رئیس‌جمهور وعده داد که گرانی و تورم در سال ۹۳ کاهش یافته کنترل خواهد شد.

کاهش تورم تا 25 درصد در سال 93/ سال بعد گرانی را کنترل می‌کنیم
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم جاسک در سخنانی گفت: برای این منطقه مهم و استراتژیک کنار دریای عمان، البته به یک فرودگاهی نیاز داریم که با توسعه آن به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل شود.

وی افزود: ما اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه فعلی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌‌المللی هستیم که ان‌شاءالله در دولت یازدهم آغاز شده و تکمیل آن در دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: جاسک یک استعداد بالا برای رشد و توسعه دارد. البته برای این توسعه بزرگ کنار شهر جاسک یک شهر جدیدی هم متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی‌های آینده را در این منطقه برآورده کند. البته طرح‌هایی هم برای سال آینده در دست است که ان‌شاءالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی در ادامه به توسعه و تکمیل فاضلاب جاسک اشاره کرد و گفت: فاضلاب جاسک که تا پایان سال آینده بیش از 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است، ان‌شاءالله تا پایان سال 93 تخصیص داده شده و اجرا خواهد شد.

بیمارستان 32 تخت‌خوابی جاسک، 64 تخت‌خوابی خواهد شد

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به بیمارستان 32تختخوابی جاسک اشاره کرد و گفت: بیمارستان 32تختخوابی جاسک توسعه خواهد یافت و به یک بیمارستان 64تختخوابی تبدیل خواهد شد که این توسعه هم تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور ادامه داد: طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است بحث انتقال آب از سد چگین است که این طرح به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مبلغ پیش‌بینی شده و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

روحانی در ادامه اظهار داشت: بنابراین این 3 طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب ان‌شاءالله وعده ما برای اجرا توسط همه مجریان تا پایان سال آینده است. هم استاندار، فرماندار و هم مسئولین مربوطه امروز این قول را از زبان رئیس جمهور شنیدند که ان‌شاءالله عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اولاً همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش بر تعامل و دوستی با همسایگان و به‌ویژه همسایگان جنوب این منطقه است. ما با همه کشورهای جنوبی با روابط بهتر و تعامل بهتر به‌دنبال منطقه‌ای امن و آماده برای سرمایه‌گذاری هستیم. همه ایرانیان عزیز که در داخل و خارج کشور هستند و یا کارآفرینان دیگر می‌توانند به آینده این منطقه توجه داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هرکس از فردا در جاسک سرمایه‌گذاری کند، باید بداند که در سال‌های آتی منفعت خواهد برد، گفت: اینجا به یک مرکز تجاری و صنعتی تبدیل خواهد شد. البته این منطقه به یک مرکز مهم دریایی که باعث پیشرفت منطقه نیز می‌شود، تبدیل خواهد شد.

جاسک باید به منطقه ویژه تبدیل شود

روحانی در همین زمینه ادامه داد: البته برای این کار باید بخش بزرگی از آن به منطقه‌ای ویژه تبدیل شود. برای اینکه بتوانیم از همه استعدادهای منطقه بهره‌برداری کنیم، این کار باید انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و نیز نحوه اجرای مرحله دوم آن اشاره کرد و گفت: این روزها راجع به یارانه‌ و مرحله بعدی آن سخن گفته می‌شود. نیازمندان جامعه، اقشار نیازمند جامعه، هدفمندی یارانه و یارانه نقدی برای آنها ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر خانواده‌هایی در سطح کشور وضع زندگی‌شان به‌گونه‌ای است که نیاز به یارانه ندارند، مانند دهک‌های بالا، براساس قانون اخیر مجلس شورای اسلامی به‌طور طبیعی و براساس فرمی که پر می‌کنند، دیگر نیازی به یارانه نخواهد داشت. البته کسانی که نیاز ندارند، بهتر است این فرم را پر نکنند. فرم را کسانی پر می‌کنند که نیازمند دریافت یارانه باشند.

روحانی در ادامه اظهار داشت: در مرحله آتی یعنی در سال آینده، غیر از یارانه نقدی که به خانوارها و مردم پرداخت می‌شود، یک بخش از فعالیت برای ساماندهی بهداشت و درمان است. ما می‌خواهیم مردم در شهرستان‌ها و جای جای این کشور اسلامی و بخش‌های مختلف و حتی در روستاها به نیازمندی بهداشتی و درمانی آنها رسیدگی شود که اولین قدم آن را در سال آینده برمی‌داریم.

وی در ادامه قدم اول در راستای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان را تحت پوشش قرار دادن همه مردم برای بیمه دانست و گفت: آنهایی که تحت پوشش درمانی نیستند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند و آنهایی نیز که تحت پوشش بیمه هستند، تلاش می‌کنیم ارزش بیمه‌ها را بالا ببریم.

رئیس جمهور تأکید کرد: در مجموع قصد داریم سهم دولت را در زمینه بهداشت و درمان افزایش یافته و سهم مردم کاهش یابد تا مردم امنیت خاطری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.

غیر از یارانه نقدی یارانه کالایی نیز خواهیم داشت

روحانی در بخش دیگری از سخنانش موضوع امنیت غذایی را یکی دیگر از اولویت‌های دولت در سال آینده دانست و افزود: مردم ما از لحاظ مواد اساسی غذایی و کالاهای اساسی نباید دغدغه خاطر داشته باشند، چرا که غیر از یارانه نقدی، ما یارانه کالایی را نیز ان‌شاءالله خواهیم داشت. با یک برنامه منظم‌تر و دقیق‌تری در سال آینده به مسئله امنیت غذایی مردم می‌پردازیم زیرا مسئله غذا و بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه مردم است.

وی اضافه کرد: البته بخشی از یارانه هم صرف تولید و حمل و نقل و سایر موارد نیز خواهد شد که به مردم اعلام می‌شود. البته قیمت‌هایی که برای حامل‌های انرژی مانند نفت و گازوئیل اعلام خواهد شد، شیب بسیار ملایمی خواهد داشت و آن‌‌طور که تبلیغ می‌شود، ما مراقب هستیم که در کشور ما همان‌طور که در این 6 ماه تورم و رشد تورم کاهش یافته، در سال آینده نیز رشد تورم را کاهش خواهیم داد و گرانی را در سایه اشتغال که مسئله اصلی مردم است، کنترل خواهیم کرد.

کاهش تورم تا 25 درصد در سال 93

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جاری دولت قدم کوچکی در راستای ایجاد اشتغال برداشته است، گفت: سال آینده برای مهار گرانی نیز همان‌طور که دولت قول داده، تورمی که امسال در آغاز کار دولت 42 درصد بوده و ان‌شاءالله تا پایان سال حدود 35 درصد خواهد بود، آن را در سال آینده به 25 درصد کاهش خواهیم داد.

روحانی ادامه داد: به‌خاطر اینکه در سال‌های 91 و 92 کشور رشد اقتصادی نداشته است، در سال 93 شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود و معنای آن این است که هم رونق و هم مسئله اشتغال برای افرادی که به‌دنبال کار هستند، فراهم است.

وی تأکید کرد: همه مردم عزیز ایران می‌دانند که این کشور تحت لوای لا اله‌ الّا الله و محمّد رسول اللّه است. در این کشور همه ایرانیان بدون تفاوت و عقاید و آرای مختلف دارای حقوق شهروندی خود هستند. این وحدت به‌خصوص بین شیعه و سنی وجود دارد. همه ما برادر و تابع قرآن و پیرو سیره و روش حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم‌ الشأن اسلام هستیم.

تفاوت بین شیعه و سنی بی‌معناست

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما عاشق و علاقه‌مند به خاندان اهل‌بیت هستیم و دارای یک قبله واحدیم و خدای واحد را پرستش می‌کنیم. معنا ندارد که بین اهل‌سنت و شیعه تفاوتی قائل باشیم. همه برادر هستیم و نباید بین ما تفرقه‌ای باشد.

روحانی در ادامه با طرح این سؤال "چرا نباید متحد باشیم؟" گفت: ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم. اگر این کشور توسعه یابد، از آثار آن همه بهره‌مند می‌شوند و آن به‌نفع همه است و اگر خدای ناکرده در این کشور توسعه نباشد، همه ما ضرر خواهیم کرد. برادری، اخوت و دوستی ما همواره باید مستدام باشد.

وی با بیان اینکه تلاش این دولت ایجاد وحدت بیشتر، توازن و تعادل بیشتر است، تأکید کرد: شرق استان هرمزگان محرومیت بیشتری نسبت به غرب آن دارد که سرمایه‌گذاری دولت برای رفع محرومیت از شرق این استان در جهت توازن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه مردم ایران باید زندگی بهتری داشته باشند. به‌امید ایرانی آبادتر و سربلندتر و جاسک به‌عنوان بندر توسعه یافته زیبای این منطقه در ساحل مکران. درود و سلام به همه مردان و زنان، شاد، موفق و پیروز باشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    انشاالله که این وعده ها تحقق یابد.
  • بیتا 0 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    فعلا همین جور مردمو حواله بدین به ماه و فصل و سال بعد تا ببینیم چی میشه!!
  • جلال ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    انصاف داشته باشید اقلا صبرکنید 100 (صد روز ) تمام بشه آنوقت ببینید ملمکت گولستان میشه !!
  • albert ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    ایول دکتر روحانی.. از موقعی که اومدی قیمتا خیلی پایین اومده.. البته بعید میدونم بتونی ارزش پولی رو که ان مرد به یک سوم کاهش داد رو دوباره افزایش بدی..
  • سیدساداتی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    .... تاکی وعده و وعید.همه چیزراداریدمی گیریدازمردم .یارانه راکه قطع کردید. گاز وبرق وآب که دراین چندماه دوبرابر شد.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    توی وعده دادن مهارت خوبی دارین
  • علی رحمانی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    آراه خدا کریمه ببینیم سال بعد و سالهای بعد چه خواهد شد
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    تورم 6 سال اول احمدی نژاد، زیر 20 درصد بود.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    Ziad harf Nazan ke badtar mishe
  • شعار کارمندان مظلوم ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    تدبیر ایرانی - تورم و گرانی / حذف یارانه کارمندی - تحقیر و ناامیدی
  • سال بعد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    سال بعد و سالهای بعد هم خواهید فرمود سال بعد !
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    اون موقع تحریم بودیم پرفسور ؟اون موقع دچار رکود تورمی بودیم؟ مشکل شماها اینه که به هر جون کندنی میخواید از دولت قبل دفاع کنید
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    تو هم زیاد حرف نزن که ....
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد محمودابادی هم وعده های خوبی داده بود ولی با یک برنامه پیچیده همچین پیچوندنش که پیچیش پیچید و تا مدتها همه گندگاری های هرکس تو ایران را به گردن محمود می اندازند خلاصه که نتیجه کارها مهم است
  • مشرقم ارزوست ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    چیزی در مورد وعده لولو سر خرمن شنیدید؟
  • نازک خیال ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    پر و واضح است که دیوار حاشا بلند است نظر سنجی کنید که آیا مردم از این دولت راضی ترند یا دولت دهم.حرف زیادی گفتم؟ صدروز تون شد دویست روز وحالا به سال نود وسه حواله می دهیدقبوض آب وبرق وگاز تا کنون چندبرابر شده؟
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    اره ایول به روحانی که اینقد..... طرفدار داره
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    عزیز تو دوران رفسنجانی که تحریم نبودیم دلار یه شبه 4 برابر شد و بابک زنجانی متولد شد بگم یا بسه؟؟؟
  • دهاتی ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    سالی که نیکوست از بهارش پیداست مرغ کیلویی 6700 تومن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس