کد خبر 2765
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲

مديرعامل سابق صندوق تأمين اجتماعي گفت: اتفاقاتي در صندوق تأمين اجتماعي رخ داد که اين امر مقابله با خواست رييس جمهور بود. متأسفانه برخي از نمايندگان مجلس نيز با اين مقاومت با سران فتنه همکاري کردند.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، علي ذبيحي در مراسم توديع و معارفه رؤساي صندوق تأمين اجتماعي اظهار داشت: متأسفانه در مجلس برخي ها با سران فتنه همکاري کردند، اما مردم آگاه هستند و اين آگاهي بزرگ‌ترين نقطه قوت و اميدواري به شمار مي رود.
وي ادامه داد: بنده کسي را محکوم نمي کنم، اما واقعيت اين است که تمام کساني که با من مرتبط هستند، همکاري با سران فتنه و مقابله با رييس جمهور را تاييد کرده اند. نبايد خدشه اي به مجلس و اعتبار آن وارد شود. اميدوارم مجلسي ها بنده را عفو کنند.
مديرعامل سابق صندوق تأمين اجتماعي با اشاره به برنامه هاي پيشين صندوق افزود: فرصت يک ساله مديريت بنده در سازمان بسيار طلايي بود، اما به دليل مشکلاتي که در ساختار به وجود آمد از دست رفت. تأمين اجتماعي در يک سال گذشته مشکلات بسيار پر رنگي را طي کرد.
وي خاطر نشان کرد: در سال 87 تأمين اجتماعي حدود هزار ميليارد تومان کسري بودجه داشت که کارشناسان پيش بيني کرده بودند به سه هزار ميليارد تومان نيز برسد. اما با تلاش همکاران ما اين کسري ها برطرف شد و تعهدات ما در آذر و دي ماه به افراد پرداخت شد.
ذبيحي در خصوص 30 ميليون بيمه شده اضافه کرد: بيمه شدگان تأمين اجتماعي درصد قابل توجهي از مردم را به خود اختصاص داده اند که وظيفه ما خدمت به آنها است و نبايد به اين امر خدشه اي وارد شود.
وي کسري بودجه تأمين اجتماعي در سال 88 را 200 ميليارد تومان ذکر کرد و گفت: اگر تعهدات شرکت ها به موقع به تأمين اجتماعي پرداخت مي شد هيچ کسري اي در سال 89 نداشتيم اما اين بحران ها خوشبختانه به خوبي مديريت شد.
رئيس سابق صندوق تأمين اجتماعي بيان کرد: مديريت صندوق بسيار محدود بود به گونه اي که براي مقابله با هزينه اياب و ذهاب کارکناني که در کرج سکونت داشتند و به تهران مي آمدند، مخالفت هايي صورت گرفت اما صندوق، پست هايي به افراد در همان کرج ارائه کرد.
وي بودجه سازمان در سال هاي 69 تا 88 را 838 ميليارد تومان بيان کرد و گفت: از اين مبلغ بيش از 600 ميليارد تومان آن در سال 88 به سازمان پرداخت شده است.
ذبيحي 150 ميليارد تومان بودجه سازمان را ناشي از سود سهام شستا ذکر کرد و خاطر نشان کرد: در سال 88 صندوق تعامل خوبي با سازمان شستا برقرار کرده است.
وي تاکيد کرد: در حوزه درمان بايد کارهاي زيادي انجام شود تا خدمت رساني به نحو شايسته به مردم صورت گيرد.
ذبيحي افزود: در بررسي هاي اوليه هزار و صد پرستار و پزشک در مراکز اداري با حقوق کلان مشغول به کار بودند که همگي آنها در تخصص مورد نظر خود گماشته شدند.
رئيس سابق صندوق تأمين اجتماعي با اشاره به 500 نفر اضافه کار بگير تصريح کرد: در صندوق حدود 500 نفر اضافه کار بگير وجود داشتند که همگي آنها در رديف شغلي مربوطه به کار گرفته شدند.
وي بودجه مصوب سال 88 صندوق را هزار و 563 ميليارد تومان براي درمان غير مستقيم ذکر کرد و اظهار داشت: در مقايسه با سالهاي گذشته بودجه سازمان دو برابر افزايش يافته است.

قرارداد بيمارستان صدر با تأمين اجتماعي، قرارداد ترکمنچاي است
وي اضافه کرد: قرار داد بيمارستان صدر، ترکمنچايي است که بايد اصلاح شود.
ذبيحي گفت: بانک رفاه تا کنون نتوانسته است رضايت صندوق را جلب کند. بايد از طريق بانک رفاه سود هاي کلاني در اختيار صندوق قرار گيرد که مطابق بودجه محقق نشده است.
وي تاکيد کرد: خوشبختانه امروز صندوق هيچ بدهي ندارد 165 ميليارد تومان نيز بابت سپرده بلند مدت از بانک ها دريافت مي کند.
ذبيحي سود سهام مخابرات را هزار ميليارد تومان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس