توقع می رود حتماً وزارت ارشاد و شخص وزیر وارد عمل بشوند و اجازه ندهند این روزنامه‌ی هتاک در روزهای آینده منتشر شود.

كوشكي: رئيس جمهور وارد عمل شود / اجازه انتشار به روزنامه هتاك ندهيد

گروه سیاسی مشرق - در پی انتشار یادداشتی از "هرمیداس باوند" عضو جبهه ملی در روزنامه جدید‌التأسیس و حامی دولت آسمان درباره غیر انسانی بودن لایحه قصاص، "صادق کوشکی" نویسنده، پژوهشگر تاریخ و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با مشرق درباره تحرکات اخیر نشریات زنجیره‌ای علیه مبانی اسلامی گفت: این اتفاقی که در روزنامه آسمان افتاده و مصاحبه‌ای که با یکی از اعضای جبهه ملی منتشر کرده است و در آن بحث قصاص را غیر انسانی خوانده است، دقیقا بحثی است که در سال‌های ابتدایی انقلاب اتفاق افتاد و امام به واسطه همین موضوع جبهه ملی را که در آن تاریخ لایحه قصاص را غیر انسانی خوانده بود مرتد اعلام کرد و خواستار برخورد شدید به واسطه این رفتار ارتداد آمیز شد.

این استاد دانشگاه افزود: الان ما شاهد تکرار این حادثه و تکرار اهانت به اسلام توسط یک عضو جبهه ملی منتهی در یک روزنامه که به الطاف وزارت ارشاد چاپ شده است هستیم. اگر وزیر ارشاد و هیأت نظارت به سرعت اقدام به توقیف این روزنامه به جرم توهین به مقدسات نکنند، اتهام غیر انسانی خواندن قصاص متوجه آنها نیز می‌شود و به همین خاطر توقع می رود حتماً وزارت ارشاد و شخص وزیر وارد عمل بشوند و اجازه ندهند این روزنامه‌ هتاک در روزهای آینده منتشر شود.

 کوشکی افزود: نکته اینجاست که روزنامه و مسئولینش نمی‌توانند این را غیر عمدی و سهوی بدانند به خاطر اینکه بحث قصاص به عنوان یکی از ضروریات و حکمی که به صراحت در قران آمده است، بحثی ناشناس نیست.

وی در مورد نقش رئیس جمهور و دولت در مقابله با توهین به مقدسات اسلامی گفت: شخص رئیس جمهور به عنوان یک روحانی و مجتهد باید وارد قضیه شوند و اجازه ندهند که در جمهوری اسلامی و بعد از سی و پنج سال روزنامه و شخصی به خودش اجاره بدهد به اسلام و شریعت حقه جعفری اهانت بکند و آن را غیر انسانی بنامد؛ هر کوتاهی در این زمينه رخ دهد مسئولین وزارت ارشاد مقصر هستند و قوه قضائیه نیز باید برخورد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با افزایش انتشار مطالب توهین‌آمیز بعد از روی کار آمدن دولت جدید گفت: اگر وزارت ارشاد از روزنامه بهار حمایت نمی‌کرد و آن را محکوم می‌کرد و اگر رئیس جمهور به عنوان یک مجتهد و فقیه به صراحت عملکرد روزنامه بهار را محکوم می‌کرد، امروز روزنامه آسمان به خودش جرأت نمی داد حکم قصاص را غیر انسانی بنامد.

وی افزود: اینجا کوتاهی آشکار از طرف رئیس جمهور و از طرف وزیر ارشاد اتفاق افتاده و حالا باید نشان دهند که پایبند اسلام هستند. رئیس جمهور باید سوگندی را که برای حفظ اسلام خورده است بیاد آورد و وزیر ارشاد به عنوان یک مسلمان وظیفه دارد به سرعت این روزنامه را توقیف کند وگرنه تردید‌هایی در مورد دغدغه دولت در حفظ و حراست از دین ایجاد می‌شود.

کوشکی در مورد جریانی که این توهین‌ها را هدایت می‌کند گفت: من یقین دارم این اتفاقات سهوی نیست و چرا این روزنامه ها یک بار سهواً علیه جریان اصلاحات و اعلامیه جهانی حقوق مطلب نمی‌نویسند. چرا همه‌ اشتباهات علیه اسلام و مسلّمات دینی اتفاق می‌افتد.
کوشکی افزود: این نشان دهنده عمدی بودن توهین‌ها است و اگر خدایی نکرده رئیس جمهور، وزارت ارشاد و هیات نظارت کوتاهی بکنند و با این جریان مقابله نکنند باید منتظر واکنش مراجع، روحانیت و مردم باشند.

این استاد دانشگاه در مورد نقش رسانه‌های پایبند به مبانی دین و اصولگرا در مواجهه با این توهین‌ها گفت: رسانه‌های اصولگرا باید جبهه متحدی برای دفاع از مقدسات تشکیل دهند و اختلاف نظرات را کنار بگذارند چرا که در حال حاضر علنی به دین توهین می‌شود و احکام اسلامی غیر انسانی تلقی می‌شود. در این شرایط باید استرجاع کرد و  انّا لله و انا الیه راجعون را به کار برد چرا که امام خمینی (ره) نیز بعد از عمل جبهه ملی همین کار را کردند و در اینجا با توجه به دیدگاه امام (ره) می‌توان به صراحت ارتداد روزنامه آسمان را اعلام کرد.

وی در مورد واکنش حوزه علمیه و مراجع تقلید گفت: حوزه علمیه خلف صالح حضرت امام است و آنها می‌دانند که حضرت امام در مقابل چنین اهانتی چه واکنشی نشان دادند و طبیعتا آن واکنشی را که امامشان انجام دادند، تکرار خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ایران اسلامی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    قصاص حکم الهی است چند روز است مشرق عزیز درباره هتاکی های این روزنامه جدیدالتاسیس یعنی روزنامه آسمان هشدار می دهد. روزنامه ای به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی مشرق جان با اجازه ات لینک دو خبر امروزت درباره این روزنامه و حکم قصاص را در پایین نظرم قرار می دهم: "غیرانسانی" خواندن حکم اسلامی قصاص در روزنامه آسمان +عکس http://www.mashreghnews.ir/fa/news/287035 بازخوانی/ واکنش امام‌به مخالفت جبهه‌ملی با"قصاص" http://www.mashreghnews.ir/fa/news/287044/
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    وی در مورد نقش رئیس جمهور و دولت در مقابله با توهین به مقدسات اسلامی گفت: شخص رئیس جمهور به عنوان یک روحانی و مجتهد باید وارد قضیه شوند؟!! یعنی روحانی مجتهد شد؟پس حضرت آیه الله حسن روحانی!!
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    از وزیر ارشاد دولت ظاهرا تدبیر کمک خواستید برای جلوگیری از انتشار روزنامه ی حامی دولت!!!!!!؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    از وزیر ارشاد دولت ظاهرا تدبیر کمک خواستید برای جلوگیری از انتشار روزنامه ی حامی دولت!!!!!!؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دوباره هوا آفتابی شده و مارها از لونه دارن بیرون میان بازم دوران منحوس روزنامه های زنجیره ای داره شروع میشه این جماعت میخوان تیشه به ریشه اسلام و عقاید مذهبی مردم بزنن اما احمقها نمیدونن که با این کارا دارن گور خودشونو میکنن.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دنیا وارونه شده ! جدیدا نشریات و سایت های خوبی مثل بی باک را میبندند آنوقت این روزنامه به راهتی هکاکی میکند! پشتشان به کجا گرم است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اسم غلامحسين كرباسچي رو آوردي و كردي كبابم! هموني كه تو ستاد كروبي كار ميكرد، ولي جلوي دوربين‌ها، به مير حسين موسوي رأي داد! ماشاء الله مفاخر اصلاحات+كارگزاران چه زياده!
  • محسن ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ما باید شاهد بدتر از این هم باشیم چرا که این بار عرصه به دست کسانی افتاده که چراغ در دست دارند اما به همه آنها باید گفت خداوند نور حق را به منتهای خود می رساند اگرچه مشرکان را خوش نیاید
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    جالبه حتی تحمل یک صدای مخالف رو ندارید بدبختی اینجاست که به جای استدلال جهت تنویر افکار فقط بستن و زورگویی بلدید مثلا با بستن روزنامه به کجا می خواید برسید؟
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای کوشکی ! دوران شما تمام شده است - دوران بستن و زدن تمام شده است - دوران توقیف و هیاهو و موج سورای تمام شده است
  • حاج احمد ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اقایان معتدل چشمانتان روشن .روحانی مچکریم!!
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    منافقان در همین نزدیکی اند!!
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خدا رو شکر که کسی هست که صداش در بیاد و حرف ما رو بزنه.
  • احمد ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    این کدوم اعتداله که اینجور رسانه های هتاک باید به کار خود ادامه بدن اما روزنامه یالثارات باید بسته بشه یا لثارات الحسین
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    گفتگوها و مناظرات امام صادق علیه السلام سرشار از ادب و متانت بوده است.
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    این اولین گام از مدل بازسازی شده ماموریت شمس الواعظین بعد از روی کار امدن خاتمی است.اینها در حوزه رسانه ای با این خودزنی های عمدی بدنبال ایجاد شوک در فضای رسانه ای و سوار شدن بر این موج های نامشروع جهت طرح گفتمانی خود هستند
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اگر امام صادق قدرت داشتند و کسانی در جامعه ی اسلامی علنا به شکل تبلیغی قرآن رو انکار میکردند مطمئنا اونها رو از دم تیغ میگذروند...
  • آراز ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خوب شما آسمان را نخوانید. اگر حرفی هم دارید جواب آن را در روزنامه خودتان بدهید.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • محمد ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    یه سوال از سایت مشرق و خوانندگان عزیر این مطلب برای مثال اگر امروز حضرت علی(ع) زنده بود و کسی چنین حرفی می زد با اون چه برخوردی میکرد
  • میترا1 ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    تازه که این دولت اومده بود سرکار یادمه بعضی از مراجع عزیز از اینکه اون دولت رفته بود اظهار شادمانی میکردن و میفرمودند خوشحالیم که یک روحانی و یک مجتهد که دین اشنا و طرفدار دین و مرجعیت و روحانیت است روی کار امده و ان دولت که با روحانیت و مراجع زاویه داشت رفته است !! ! یاد انروزها بخیر!! لطفا تائید کن مشرق جون !
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بله تمام شده دوره اهانت به مقدسات شروع شده
  • اداک ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    در دهه60 جبهه ی ملی در بیانیه ای لایحه قصاص را غیر انسانی نامید و به آن اعتراض کرد که همین مسئله باعث خشم امام خمینی گردید. آنچه آقای باوند در اسمان بیان داشتند اشاره به این ماحرای تاریخی است و توهینی به فصاص نشده است . در واقع جبهه ملی به زعم خود به لایحه غیر انسانی قصاص اعتراض کرده و این اتفاق تاریخی توسط آقای باوند فقط نقل شده است.
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقای محترم اجتهاد چیزی نیست که صرفا با مجتهد شدن لقب آیت الله رو دریافت کنه.اجتهاد میتونه در همه ابواب فقهی و یا در بعضی از ابواب باشه . اجتهاذ رئیس جمهور هم در اون حد واندازه ها نیست که شایسته دریافت لقب آیت الله باشه.
  • علیرضا ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    در رسانه خود پاسخ مستدل و روشن می دادند تا مردم خود قضاوت کنند.
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    صدای مخالف ؟ شما به توهین به مقدسات می گی مخالف ؟ تو اگه شرف داری یه برو اروپا و یه انتقاد از هلوکاست بکن ...ببینم الگوهای رفتاریت فلکیت نمی کنن ؟ شما هنوز فرق بین نقد و توهین به مقدسات رو نفهمیدی نفهم ؟ چجور شما می گید درباره هسته ای نباید کسی نظر بده ، اما همه مختارن به مقدسات توهین کنن ؟ جالبتر اینکه روزنامه لثارات به خاطر انتقاد به کرسنت توقیف می شه ، اما این روزنامه ها آزادن ...!!!
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    دوران توقیف شروع شده دوران توقیف روزنامه های مخالف دولت !!! البته شما فتنه گرا تو 9 دی به سمت زباله دان هدایت شدید ...کاری نکنید اینبار از آشغال دونی به چاه توالت هدایتتون کنیم ...
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    میشه من به شما فحشبدم و به شما بگم : گوش نکن ؟
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حکمی بدتر از سلمان رشدی در انتظارش بود ...
  • مشرقم ارزوست ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حالا که دوران ما سر اومده تا دوره شماها رو سر نیاریم از پای ننشینیم
  • ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بیچاره اصلاح طلبان و اعتدالیون دلسوز که زحمت ها و سختی کشیدن ها مال آنهاست , اما به محض فراهم شدن هر زمینه ای جماعت کارگزار و مشارکت برای درو کردن وارد می شوند . این جماعت که فقط تجارت می دانند سئدش را می برند و زیان این کارهایشان هم مال اصلاح طلبان است
  • محمد ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این حرفا مخالف ما نیست مخالف 75 میلیون آدمه قرآن به صراحت گفته حکم قصاص برای دوام عمرتان است
  • محمد ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حضرت علی نمیخواد اگه امام خمینی بود تاحالا گردنشو زده بودن نمیدونم چرا رهبر اینقد مراعاتشونو میکنه؟ شاید هم بهشون تذکر میده ولی ما نمیدونیم
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حالا خود جنابعالی چه کاره هستی که حد و اندازه اجتهاد رو معین میکنی؟
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بله ایشان اجتهادشان را از دانشگاهی در اسکاتلند دریافت کرده اند ودر اصل درجه ایشان ایت الله ال ایت الله ال عظمی هست
  • ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    پشتشان به امریکاست که در بغل گوشمان در اکراین مشغولند
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    لعنت بر ذاتت اشتباهی مثبت دادم
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ولی اقای کوشکی شما هم خیلی باهوشید اما میخوام بگم اگه روحانی میخواست جمع کنه چرامجوز میداد .اینابانظام مشکل دارند الان چیزی که بیشترازامریکاواسراییل بیشترایران وتهدید میکنه جریانی است که ۵ ماهه توایران اومده
  • رضا ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کاش این دوستان آسمانی می گفتند که مبانی دینی شون چیه؟!
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    یکی از شروط عضو خبرگان بودن اجتهاد است. آقای روحانی عضو خبرگان هستند،‌ پس مجتهدند.
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    جناب محمد بی انصافی نکن. این افراد خدا را بیخ منکرند و تجسم نفاقند. آن وقت حرفهای رهبری را انتظار دارید قبول کنند؟ رهبری خیلی مظلوم و غریب است.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مگر ربا اعلام جنگ با خدا نیست لطفا به آقای کوشکی بفرمایید در این خصوص هم اعلام نظر کنن، اینکه در روزنامه ای مخالف آیات قران نظری منعکس بشه خیلی بده ولی اگر مخالف آیات قرآن در کشور ما عمل بشه که خیلی بدتره، با چه مصلحتی متاسفانه همه ما ایرانیها به گناه ربا خواری گرفتار شدیم و هیچ کس هم حرفی نمی زنه از مراجع محترم تا مسئولین محترم البته یک نفر شجاعت اعلام این موضوع رو داشت که فقط اقای احمدی نژاد بود، والسلام لطفا چاپ کنید
  • افسانه ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    دوستان عزیزی ک اینجا در حال حرف مفت زدن هستند و همینطور جناب کوشکی که شما اصلا اون متن دکتر باوند رو خوندید؟ به زحمت یه سرچ بکنید. حرفشون این بود: " یادم هست که آن زمان آقای نجفقلی حسینی 12 نفر از استادان را منفصل از خدمت کردند که البته بعضی از آنها بعدا به فضای دانشگاه برگشتند. کسانی چون دکتر ناصر کاتوزیان، دکتر بهنام و یا دکتر جمشید ممتاز، دلیل این کار تا آنجایی که به یادم می آید این بود که جبهه ملی علیه لایحه غیر انسانی قصاص بیانیه صادر کرده بودند و این استادان که اکثرا رشته حقوق خوانده بودند بیانیه جبهه ملی را امضا کرده بودند." لطفا عزیزان قبل از باور کردن حرف دیگران کی بررسی و مطالعه کنید.
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    چرا شما جواب نوشته را با نوشته ومنطق نمي دين اقاي به اصطلاح استاد دانشگاه
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    با با ملکت وزیر داره این نمه تشکیلات داره دیگه شما لازم نیست دخالت کنی اگه خلاف باشه دولتجلوی انتشار روزنامه رو میگیره
  • ammar ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقا شما از دولت حمايت كن ... هر كاري و هرچيزي نوشتي مشكل نداره اصلا تبليغ بوديسم يا بت پرستي ويا حتى الحاد كني هم مشكلي نيست... اما اگر به سرت بزنه كه نيت كني نقد دولت رو در مسائل واضح بنويسي ... اونجاست كه وزير ارشاد جهت ارشاد شما دست به كار ميشه.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    و دوره جفتک پرانی ها . شیهه کشیدن ها شروع شده
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این عناوین و القاب همه زواید و انحرافات است.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اینا که همه سرشون تو یه ..............
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    درسته مثل کروبی و موسوی و خاتمی که گور خودشونو کندن
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اینا همه دارن امتحان خودشونو بد جور پس میدن
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اشتباه مثبت دادم ببخشید
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    قبلا هم از این جفنگیات زیاد کردن و خیلی هم دست و پا زدن اما !!!!!!!!!!! یدالله فوق ایدیهم
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مبانی دینیشون رو از حزب شیطان میگیرن !!
  • داود ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    عاشق تعطيلي وتوقيف روزنامه ها هستيد واقعا راحش اينه دست برداريد گفتند غلط كرديم خواهشن بي خيال شيد بخدا درد دين نداريدهمش بازي هاي سياسي واغدهاي سياسيه
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اقای وزیر منتظر میمانیم خودتان مسئله را حل کنید.درغیر اینصورت شما هم حامی این نظر هستید وباید پاسخگو باشید.برای هر چیز باید مراجع ورهبری هزینه کنند؟
  • hossein ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    باید در شرایط مذاکره مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم غربی ها میخان که با این روزنامه برخورد شدید کنیم وبعد به ما فشار بیارن
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    لایحه غیرانسانی قصاص؟!!!!یعنی به زعم شماهرکسی بلا یاآسیبی به کسی وارد کرد جزاش فقط زندان یاجریمه نقدیه؟
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما خودت الان داری سایت ما رو چرا میخونی
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقای کوشکی از کجا وکدام دانشگاه دکترا گرفته ،استاد یار است یا مربی، علوم سیاسی درس می دهد ولی در بحثهای فقی واعتقادی اظهار نظر میکند.
  • مهدی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بهتر است توضیح روزنامه آسمان هم درج شود. نقل کردن یک اتفاق تاریخی اینقدر هوچی گری ندارد آقای کوشکی استاد صاحبنظر در همه چیز.
  • فدايي اسلام ناب محمدي و پيرو رهبر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    من از برادر بزرگوار "صادق کوشکی" نویسنده، پژوهشگر تاریخ و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، معذرت مي‌خواهم كه به سبك بعضي از "حرافان" "شعاري"پشت تريبون كه شعارشان "تدبير" و "اميد" ولي عملشان در مقابل منكران و حتاكان به اصول اسلامي غير انكار چون "قصاص" و قس عليهذا، عمل "تزوير" و "نااميدي" است. من از حوزه‌هاي علميه و متعهدين دانشگاهي انتظار دارم به ياوه گويي‌هاي اين مرتد جبهه ملي پاسخ گويند.
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    الان شماداری اصلاح طلبا رو تطهیز میکنی یا میخوای بگی سگ زرد برادر شغاله؟؟؟؟؟
  • saied ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کروبی هم یه روحانی و آشنا به مسائل دینی بود اون وقت مثلا چه غلطی کرد
  • سما ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام. اگر بنا بر مبانی اسلام، مخالف حذف اعدام هم باشم، راهکار را در بستن صدای مخالف نمی بینم! اگر وجود آن درست است (که بنا بر دینمان هست)، باید چنان مستدل از آن دفاع کرد که هرآنچه رشته اند، پنبه شود! والا در درازمدت، متضرریم!
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    منم اشتباهی مثبت دادم
  • افشین تهران ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    درجه اجتهاد با صاحب فتوای بودن فرق داره.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    پس فقط رسایی مجتهد است
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بعد میگویند اصولگرا هستیم ولی نمی فهمند که ائمه حتی با کسانی که در باره توحید به مناظره برمی خواستند اینگونه برخورد نمی کردند
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بینهایت ++++++++++++++++
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بله مچکریم شما برید اختلاسها را جواب بدید
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    یکیشم خودتی
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کفن بپوش طالبان
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    در جواب ناشناس 23.28 شما برخورد امام علی را باخوارج یا با عایشه چی میگی
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مگر جوابی دارند این طالبانیها فقط بمب وقتل وکشتار بلدند +اختلاس
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    جریانی که پته اختلاس گرها را به هم زده نه!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    مبانی دینی شما دروغ تفرقه وغارت بیت المال است وبس
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اتفاقا ممکنه کسی ایت الله باشه اما در همه ابواب فقهی مجتهد نباشه و فقط تو بعضیاش اجتهاد داشته باشه
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اگه روحانی میخواست جمع کنه چرا مجوز داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ینی کشته این استدلالتم
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ناشناس 2:43:من کار به صحبت های طرفین ندارم ولی با این ادبت حتما الگوی خوبی برای یه مسلمون هستی
  • پویا ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کسی به کسی فحش نداده،شما اگه استلال داری برو جوابشو بده
  • مهدی ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این چه اعتدالی است که مخالفت با حکم صریح قرآن اشکالی ندارد اما نقد توافقنامه ژنو کفر است!!! جناب ناشناس! اگر خدا را به خدایی قبول نداری لا اقل به استدلالی که خدا در قرآن برای این حکم آورده توجه کن و نگو «زورگویی به جای استدلال...»
  • مهدی ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    انتقاد به همه چیز آزاده،مردم می تونن نخونن! البته فقط در برخی موارد نمیشه انتقاد کرد ؛ مثل انتقاد به شخم زدن به تأسیسات هسته ای درمذاکرات ژنو، انتقاد به قضیه سبد کالا، انتقاد به... کلاً از هر چی ارتباط به دولت داره نمیشه انتقاد کرد، باقی چیزا آزاده.
  • علی ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کسانی که روزنامه اینها را میخوانند گمراه می شوند و اینها مصداق "فهم لا یعقلون" هستند. نشان دادند کمترین درکی ندارند که خدای حکیم در قرآنش گفته "وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ" بدین معنا که "و براى شما در قصاص حيات و زندگى است اى صاحبان خرد، تا شما تقوى پيشه كنيد. " شک نکنید اینها بی خرد هستند.
  • جواد ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    "وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ" بدین معنا که "و براى شما در قصاص حيات و زندگى است اى صاحبان خرد، تا شما تقوى پيشه كنيد." اینها بی خرد هستند و نادان که خدای خود گفته.
  • علی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    این که نمیشه. اینها توی کشتی ما بنشینند و با میخ کف کشتی را سوراخ کنند و بگویند شما نبینید. ما نمیخواهیم به دست بی عقلها غرق بشیم.
  • علی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    الان صدر اسلام نیست و عصر حاکمیت اسلام است. قرآن روشن گفته قصاص چه حکمی دارد. علیزضا خان، قرآن پاسخ داده که اینها بی خرد هستند و اگر جزء کسانی باشیم که "یعقلون" هستند، به ین نتیجه میرسیم که کسانی که خرد ندارند، نباید در زمان حاکمیت اسلام بیایند و مردم مسلمان را به گمراهی بکشانند. اینها پولی که می خورند از این راه هم حلال نیست. بستن روزنامه کمترین کار است که اینها دارن در سایه قانون اساسی تیشه به ریشه آن میزنند.
  • علی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    به بی لیاقتی اون دو تا پس صحه میگذاری که ساده لوحند.
  • رضا م ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام در اینکه هیچ فردی حق ندارد مبانی دین مبین اسلام و قرآن حکیم را زیر سوال ببرد و توهین کند بحثی نیست و در اینکه دولت محترم و شخص رئیس جمهور ارجمند موظف به دفاع از اصول اعتقادی میباشند تردیدی وجود ندارد ولی بزرگواران و خصوصا جناب آقای کوشکی و سایر اندیشمندان بیایید با نقد علمی و دینی سست بودن اندیشه مخالفان به اصطلاح روشنفکر را نمایان کنید بستن روزنامه جواب کوتاه مدت است ولی نقد صحیح تاثیر عمیق و دراز مدت دارد
  • حسین ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    چه کسی افراطی است؟ آنکه به مقدسات دینی بیش از یک میلیار مسلمان و مبنای حکومت اسلامی در ایران توهین می کند یا آنکه در و پیکر را باز می گذارد تا توهین بکنند و اسم آنرا "اعتدال" می گذارد؟
  • منتقد ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر وزارت ارشاد از روزنامه بهار حمایت نمی‌کرد و آن را محکوم می‌کرد و اگر رئیس جمهور به عنوان یک مجتهد و فقیه به صراحت عملکرد روزنامه بهار را محکوم می‌کرد، امروز روزنامه آسمان به خودش جرأت نمی داد حکم قصاص را غیر انسانی بنامد.
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    لعنت به ذاتت و اون...ازش..... توهین کنندگان به قوانین اسلام ... بیش نیستند.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    به اعتدال دولت
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    انقلاب اسلامی رقم نزدیم که بشینیم حرفهای ضد اسلام گوش کنیم
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بستنش ... راحت شدین تنگ نظرا ....
  • فرهاد سیادت ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آقایانی که با شنیدن نظریک مخالف واخدایا ؛وااسلاما سر میدهید وحکم به قتل ونفی بلد یک نویسنده میدهید آیا برای تمام قوانین اسلام اینقدر اصرار میکنید یا فقط چون یک نفراصلاح طلب درروزنامه تازه تاسیس بحثی رامطرح کرده مخلفش شده اید راستی در قران مجازات اختلاس کنندگان بیت المال مسلمین ودولتمردان رانت خوار ورشوهگیر چیست
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آره واقعا...!
  • بی نام ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اسلام تو جیب هیچکس نیست هوچی گری هم مسلمانی نیست.برای گول زدن هم دیر شده.
  • دانشجو از قم ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    جناب : hossein ؛ اتفاقا باید به شدت با این روزنامه هنجار شکن و موهن برخورد بشه تا طرف مذاکره حالیش بشه با کی طرفه ...
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ناشناس ۱۷:۰۲ - با مشتی بی ادب باید غیرمودبانه صحبت کرد ...
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ناشناس : ۱۴:۲۷ - دیروز شما نبودید واسه زیباکلام بیسواد که تو همه زمینه ها صاحب سبک !! هستند لایــــــک می دادید ؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ناشناس : ۱۶:۳۰ - اون اختلاس ها پای رفقای شما وسطه ...
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ناشناس : ۱۶:۳۱ - نه فتنه گران مزدور اسرائیل... من یادمه ریگی طالبان درخواست معوضه اسرای فتنه با گروگان های نیروی انتظامی رو مطرح کرد ... الان هم که دارید اسرائیل رو به رسمیت می شناسید ...چقد زود دستتون رو شد ...
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    جناب پویا .... اگه کمی عقلانیت رو لحاظ کنی می فهمی که خیلی فرقه بین توهین و نقد ...
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    شما عمق اسلام را درک نکردی و بسیار ظاهربینانه نظر می دی ...چون اسلام در خیلی اوقات با تظاهر به گناه برخورد به شدت بیشتری لحاظ کرده ...
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    الان مشخصه که حرفت کاملا مفته و کودکانه ... چون این آقا هدفش از بازنشر اون صحبت صرفا ، بازیابی توهین به مقدسات بود ، غیر از این فکر کنی ار سادگیته ...
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    چون این روزنامه هتاک ، نقد نکرده بلکه توهین کرده ، آیا به نظر شما توهین مستحق جوابه ...ضمن اینکه مساله قصاص یک حکم مبرهن قرآنیه که بارها جواب آن را علماء داده اند و مطرح کردن این مساله با اغراض سیاسی همراه است ...
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    چه دیکتاتورهای خوشکلی !!!!
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    کارشون کاملا درسته ، چون اون روزنامه ای که مجوز می گیره ، قبلش متعهد به اجرای قوانین میشه ...
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    نقل تاریخ !!!؟؟؟؟ یا بازیابی توهین !!!؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    جانم توهین با نقد خیلی فرق داره ها !!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    عزیزم ...پاسخ این مساله بارها داده شده ، ولی این عده مغرض با اینکه علم به صحت آن دارن ، شیطنت می کنن تا فضا را رادیکال کنند...
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    حماقت کافیه ...
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اصلا این روزنامه افساد طلب برای همین توهین تاسیس شد ، بعد بهتره از عقلت استفاده کنی ...و بدونی که نقد با توهین فرق داره ....
  • ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    راه درسته نه راح
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خوبه که اینهمه حساسیت در مورد مبانی اسلامی وجود داره این جای تقدیر داره اما .... اما و اما خوب نیست که هیچ حساسیتی روی رانت خواری های گسترده وجود نداره چون شکم گرسنه دین و ایمان نمیشناسه جناب کوشکی! کاشکی! موقع باخبر شدن از رانت خواری ها( که بحمدالله کم نیستند) نیز همینقدر برآشفته بشوید تا دست رانت خواران از حق ما مردم عادی کوتاه بشه البته اگر صلاح هست!
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    شما که نشریات منتقدتان را هم تعطیل میکنید کجا جواب دهند؟ در ضمن عمو جون کسی که میگه لایحه قصاص غیر انسانیه دقیقا چه استدلالی کرده که جوابشو بدن؟ تو معنی استدلال رو میدونی«عایا»؟
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    داوود جون شما «عقده» های سیاسی رو ول کن تعطیلی نشریات منتقد دولت رو به جرم دفاع از منافع ملی بچسب.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    عموجون اینا همش شعاره کاربردشم صدای مخالف دولته وگرنه حضرات در به کار بردن دیکتاتوری برای مخالفان دولت و مدافعان اسلام و منافع ملی کوچکترین تردیدی به خودشون راه نمیدن
  • حامد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    لکم فی القصاص حیاة

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس