کد خبر 289668
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از صدور و فروش 100 سیم کارت جعلی با تصویر پاسپورت اتباع بیگانه توسط یکی از هتل‌های مشهد خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدمحسن عرفانی رئیس پلیس فتای خراسان رضوی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: طی چند روز اخیر پرونده‌ای به نام terminetion (سرقت از پهنای باند مخابراتی و اینترنتی) تشکیل شد که در رابطه با آن چهار نفر عضو باند که از این 4 نفر 2 نفر که در مشهد حضور داشتند دستگیر شدند و یک نفر در آمریکا و نفر دیگر در استرالیا هستند که از طریق اینترپل پیگیر این پرونده است.

محسن عرفانی در ادامه افزود: شیوه کار این باند به این شکل بوده که کارت‌های اعتباری مخابراتی را با قیمت‌های نازلی تهیه و در کشورهای دیگر به اقشار کم‌درآمد مثل دانشجویان می‌فروختند و از طریق تماس این افراد دست به سوءاستفاده‌هایی می‌زدند.

وی تصریح کرد: در ادامه این ماجرا مأموران ما به منزلی واقع در خیابان پیروزی مشکوک و آن را مورد بازدید قرار دادند که در پی این بازدید 10 خط مخابراتی و 2 سیستم تیونر که ارتباط با خارج را برقرار می‌کند کشف شده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به سیستم تیونر خاطرنشان کرد: این سیستم از لحاظ هزینه بسیار اندک است در حد اتصال به اینترنت و تماس‌های با خارج آن به هیچ‌عنوان در سیستم مخابراتی ما نمی‌افتد.

وی همچنین تصریح کرد: این باند از سال 90 فعالیت خود را شروع کرده که طی این  2 سال رقمی بالغ بر چند میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند، در رابطه با این پرونده 2 منزل در دو منطقه مشهد نیز شناسایی که ماموران ما امروز برای بررسی این موضوع به محل اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینجور جرایم از لحاظ امنیتی، هدر رفت بیت‌المال و ایجاد درآمدهای گزاف جرم محسوب می‌شود که باید در این قضیه آگاه بود.

سید محسن عرفانی افزود: توصیه‌ای که پلیس فتا به مردم دارد این است که اگر مردم ما رفت و آمدهای مشکوکی رها به منازلی که خالی از سکنه است و همچنین نصب آنت‌های غیرمتعارف رویت کردند با شماره‌های 05112183918- 05112183893 با ماموران ما در پلیس فتا تماس حاصل نمایند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در ادامه از کشف سیم‌کارت‌های اعتباری جعلی (4 هزار سیم‌کارت کشف شده) طی دو، سه روز اخیر خبر داد و افزود: در این رابطه شخصی به پلیس فتا مراجعه و گفت موبایل بنده هک و کلیه اطلاعات مورد سرقت قرار گرفته که براساس همان اطلاعات بر علیه خودم در فضای مجازی و به طریق پیامک سوءاستفاده‌هایی انجام شده که با پیگیری‌های انجام شده این خط را ردیابی کردیم که متوجه شدیم این خط مربوط به تبعه بیگانه است که پس از دستگیری این تبعه وی اظهار بی‌اطلاعی نمود و پس از بررسی‌های انجام شده به یک دفتر پیشخوان رسیدیم که در رابطه با این قضیه 2 دفتر پیشخوان پلمب و دو شخص نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: شیوه کار این افراد به این گونه بوده که توسط یکی از هتل‌های مشهد مقدس تصاویر پاسپورت این مسافران افشا و با هر پاسپورت آنها 100 سیم‌کارت جعلی صادر و به فروش می‌رسیده است که در صورت قانونی اینگونه است که با هر پاسپورت 10 سیم‌کارت باید صادر شود که خود این یک جرم محسوب می‌شود.

سیدمحسن عرفانی افزود: در مورد این پرونده سیم‌کارت‌های جعلی پرونده‌های دیگری زیرمجموعه این پرونده از جمله نشر اکاذیب و تهمت، سرقت و ... تشکیل شده است.

وی گفت: سیم‌کارت‌های کشف شده به تعداد 4 هزار عدد بوده که رقم واقعی بیش از این بوده است.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی همچنین در مورد کلاهبرداری از طریق پیامک افزود: هرگونه پیامک از هر ارگان و شرکتی که شخص را به سمت دستگاه عابر بانک بکشاند صددرصد کلاهبرداری است، اکثرا این کلاهبرداری‌ها با آوردن یک گوشی همراه به داخل زندان انجام می‌گیرد که خوشبختانه از اینگونه موارد در زندان‌های استان‌های خراسان نداشته‌ایم.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در ادامه از سرقت پهنای باند اینترنتی از شخصی خبر داد و افزود: با شکایت این فرد به پلیس فتا طی اظهاراتی عنوان نمود که وقتی بنده پهنای باند را خریداری نمودم به صورت خودکار طی دو سه روز این پهنای باند به صورت غیرعادی استفاده می‌شده است که با پیگیری این پرونده شخص 27 ساله‌ای را دستگیر و طی روبه‌رو شدن با عدله فنی پلیس لب به اعتراف گشود. متهم در این‌باره افزود وقتی پهنای باند را از شاکی می‌دزدیدم پسوورد ساده‌ای داشت به راحتی به صفحات این شخص ورود پیدا کرده و مورد سوءاستفاده قرار می‌دادم.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی در ادامه طی توصیه‌ای به مردم افزود: صفحاتی که در اینترنت باز می‌کنند امکان دارد تقلبی باشد که نباید به تبلیغات اعتنا نمود همچنین ایمیل‌های ناشناس را به هیچ‌عنوان باز نکنید زیرا ممکن است این ایمیل‌ها جاسوسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیامک‌هایی که در آن شخص را برنده لوازم و یا وسایلی می‌کنند کاملا کلاهبرداری است و قبل از هر چیز باید استعلام گرفته شود.

وی در رابطه با این موضوع افزود: بیشتر این کلاهبرداری‌ها از پزشکان و افراد تحصیلکرده که مطالعه روزنامه و سایت‌های خبری را ندارند اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که در رابطه با این قضایا تشکیل می‌شود بیشتر پرونده‌های بین‌المللی است که در استان خراسان رضوی خوشبختانه اینگونه پرونده‌ها بسیار انگشت‌شمار است.

همچنین وی توصیه‌ای به پزشکان و افراد تحصیلکرده نمود که مطالعات خبری خود حتی با خواندن صفحه حوادث روزنامه‌ها را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در پایان در آستانه سال جدید هشدارهایی را جهت خریدهای اینترنتی نوروزی به هم‌استانیان داد و افزود: اولین پیش‌فرض برای حقیقی و سالم بودن یک فروشگاه الکترونیک این است که کالای مجاز ارائه می‌کند بنابراین فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می‌رسانند با احتمال بسیار بالا، به قصد کلاهبرداری به وجود آمده است. صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشد، هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و مؤسسات مالی یا خریدهای اینترنتی، از ذخیره کردن نام کاربری و رمز عبور در رایانه خود خودداری نمایید، در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها شما را به صفحاتی هدایت می‌کنند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارد در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز عبور، رمز دوم و تاریخ انقضای کارت این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملا امکان هرگونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند. در زمان ورود اطلاعات حساب بانکی جهت انجام پرداخت‌های الکترونیکی در درگاه پرداخت اینترنتی از صفحه کلید مجازی که در تمامی این درگاه‌ها تعبیه شده است استفاده نمایید پس از اتمام انجام عملیات بانکی حتما از درگاه اینترنتی بانک مورد نظر خود خارج شده (log out) و سپس نسبت به بستن پنجره وبگاه اقدام شود. از عدم نصب keyloggerهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر روی رایانه‌ای که ثبت اطلاعات حساب بانکی از طریق آن صورت می‌گیرد اطمینان حاصل شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    سیمکارتهای ناشناس خیلی خطرناکند و اقدامات تروریستی غیرقابل شناسایی میشود با آنها انجام داد. ایرانسل هم متوجه موضوع شده و درخواست نموده هر چی سیمکارت خاموش دارید را روشن کنید. تا انواع اقسام پیامک لاغری و چاقی و تجهیزات بزرگ کننده و درمان طاسی و ریزش مو و ... را دقیقه به دقیقه برایتان بفرستد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس