حفظ کنند و اجازه دهند تا هندبال مسیر موفقیت‌های خود را ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس