کد خبر 286264
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

در ادامه سفرهای پیاپی مقامات سعودی به پاکستان، مفتی اعظم عربستان نیز به‌ زودی برای صدور چند فتوا عازم اسلام‌آباد می‌شود.

به گزارش مشرق، «شیخ عبدالرحمان بن عبدالعزیز» مفتی اعظم عربستان به‌ زودی راهی پاکستان می‌شود.

یک مقام پاکستانی در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» این کشور، ضمن اعلام این خبر گفت که مفتی عربستان به درخواست دولت پاکستان احتمالا سفری به این کشور خواهد داشت.

وی هدف از این سفر را صدور فتوا بر ضد حملات انتحاری و درخواست از شبه‌نظامیان برای پرهیز از خشونت عنوان کرد.

کمک به دولت پاکستان برای انجام برنامه واکسیناسیون فلج اطفال، که به خاطر مخالفت‌های شبه‌نظامیان در ماه‌های اخیر پیشرفت چندانی نداشته است نیز از دیگر محورهای این سفر عنوان شده است.

این مقام پاکستانی با اعلام اینکه این سفر در «موقع مناسب» انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد که این اقدام بخشی از استراتژی دولت پاکستان برای مقابله با رشد فزاینده افراطی‌گری در این کشور است.

به گفته وی، از آنجا که اغلب گروه‌های شورشی در پاکستان و حامیان آنان «سلفی» هستند لذا درخواست مفتی عربستان از آنان برای ایجاد صلح و آرامش می‌تواند تا حد زیادی اثرگذار باشد.

پیش از این نیز، دولت پاکستان برای پاسخ به مخالفت طالبان با قانون اساسی پاکستان و اصرار آنان برای اجرای «قانون شریعت» در کشور، فتوای یکی از علمای برجسته این کشور درباره اسلامی بودن قانون اساسی پاکستان را به‌ دست آورد.

به گفته یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت پاکستان، کمک عربستان می‌تواند نقش حیاتی در پایان دادن به خشونت‌های چند ساله در این کشور داشته باشد.

بحث نقش احتمالی عربستان در مذاکرات صلح، از هفته‌ها پیش تاکنون موضوع جلسات پی‌درپی مقامات پاکستانی و سعودی بوده است.

احتمال می‌رود که این موضوع محور مذاکرات امروز «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان و «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان در اسلام‌آباد نیز باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    قابل توجه مسئولین محترم . اینقدر دست روی دست بذارید تا کشور پاکستان که کلی شیعه داره و اکثرا هم حامی ما هستند ، از دست رفته و به دام این وهابی ها بیفته . بعدش کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیرید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس