کد خبر 287743
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴

سازمان عفو بین الملل گزارشی را با عنوان « زندگی در میان خوف و وحشت در جمهوری آفریقای مرکزی» منتشر کرد.

به گزارش مشرق؛ پایگاه اینترنتی سازمان عفو بین المللی گزارشی به قلم «دوناتلو رورا» و «جوان مارینر» ، دو تن از کارکنان این سازمان درباره قتل عام اخیر یک شهر در غرب بانگی ، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی منتشر کرد.

براساس این گزارش ،  اجساد دهها مرد و زن درخیابانها پراکنده شده بود و فقط یک دختر یازده ساله به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.

گویا ترس و وحشت جمهوری آفریقای مرکزی بدتر از این نمی شد و صحنه های که در شهری دورافتاده در شمال غرب بانگی مشاهده کردیم ما را بهت زده کرد. ما سیزدهم فوریه برای تحقیق درباره قتل عامی که سه هفته قبل رخ داده بود وارد منطقه بوگر شدیم. شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا بیش از چهل نفر را به قتل رسانده بودند و اکثر مسلمانان از شهر متواری شده بودند.

اما با ورود به شهر اصلا انتظار نداشتیم با چنین صحنه ای مواجه شویم. خیابان های شهر پر از اجساد بود. اجساد بیست و یک نفر از جمله سه زن و حتی یک نوزاد را پیدا کردیم که سگ ها برخی از آنها را خورده بودند. نیمی از بدن مردها تقریبا سوخته بود. پای یکی از مردها بسته شده بود و این نشان می داد این افراد قبل از اعدام ، زندانی بودند. ساکنان محلی گفتند اجساد بیشتری در حومه شهر یافت خواهد شد. همه این افراد در حمله دهم فوریه شبه نظامیان انتی بالاکا یعنی چند روز پیش از ورود ما به شهر کشته شده بودند.

بقچه های کوچک لباس که در کنار اجساد قرار داشت نشان می داد این افراد در حال فرار دستگیر شده و کشته شده بودند. مناطق مسلمان نشین شهر به طور ترسناکی خالی از سکنه بود.  اکثر خانه ها و مغازه ها غارت شده و سوخته بود.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    لعنت ونفرین خدا بر فرزندان خوک زاده و نجس شبه نظامیان مسیح ،انشاءالله به نفرین عیسی گرفتار شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس