کد خبر 277466
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از نظر من این دربی به تساوی می‌رسد چراکه هر دو مربی جگر ارائه یک بازی هجومی را ندارد.

به گزارش مشرق، وحید قلیچ در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت جسمانی خود گفت: خدا را شکر وضعیتم خیلی بهتر شده و چند روزی است پیاده‌روی و ورزش‌های سبک را نیز آغاز کردم و امیدوارم همه در صحت و سلامت باشند.

وی در مورد دربی حساس پایتخت عنوان کرد: از هر کسی سوال کنید می‌گوید این مسابقه 3 امتیاز دارد اما به عقیده من امتیازات این دیدار بسیار بیشتر از سایر مسابقات است. پیروزی در این دیدار برای هر دو تیم شیرینی دیگری دارد به همین خاطر مشاهده می‌کنیم هر دو تیم برای گل نخوردن به میدان می‌آیند تا اگر موقعیتی به وجود آمد گل برتری را به ثمر برسانند.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه تاکید کرد: زمانی که ما بازی می‌کردیم یا برای کسب پیروزی یا قبول شکست به میدان می‌رفتیم خدا را شکر در بازی‌هایی که من در دربی حاضر بودم یا پیروز شدم یا شکست خوردیم و هواداران توانستند بازی زیبایی را تماشا کنند حتی اگر دربی‌های آن زمان با تساوی به پایان می‌رسید هیچ‌وقت این بازی‌ها بدون گل نبود. آن زمان مهاجمان پرسپولیس و استقلال توانایی بسیار زیادی داشتند شما هیچ‌وقت ورزشگاه آزادی را خالی نمی‌دیدید اینطور نبود که هواداران فقط برای تماشای دربی به ورزشگاه بیایند. متاسفانه فوتبال ما آنقدر توسری‌خور شده که برای حضور هواداران در لیگ برتر موتور و ماشین جایزه می‌گذارند.

وی اظهار داشت: به نظر من بازی روز جمعه نیز با تساوی به پایان می‌رسد چراکه مربیان هر دو تیم آنقدر جگر ندارند که تیم خود را هجومی به میدان بفرستند. البته استقلال به خاطر تجربه امیر قلعه‌نویی کمی نسبت به پرسپولیس چربش دارد. قلعه‌نویی مربی کار بلدی است اما علی دایی خیلی زود درگیر احساسات می‌شود.

قلیچ در مورد اعتراض زیاد پرسپولیسی‌ها نسبت به داور گفت: وقتی داور مشخص می‌شود همه باید زیر پرچم او و با اعتماد کامل کار خود را دنبال کنند. جامعه داوری ما آنقدر بیچاره شده که مربیان باید در انتخاب داوران نظر بدهند و اگر داور اشتباهی کند گوش به فرمان آنها باشد!

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مورد بحث قلیان کشیدن بازیکنان فوتبال یادآور شد: تاکید می‌کنم تا همه بدانند که تمامی فوتبالیست‌های ایرانی قلیان می‌کشند وقتی در خانواده‌ها قبح این مسئله ریخته چه توقعی از بازیکنان فوتبال دارید. قلیان برای سلامتی سم است و پزشکان یک قلیان را به دو پاکت سیگار تشبیه می‌کنند. تمامی فوتبالیست‌ها گرفتار این مسئله هستند و اگر کسی بگوید نمی‌کشد دروغ می‌گوید. نمی‌دانم طعم دو هویج یا دو آلبالو است که دائم از زبان این فوتبالیست یا آن فوتبالیست می‌شنویم و همه اسیر آن شده‌اند.(با خنده)

وی افزود: زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم اصلا این چیزها وجود نداشت. شب قبل از دربی در خانه ولی صالح‌نیا جمع می‌شدیم و یک قابلمه چلوکباب می‌آوردند و همه می‌خوردیم. در بازی‌های دیگر که اهمیتشان به اندازه دربی نبود روز بازی خودمان به ورزشگاه می‌رفتیم. در کل فکر می‌کنم پرسپولیس نفرات بسیار خوبی دارد که می‌تواند در دربی برنده شود. دروازه‌بان پرسپولیس بسیار 6دانگ و باتجربه است و جسارت زیادی دارد. او یک بازیکن حرفه‌ای است که وقتی پرس‌وجو کردم متوجه شدم خانواده خود را به ایران آورده و سر ساعت می‌خوابد و استراحت می‌کند مطمئنا او اصلا نمی‌داند قلیان چیست و همین زندگی حرفه‌ای باعث شده در این سن عملکرد بسیار حرفه‌ای داشته باشد.

قلیچ در پایان در خاطره‌ای از دربی‌های خود عنوان کرد: تمامی دربی‌ها شیرین هستند یک بازی مقابل استقلال در دقیقه 12 حریف صاحب پنالتی شد آن زمان‌ها نیمکت‌های مربیان پشت دروازه قرار داشت به علی پروین گفتم کدام سمت حرکت کنم که او این مسئله را در اختیار من گذاشت. وقتی پنالتی استقلال و ضربه برگشت را گرفتم از خوشحالی طرف پروین رفتم و گفتم علی‌آقا دیدی به چه شکلی توپ را گرفتم او نیز به من اعلام کرد وظیفه‌ات را انجام دادی و حرف بسیار جالبی را بیان کرد که نمی‌توانم آن را بگویم. البته آن زمان‌ها روابط بازیکنان بسیار فرق داشت وقتی گل می‌زدیم اصلا کسی طرف نیمکت نمی‌رفت ولی اکنون بازیکن‌ها برای حضور به صورت ثابت در میدان بعد از گلزنی در آغوش مربی خود می‌رود که این کارها اصلا درست نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس