جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی این کشور با اشاره به این‌که توافق اخیر بین ایران و 1+5 صرفاً قدم اول بوده است، تأکید کرد در دور بعدی درباره تمهیدات دشوارتری علیه ایران مذاکره خواهیم کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 در بین اعضای کنگره آمریکا واکنش‌های متضادی را برانگیخته که حتی ممکن است اوباما را مجبور به وتوی قانون آینده کنگره کند. با گذشت یک‌ماه از توافق ایران و 1+5 در ژنو، از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تا سناتورهای کنگره آمریکا هریک مواضع و نظرات متفاوتی را نسبت به این توافق و آینده آن و یا مفاد و تعهدات طرفین ابراز داشته‌اند.


گروه بین‌الملل مشرق طی سلسله گزارش‌هایی به بازخوانی مواضع متفاوت و متناقض مقامات آمریکایی پس از توافق ژنو خواهد پرداخت.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» این کشور با اشاره به این‌که توافق اخیر بین ایران و 1+5 صرفاً قدم اول بوده است، تأکید کرد در دور بعدی درباره تمهیدات دشوارتری علیه ایران مذاکره خواهیم کرد.

**جان کری: در مرحله بعدی درباره از بین بردن سانتریفیوژها مذاکره خواهیم کرد

جورج استفانوپولوس، تحلیلگر ای‌بی‌سی: آقای کری متشکرم که به برنامه ما آمدید. سؤال بزرگی که اکنون درباره توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 وجود دارد این است: آیا این توافق واقعاً جلوی پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را می‌گیرد؟ برخی منتقدین در کنگره می‌گویند این‌طور نیست. مارکو روبین می‌گوید نه تنها این برنامه را متوقف نمی‌کند، بلکه امکان هسته‌ای شدن ایران هسته‌ای را افزایش می‌دهد. لینزی گراهام می‌گوید اگر نتیجه توافق از بین رفتن سانتریفیوژهای ایران نباشد، به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. پاسخ شما به این انتقادها چیست؟

جان کری، وزیر خارجه آمریکا: این مذاکره نه هنر خیال‌پردازی است و نه هنر ایده‌آل‌نگری؛ هنر احتمالات است، که احتمالی که قابل تصدیق است و مسلماً این توان را دارد که اسرائیل و منطقه را ایمن‌تر کند. واقعیت این است که توانایی ایران در غافل‌گیر کردن ما با برنامه کنونی این کشور افزایش پیدا می‌کند. بنابراین با توافق انجام شده اسرائیل ایمن‌تر خواهد بود؛ دنیا ایمن‌تر خواهد بود. ذخیره اورانیوم 20 درصد ایران از بین می‌رود؛ بنابراین خطر آن از بین می‌رود. ذخیره اورانیوم 3.5 درصدی این کشور در حد کنونی ثابت می‌ماند و از پیشرفت این برنامه و نصب سانتریفیوژهای جدید جلوگیری می‌شود. ما می‌توانیم نظارت روزانه داشته باشیم.

جورج استفانوپولوس: اما سانتریفیوژها از بین نمی‌روند.

جان کری: نه. این مرحله بعدی است. این پیشنهاد یعنی در مذاکره به ایرانی‌ها بگوییم باید برنامه هسته‌ای خود را حتی قبل از این‌که متوقف کنید، از بین ببرید. در این صورت حتی همان زمانی هم که بحث درباره از بین بردن این برنامه است، ایران به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. این کشور در سال 2003 به دولت بوش گفت که حاضر است اقدامات خوبی درباره برنامه هسته‌ایش انجام دهد. در آن زمان 164 سناتریفیوژ داشتند. هیچ‌کس به حرف ایران توجهی نکرد. حالا در سال 2013 این کشور 19000 سناتریفیوژ دارد و به سلاح هم بسیار نزدیک‌تر است. نمی‌توانید یک جا بنشینید و وانمود کنید دارید به خواسته خود می‌رسید، در حالی که آن‌ها همچنان به سمت اهداف خود پیشرفت می‌کنند.

ما به کمک تحریم‌هایی که کنگره تصویب کرد توانسته‌ایم آن‌ها را در مرحله کنونی نگه داریم و مجبور به بازگشت به عقب کنیم. در طول این شش ماه هم درباره از بین بردن تجهیزات با آن‌ها مذاکره خواهیم کرد؛ درباره محدودیت‌ها صحبت می‌کنیم. اما نمی‌توان همیشه از همان جایی شروع کرد که هدف نهایی است. اکثر افرادی هم که درباره این موضوع تحقیق کرده‌اند و من با آن‌ها صحبت کرده‌ام، می‌گویند گزینه‌های دیگر مد نظرشان نتیجه‌بخش نخواهد بود.


**جان کری: ایران تنها یک حق دارد و آن داشتن برنامه هسته‌ای است/ داشتن برنامه هسته‌ای به معنای داشتن غنی‌سازی نیست.

جورج استفانوپولوس: درباره حق غنی‌سازی هم تفاوت بسیار واضحی بین آمریکا و ایران وجود دارد. شما می‌گویید توافقنامه این حق را به رسمیت نمی‌شناسد. وزیر خارجه ایران می‌گوید این حق در دو جای مختلف توافقنامه برای ایران قائل شده است. موضع آمریکا چیست؟ آیا حق ایران در غنی را به رسمیت می‌شناسد؟ بله یا نه؟

جان کری: نه. هیچ حق غنی‌سازی وجود ندارد. ما حق غنی‌سازی را به رسمیت نمی‌شناسیم. در پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به وضوح آمده است. بسیار بسیار شفاف گفته شده که حق غنی‌سازی وجود ندارد. اما بنا به مفاد این توافقنامه درباره این مذاکره خواهیم کرد که آیا ایران می‌تواند برنامه‌ای بسیار مختصر، کاملاً قابل بررسی و بی‌نهایت محدود داشته باشد تا با آن تحقیقات پزشکی یا کارهای دیگر انجام دهد یا نه. اما هیچ حق از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد. همه جا در همین توافقنامه هم نوشته شده که تنها در صورت توافق دو جانبه می‌توانند این‌گونه برنامه را داشته باشند، و درباره هیچ چیزی هم توافق نمی‌شود مگر آن‌که درباره همه چیز توافق شود. این جملات حداقل دو بار در دو جای مهم توافقنامه آمده است.

بنابراین هیچ توافقی نشده که می‌توانند غنی‌سازی کنند. این امکان را دارند که درباره غنی‌سازی مذاکره کنند؛ اما تنها ممکن است به ظرفیتی محدود در غنی‌سازی، مثل کشورهای دیگر، دست پیدا کنند؛ به شرط آن‌که به همه آن‌چه برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ایشان لازم است، پایبند باشند. بنابراین ایران برای رسیدن به غنی‌سازی باید موانع بسیار دشواری را از پیش رو بردارد. هیچ حقی وجود ندارد و این توافقنامه هم هیچ حقی قائل نمی‌شود.

البته بنا به ان‌پی‌تی یک حق دارند. بگذارید این را هم بگویم. ایران یک حق را دارد، هر کشوری این حق را دارد، اگر عضو ان‌پی‌تی باشید حق برخورداری از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز را دارید. این حق در ان‌پی‌تی تعیین شده است؛ اما برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز به معنای حق غنی‌سازی نیست.


**جان کری: هدف آمریکا و اسرائیل مشترک است/ برای اولین بار اجازه پیدا می‌کنیم وارد فوردو شویم

جورج استفانوپولوس: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اخیراً این معامله را یک معامله بد خوانده است. آیا مطمئن هستید که می‌توانید او را متقاعد کنید تا به این توافق پایبند باشد و علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام نظامی یک‌جانبه نکند؟

جان کری: اسرائیل و آمریکا دقیقاً یک هدف مشترک دارند. هیچ تفاوت بین هدف نهایی ما وجود ندارد: می‌خواهیم مطمئن شویم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند و به جایی نمی‌رسد که بتواند ما را غافلگیر کند و به یک‌باره سلاح هسته‌ای تولید کند.

جورج استفانوپولوس: اما نتانیاهو می‌گوید توافق انجام شده این هدف را محقق نمی‌کند.

جان کری: نه. این‌گونه نیست. توافق انجام شده صرفاً قدم اول است. ما را وارد دوری دیگر از مذاکرات می‌کند. به این ترتیب مطمئن می‌شویم در حالی که با هم درباره از بین بردن تجهیزات، درباره تمهیدات دشوارتر مذاکره می‌کنیم، ایران برنامه هسته‌ای خود را پیش نمی‌برد و توانایی‌اش در تهدید اسرائیل را افزایش نمی‌دهد. اسرائیل هم فرصت بیش‌تری پیدا می‌کند و ایران از مرز غافلگیر کردن ما فاصله می‌گیرد. خیلی واضح است.

جورج استفانوپولوس: آمریکا در این توافقنامه متعهد شده تا در شش ماه آینده تحریم‌های جدیدی وضع نکند. آقای رئیس‌جمهور می‌گوید الآن زمان وضع تحریم‌های جدید نیست. آیا مطمئن هستید که می‌توانید کنگره را متقاعد کنید تحریم‌های جدید تصویب نکند؟ و اگر این کار را بکند آیا رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد؟

جان کری: به نظر من کنگره تشخیص خواهد داد که این توافق منافع بسیاری در خود دارد. من هم منتظر هستم تا به کنگره بروم و با همکارانم صحبت و آن‌ها را متقاعد کنم که الآن وقت افزایش تحریم‌ها نیست. مطمئنم که کنگره وقتی بررسی می‌کند به موفقیت‌های ما در این توافق پی می‌برد و می‌بیند که اگر ما این کار را نکرده بودیم، ایران بیش‌تر به جلو حرکت می‌کرد، سانتریفیوژهای بیش‌تری فعال می‌کرد، غنی‌سازی بیش‌تری انجام می‌داد و به سلاح نزدیک‌تر می‌شد. این توافق بی‌شک به ما اجازه می‌دهد وارد تأسیسات فوردو شویم، ببینیم در این تأسیسات چه اتفاقی می‌افتد و غنی‌سازی در آن را متوقف کنیم. اگر هم حاضر نشوند اقدامات لازم را انجام دهند تا برنامه‌ای صلح‌آمیز داشته باشند، که هم صلح‌آمیز باشد و هم صلح‌آمیز بودنش قابل اثبات، می‌توان تحریم‌ها را دوباره به حالت اول برگرداند. و البته رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، همه گزینه‌ها را در اختیار دارد.

جورج استفانوپولوس: شما از اولین مذاکره رودررو بین مقامات آمریکایی و ایرانی از سال 1979 تا کنون برمی‌گردید. آیا آمریکا دارد به سمت عادی‌سازی روابط با ایران می‌رود؟ و نظر شما درباره رهبر ایران که اسرائیل را سگی هار توصیف و آمریکا را به جنایت جنگی متهم می‌کند چیست؟

جان کری: نیازی به گفتن نیست که این عبارات بسیار توهین‌آمیز و غیر قابل قبول است. و ما این نوع صحبت‌ها را قابل قبول نمی‌دانیم و امیدوارم در آینده این اتفاق تکرار نشود. اما قرار هم نیست دست روی دست بگذاریم و به امید و گفتار بسنده کنیم، و وانمود کنیم به هم اعتماد داریم، بلکه این اعتماد را باید در طول مدتی طولانی ایجاد کرد. بنابراین توهم‌زده نیستیم. روابط بین دو کشور یک‌باره و یک‌شبه قابل تغییر نیست. راه بسیار درازی پیش رو داریم. باید بدون هیچ پیش‌زمینه غلطی و هیچ توهمی حرف‌ها و اهداف ایران را آزمایش کنیم. راه بسیار دشواری است. و ما 100 درصد در کنار اسرائیل می‌مانیم. به نظر من این رویکرد می‌تواند به دنیا ثابت کند که آیا ایران واقعاً به تعهدات خود پایبند می‌ماند یا نه.

اگر هم می‌خواهید به علت تخطی از تعهداتشان آن‌ها را مجازات کنید، باید بتوانید اثبات کنید که قبل از بررسی راه‌های دیگر، همه راه‌های دیپلماتیک را امتحان کرده‌اید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 119
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بيچاره كري! يك كاغذي با ظريف امضا كرده تا ابد بايد براي همه توجيهش كنه! اما شتر در خواب بيند پنبه دانه! گهي لپ لپ خورد ، گه دانه دانه!
  • ممد ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ما تا آخر ايستاديم اگه دولت پا پس بكشه بايد جواب گوي ملت،خون شهدا و خانواده شهدا باشه لبيك يا حسين
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ممد جان! من و شما تا آخر ایستاده ایم و ایستاده میمیریم! اما! کارد زهر آگین ...بسیار مخفیانه و آهسته تا عمق زیادی پیش رفته و کار از کار گذشته. من و شما وقتی متوجه میشیم که داریم میافتیم! زمان جنگ ما دشمن رو میدیدم و میدونستیم از کجا میاد. قبل از اینکه بیاد و خونه مومن رو بگیره جلوس در میومدیم! امروز دشمن تو خونه س و ما نمیبینیمش! امروز دشما بی سر و صدا خونه رو گرفته! امروز دشمن کاراش رو محرمانه تو ژنو انجام میده و حقوقش رو تو خونه میگیره!
  • رضی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    اینا فقط احمدی نژادا میخوان اون بلده جواب ه مشت یاوه گوی آمریکایی رو بده.این کری احمق بخیالش آقا سید علی و ملت میشینن نگاه میکنن تا برای تاسیسات ما تصمیم بگیرن.
  • منو ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ادم دراز عقل ندارد قدما گفته اند ولی کری اصلاً عقل ندارد .همش میگه مرغ یپا دارد. اگر حرکتی به خود میداد .می دید که مرغه دوتا پا دارد .هفت پشت کری مری هم نمی توند بگه ایران حق غنی سازی ندارد .
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مردک برو قرصاتو بخور حالت خوب نیست اگه بخواد چنین اتفاقی بیفته خودم دولت رو منحل میکنم به قول نماینده شیراز
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    به اینجا هم میرسیم و با تدبیر دولت تدریس فیزیک هم ممنوع بشه تعجبی نداره.اما مهم اینه نگاه دنیا به ما عوض بشه!!
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بابا این مردک الزایمر داره یکی بیاد اینو جمش کنه
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مردک بی آب رو مثل این که با مردم مستعمره طرف است گوساله بی آب روی جنگ افروز
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    شما به فلان فلانت خندیدی .
  • حسن تاتار ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    عزم ملی برای تکنولوژی هسته ای بنظر می رسد که اگر از مسئولان پیگیری پرونده تکنولوژی هسته ای حمایت نکنیم ،دیگران این حق مسلم بهره برداری از تکنولوژی هسته ای ما را نقض می نمایند. 1- موضوع انشاء در دوره متوسطه چرا بایستی ایران انرژی هسته ای داشته باشد. 2-موضوع تحقیق دانشگاهی بهره گیری از انرژی هسته ای برای صنایع وپزشکی در ایران. 3- علمای دین در مناسبتهای مختلف در خصوص صلح آمیز بودن تکنولوژی هسته ای توضیح دهندند وعنوان نمایند که دین شیعه با هر گونه استفاده قهرآمیز هسته ای مخالف بوده ومجوزی صادر نمیکنند. 4-شهرداری ها در میادین با اهتزار پرچمی در خصوص صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران اقدام نمایند.ضمنا" در ایستگاههای مترو واتوبوس وپایانه مسافربری به نصب پلاکاردهای بر صلح آمیز بودن تلنولزی هسته ای ایران اقدام نمایند. 5- صنایع غذای بر برچسب های در خصوص تکنولوژی هسته ای ایران اقدام نمایند . 6-روزنامه های کثیرالانتشار در خصوص بهره برداری صلح آمیز تکنولوژی هسته ای اقدام نمایند. 7- رسانه ملی بصورت مداوم در خصوص بهره برداری صلح آمیز تکنولوژی هسته ای اقدام نمایند. 8-......... بنظر بایستی با عزم ملی از خواسته به حق خود دفاع نماییم ونگذاریم که بعضی اشخاص خواسته خود را بر ما تحمیل نمایند.
  • حیدر ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    دکتر جلیلی یادش به خیر! 10سال همه اینا را تو کما نگه داشته بود خدا حفظت کنه دکتر تو مناظره همه بدبختیهای مملکت را انداختند گردن مذاکرات هسته ای و جلیلی را مقصر دانستند حالا بفرمایید توافقنامه ژنو را امضا کردید حالا مردک افتاده دنبال تخریب تاسیسات هسته ای ایران! به خدا قسم از اول هم دنبال پروسه تعلیق و تعطیل و تخریب بودند حالا این مردک سریعا رفته دنبال گام نهایی
  • امید ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای یانکی مگر فقط خواب ببینی که تجهیزات هسته ای ایران از بین بره.این همه زحمت کشیده شده برای هسته ای شدن ایران و این همه شهید دادیم به خاطرش و حالا راحت تحویل تو بدیمش.فراموش نکن که تنها کشوری که از بمب اتم استفاده کرده آمریکای جنایتکار بوده و هنوز که هنوزه اثرات بمباران اتمی ژاپن داره از نسل امروزی ژاپن قربانی میگبره.
  • احمدی نژآدی ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    جناب آقای دکتر ظریف نماینده دولت تدبیر و امید!!! در مذاکرات لطفا خودتون را گول نزنید که این حرفها برای مصرف داخلی یانکی هاست. باور کنید اندکی اقتدار هم ضرری ندارد. بگذارید آنها به خاطر موضع شما بگویند که حرفهایتان مصرف داخلی دارد.
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای کری ... خوردین ما تا آخر ایستاده ایم . ذره ای از منافع کشورمون عقب نشینی نمی کنیم . قابل توجه دولتمردان ما
  • جلیل باقرزاده اصلانی ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    قابل توجه آقای ظریف وهم پیمانهایش...
  • کلمة الحق ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ضمن احترام به تمامی نطرات کاربران محترم باید مقداری منطقی وبه دور از احساس قضاوت نمود 1- آیا همگان به یاد داریم که انتشار چنین تصاویری(دست دان کری وظریف) چقدر شرم آور بود حتی فکر اینکه با آنها ملاقاتی داشته باشیم آزارمان می داد وگاها شایعاتی می افتاد که فلان مسئول با یک مقام آمریکائی سلام علیک نموده چقدر آن را عیب می دانستیم وبرای اینکه اثبات کنیم این گونه نبوده صدها توجیه می نمودیم 2- همان وقت که قبح وزشتی دیدار با آمریکائی ها برای مان از بین رفت تاسیسات هسته ای را از دست دادیم وامروز اگر جان کری چنین سخن می گوید چیز عجیبی نیست چون نتوانستیم دغدغه آن پیر فرزانه را با وسواس هرچه تمام پیگیری کنیم زیرا معظم له هیچ گاه به مذاکرات ما وآمریکائی ها خوشبین نبودند وما این مهم را کنار گذاشتیم 3- زمانی که ما برسر یک میز با دروغگویان وقاتل مظلومین در سرتاسر جهان می نشینیم ودست های چدنی را زیر دستان مخملی نمی بینیم حق دارندبگویند تاسیسات شان را هم جمع آوری می کنیم 4- آن زمان که آقای ظریف قدرت ملت ایران را تا سطح چند تفنگ وموشک پائین می آورد ونمی داند که قدرت ملت ما به سلاح وابزار نیست همان زمان ما تاسیسات هسته ای را باختیم 5-اکنون نیز با کلام غیر منطقی واحساسی صحبت کردن مشکلات حل نمی شود وبهترین راه عقب گرد منطقی مسئولین دست اندر کار از ادامه مذاکرات به این سبک است اگر این رویه ادامه یابد فردا روز خواهند گفت شما باید بدون اجازه ما آب هم نخورید حال آن که تنها ملتی هستیم که همواره باعزت واقتدار در بین جهانیان زندگی کرده ایم
  • mojtaba ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    migan arezoo bar javanan eib nist amma shoma ke dige pa be sen gozashtin!!!
  • محمد باقر ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مشکل کری و اوباما نیست مشکل این است که هر کشوری مرعوب شود واز این ها بترسد آنها سوار می شوند وهر طور که با برده ها برخورد می کردند با آن هم بر خورد می کنند گزینه های روی میز افراد جنگ ندیده وساکن آمریکا وسیاسیون لیبرال را ترسانده غافل از اینکه این کشور صاحب دارد امام زمان دارد ارواح شهدا را دارد مادر شهید دارد فرزند شهید دارد از همه مهمتر آقا و مولایمان سید علی را دارد
  • رسول ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    اقایون تدبیر و امید تحویل بگیرن !! جالبه !! این چه توافقیه که طرفین اون اظهارات ضد و نقیضی دارن !؟ ......انگلیسی ها میدادن . اونم به خاطر اعتماد به انگلیس . بعدش انگلیس میومد در جامعه تفرقه ایجاد میکرد و با تضعیف حکومت ها اهداف خودش رو اجرا می کرد. اخه چرا مسئولین از تاریخ عبرت نمیگیرن . این همه ننگ تارخی رو پیشونی ایران هست مثل ترکمان چای و اخال و گلستان و امثالهم اما مسئولین کم حافظه ی ما درک نمی کنن که نباید به اجنبی امتیاز بدن !!! خدا اخر عاقبتمون رو به خیر کنه .
  • میترا1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مشرق جون ! این حرفا را میزنی فکر کمر اقایون کردی ؟؟؟!!!!!!! !!!!
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    مهم اینه که چرخ اقتصاد بچرخد به هر قیمتی که باشد!!!!!! غرور و عزت ایرانی با رویکرد منفعلانه مسئولان ضعیف ایران لگد مال شد.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    من سرهنگ نیستم !!!! من حقوق دان هستم!!!! بصورت حقوقی کشور را به عقد جان کری در می آورم !!!! عوضش شاید چغندر گیر اصلاحات بیاید !!!
  • احمد ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ای کاش برنامه ی دولت یک اقتصاد بدون نفت بود. مردم که پای همه جورش ایستاده اند، فقط ای کاش مسوولین بدانند اگر در برابر آمریکا کوتاه بیایند آن ها هر گز کوتاه نمی آیند. آن ها زیاده خواهی در ذات شان است. جنگ چیز بدی است اما باید بدانیم که: بهشت زیر تیغ های شمشیر هاست.
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    البته یه چیز دیگه یادم رفت بگم! مشرق خواهشن پخش کن چون این دیگه محرمانه نیست. اگه من کودن بتونم چنین فکری بکنم مطمئنا دشمن هم تا حالا کرده پس دونستن یا ندونستنش زیاد فرقی نمیکنه! تنها فرقش اینه که اگه مردم بدونن ممکنه یه کاری بکنن که ممکنه بکام نظام زیاد خوش نیاد و اگه ندونن که هیچی بیصدا به قربانگاه باید برن! ۱. احتمال زیاد بدلیل مشکلات مالی و خالی بودن خزانه دولت متوجه شده که توان رویارویی بایک جنگ تمام عیار رو نداره و زیر ساختهای کشور در اینصورت بکلی نابود میشه و نهایتا به اجبار نه تنها برنامه هایی که تا حالا سر اجراش مقاومت میشده منحل میشه بلکه اساس نظام و کل کشور مثل عراق به ویرانه تبدیل میشه! احتمالا غرب هم نشونه هایی از توان نظامیش رو به دولت نشون داده که قانع شده باشن تن به چنین توافقنامه ای بدن! قطعا درون دولت بدون هماهنگی شورای امنیت ملی به چنین نتیجه گیری نمیرسه! یعنی تمام نیروهای نظامی و انتظامی علیرغم توان دفاعی و بازدارنده شون وقتی از نظر مالی بودجه ای در اختیارشون قرار نگیره عملا زمین گیر میشن! بنابراین اونا هم بجای اینکه جنگی صورت بگیره تمابل دارن بی سر و صدا با انداختن تمام گناه ها سر ظریف قضیه اینجوری حل و فصل بشه بره. در غیر اینصورت سپاه که زیر نظر رهبری بعنوان فرمانده کل قوا قرار گرفته و عضوی از شورای عالی امنیت ملیه اجازه به بازدید از صنایع موشکیش رو نمیداد. پس در واقع مسئله عمیقتر از این چیزهاست و این فقط دولت و افرادی مثل ظریف نیستند که دارن چنین پروژه ای رو پیاده میکنن بلکه از بالاترین رده های نظام در جریان امر هستن و باهاش موافقن! ۲. حالت بعدی که کمتر احتمال داره اینه که ما فرض کنیم که ظریف و روحانی و... دچار خود ...و ... شدن و بدون هماهنگی با رهبری و شورای امنیت ملی و مجلس و نیروهای وفادار به نظام نظیر سپاه و .... قصد پیشبرد این پروژه رو دارن و البته ترس از خشم نیروهای وفادار به نظام رو هم دارن ولی میخوان در یه مدت بسیار کم قبل از اینکه کسی متوجه بشه تواققنامه رو اجر کنن که کار از کار بگذره بعدش ..... اشکالی نداره.و...! ولی خیالشون راحته که دیگه ایران از نظر قانونی باید پای توافقنامه وایسه وگرنه مسئله جنگ پیش میاد و بر اساس فرض اول و عدم استطاعت مالی کشور برای جنگ ایران تمایلی بجنگ نداره و مجبوره همون مفاد توافقنامه رو که الزام آوره اجرا کنه! تا اینجا فقط بعد داخلی بود برای ما! اما بعد خارجی برای غرب هم دو حالت داره! ۱. یا اینکه غرب توان رویارویی با چین و روسیه رو داره و در اینصورت علیرغم تمام بازرسیها و تعهداتی که ایران میده نهایتا برای اعمال فشار به روسیه و جین به ایران مثل عراق و لیبی حمله میکنه! که در اینصورت دادن تعهد از طرف ایران فقط یک مسکن چند ماه تا چند ساله است و نهایتا جنگی که از ترس اون ایران تهعدنامه رو امضا کرده واقع میشه! ۲. غرب برای مدت حد اقل ۱۰ تا۲۰ سال دیگه آماده رویارویی با چین و روسیه نیست بنابراین با ایران وارد جنگ نمیشه و ترجیح میده از ایران یه متحد بسازه که در واقع نقش همون ژاندارم منطقه در زمان شاه رو براش ایفا کنه. و در دراز مدت حضور اقتصادی نظامی و صنعتیش رو برای استحکام و نفوذ سنگرش در ایران بیخ گوش روسیه نقویت کنه تا وقتش که رسید بجای استقاده از پایگاه های نظامیش در خلیج فارس از پایگاه های نظامیش در ایران (البته نه بصورت مستقیم بلکه بعنوان تجهیز ایران بعنوان همپیمان) علیه روسیه استفاده کنه که بسیار ارزانتر و مشکل ترابری و برد هواپیما و برد موشک و... حل شده باشه. در اینصورت ممکنه اصلاح طلبا به اون انتظاری که از دوستی با غرب برای رفاه نسبی و خیلی آزادیهای اجتماعی از نوع غربی برسن! البته فراموش نکنید که از نظر ظریف و روحانی در این معادلات خیلی چیزها مهمن! ممکنه یه عده بهشون بگن ما ۸ سال با دست خال با عراق که تمام دنیا ازش پشتیبانی میکرد ایستادیم! بله ایستادیم ولی اون زمان نفت رو میفروختن هزینه جنگ میکردن. امروز دیگه چیزی نمیشه فروخت که هزینه جنگ کرد. بنابراین علیرغم افزایش توان نظامی و عدم وابستگی در صورت بروز جنگ بودجه ادامه هزینه های اون رو نداریم. مثل ماشینی که از بی بنزینی خاموش میشه! تنها چیزی که روحانی و ظریف در این محاسبات لحاظ نکردن قدرت روجیه انقلابی و ظلم ستیزی مردمه که میتونه با شکم خالی و دست و جیب خالی دنیا رو برا اونا و غرب جهنم کنه البته اگه مردم متوجه بشن که چه بلایی سرشون داره میاد و بعد از متوجه شدن بخوان اقدامی بکنن در غیر اینصورت که برنامه طبق نقشه بخوبی دراه پیش میره! حالا چه اونوریها و چه اینوریهایی که نوشته های من رو مانیتور میکنن و باب دلشون نیست بخونن و حالش رو ببرن بگن بابا عجب این یارو حالیشه! ولی افسوس که برای ما کار نمیکنه!
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    ای کاش سیاست های هسته ای ما از اول طبق اصول و دانش سیاسی پیش می رفت نه اینکه یک زمانی فعالیت های هسته ای را کاملا تعلیق کنیم زمانی دیگر قطع نامه ها را کاغذ پاره بدانیم و نام کشور را ایران هسته ای بگذاریم و این هم که از این واقعا چرا سیاست های ما طبق دانش نیست و بیشتر احساسی هست چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    چرا کسی جواب یاوه گویی های هیئت حاکمه آمریکارا نمی دهد - دقیقا یاوه های این ها مانند یاوه های صدام حسین است که در تهدید ایران یاوه گویی می کرد
  • موساد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    خدا و جهان با توست کری...باید تمام برنامه های هسته ای موشکی امنیتی مقاومت و...رو ببری و کاری کنی که ایران بگه غلط کردم درود بر اسراییل
  • پرهام ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    کری ثابت کرده که کره......! صدای مرگ بر امریکای مارو میشنوی ولی صدای اینکه اگه بخوای پاتو کج بذاری با خاک یکسانت میکنیم رو نمیشنوی... خودتو با این کری خوندنات بیچاره میکنی آخر
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    100 درصد در کنار اسرائیل می‌مانیم. به نظرم درستش این است: 100 درصد گروگان اسرائیل می‌مانیم.
  • کیوان ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    همین الان برای مبارزه با این جماعت شیطات صفت و تحت ولایت شیطان حاضرم،من به عنوان یه محب امیرالمومنین روحی فداه و امام حسین روحی فداه (شیعه تعریف خودشو داره و من جرات نمیکنم به خودم بگم شیعه چون حقیقتا مقام والایی داره شیعه امیرالمومنین روحی فداه) حاضرم از گرسنگی بمیرم اما ذلت زیر بار این مشرکین رو.از همین حالا تا آخر آخرش تحت ولایت امام خامنه ای.لبیک یا حسین
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بله؛ وقتي مردم اسم مستعمره شدن را عوض مي‌كنند و مي‌گذارند تعامل با دنيا-شما بخوان نوكر اجنبي شدن- آمريكا هم قلدر بازي در مي‌آورد. از رأي ماست كه برماست.
  • امین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بعید بنظر میرسه کلید دار میدان تدبیر وامید بتونه با حفظ حقوق کشورمون شر امریکا رو کم کنه...اقای روحانی اقای ظریف وقتی تمام راه حلتون بشه اتکا به غرب همینه دیگه.... حیف که ان مرد رفته است
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    آخر نفهمیدیم دم خروس را باور کنیم یا قسم کری را ؟
  • رضا ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    دیگه اون روی مارو دارن بالا می یارن ، مردتیکه اولاغ چقدر روش زیاد شده آخه من نمیدونم با این حیوانات میشه با ظرافت صحبت کرد ظریف جون ،ببین داری گند میزنی . . .
  • بابک ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    دیگه باید یاد گرفته باشیم به حرفهای طرف گوش ندیم.فقط عمل... اگه زدن زیر توافق تنها راه آزمایش هسته ای ... لااقل آش نخورده و دهن سوخته نشیم. اگرم نه که بسیار عالی به هدفمون می رسیم.
  • بابک ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    الان ملت شمایی؟؟ ملت با رای خودش کامل نشون داد چی میخواد.سانتریفیوژ خوبه بچرخه به شرطی که چرخ اقتصاد هم بچرخه... 8 سال همه ساکت بودن شما حرف میزدی حالا شما ساکت باشید و به حرف بقیه گوش بدین.
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    خوب در دور بعدی دوباره یک توافق شش ماه امضا میکنن بعد از نابودی تاسیسات هسته تمرکزشونو بر روی نابودی تاسیسات موشکی میزارن ما هم لبخند زنون میگیم اوباما نتانیابو مچکریم!!!!!!
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    شما که جهادی پیش میری فیزیک می خوای چیکار روحیه بسیجی و ایمان داشته باش مثل قرارگاه خاتم که داره جاده شمال و پل خلیج فارس و پارس جنوبی میزنه یه سدم توی کرخه زد آب برد
  • ایران سربلند ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    برو بابا فکر کردین ایران با اینجور چیزا تسلیم میشه بدبخت ها
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    .. تو ضرب المثل از بس تو مشرق نوشتی!
  • زهرا سادات ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    چه غلطهای ناشتا ناشتا.
  • علی رحمانی ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    فعلا که بند را آب داده ایم
  • جواد ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    غلط کردی با اون اربابهای بی هویته حالا اومدی بعد سی سال یک کاغذ امضای کردی با ایران این سانترفیوژها تو گلوت گیر نکنه یکدفعه ای انگار یادت رفته 9 سال پیشم یه توافق نامه با آژانس امضاء کردیم وقتی دیدیم خیلی نامردیم رهبرمون با یه سخنرانی همه او پلمپ ها را بازکردن کردن تو حلق شما و امثال شماها
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    این یارو آخر daydreamer هاست.با چه لف لفی میخوره، اونهم چه که که ی زیادیی،خفه نشی جیگر.
  • اسمال ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    اخر و فرجام این مذاکرات به جنگ ختم میشه. من میدونممممممممم
  • رسول ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق تو که مطالب اصلی صحبتای بنده رو سانسور کردی !! هر چند همین قدر هم کافیه برا بعضیا !! اما کو گوش شنوا .
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق دمت گرم فکر نمیکردم منتشرش کنی!
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    مرگ بر اسرائیل سگ هار نجس منطقه !! مرگ بر امریکا مرگ بر کری مرگ بر اوباما مرگ بر نتانیاهو انشاءالله با نتانیاهو محشور بشی جاسوس اسرائیلی .
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    از قهرمان دیپلماسی سوال دارم برای دریافت 4میلیارد دلار پول نفت خودمان اینقدر عقب نشینی کردیم برای بقیه پولمان چقدر باید گذشت کنیم آیا در آخر اصلا چیزی بنام هسته ای باقی مانده که بخواهیم مذاکره کنیم یا اینکه ناچاریم بخاطر حفط محیط زیست تمام معادن اورانیوم را هم ......
  • سیدساداتی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    معلوم نیست این دولتمردان چکاردارن میکنند که آمریکا واسراییل این قدرپررو شدندوهرروز یک بازی جدید درمی آورند.همین آمریکا کثیف واسراییل حرام زاده تا سه ماهپیش ازما مثل سگ می ترسیدند. چه کردید ...
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    گمشو مردك خواب نما شده
  • بهروز ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    دولت تقدیر وامید تحویل بگیرد!
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    بعید هم نیست
  • میترا1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    مطمئنی حقوقشو فقط از تو خونه میگیره ؟؟!!! اخه اینجور ادما هم از توبره میخورن هم از اخور !!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    کسانی که به روحانی رای دادن یه مشت آدم منفعت طلب حزب باد بودن.پس روی حزب باد مانور نکن که اعتمادی بهش نیست ما بیشتریم و تا آخر ایستادیم.ارتش 20000000 آماده قیام است.
  • علی ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    باسلام ماازمسئولین محترم می خواهیم شرایط را برای برگزاری یک راهپیمایی باصلابت فراهم کنند تاجواب یاوه گویی های اینهارابدهیم لبیک یا خامنه ای
  • جواد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    قیافه اش شبیه این مددجو ها هست
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    راستی چرا ما که یک حرف میزنیم دنیادی از اعتراضات جهانی را در پی دارد ولی دیپلماسی ما در پاسخ خنده تحویل میدهد
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    چرا هر وعده شکنی را ما به خانم اشتون میگیم مگر ایشان نماینده تام الاختیار است اگر هست پس چرا اوباما و کری دائما تهدید میکنند و اگر نماینده تام الاختیار نیست پس چرا ما به این خانم متوسل میشویم یا بازهم باید بخندیم
  • صبا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    +++++++++
  • صبا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    هزاران++++++++++++++
  • فرهاد ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    بیخودزرت وپرت نکنیدمغزفندقیها انرژی هسته ای حق مسلم ماست درودبراحمدی نژادوجلیلی اینهمه شهیددادیم اینهمه برای انرژی هسته ای پول خرج شده وزحمت کشیده شده حالابیخیالش بشیم کورخوندیدخارو خاشاک
  • فرهاد ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    هرکه میگه نون وکره توسرتابذارتو...
  • محسن ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    جنگ با ایران بزرگ، جنگ با حماس یا سوریه نیست. درسته هزینه بر هست، ولی سقوط آمریکا رو به دنبال داره...
  • محسن ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    حالم بده از این همه تحقیر استکباران... اِ اِ اِ ؟ ببین تو روخدا چجوری واسمون نسخه میپیچن؟ به چه راحتی! با چه پرورویی...؟ حالم بده حاجی.
  • مرجان ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    سالی که نکوست ازبهارش پیداست. تازه این اولشه، منتظر بقیه ش باشید!!!
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    خودم همه چیزو درست میکنم کاری میکنم که نه چرخ سانریفوژ بچرخه نه چرخ زندگی مردم نه چرخ کارخونه ها همه رو قفل میکنم
  • ناشناس ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    اصل حق فقط گرفتنی است و همینطوری کسی به حقش نمیرسد! در دنیایی که تضاد عمیقی بین غالب و مغلوب ایجاد شده ما با همبستگی و خود باوری و از بین بردن یا کم کردن وابستگهاییمان به دشمن قدرتمندتر ومقاومتر میشویم! آز نظر امریکا ما هیچ حقی نداریم و بایست سرمان را بگذاریم زمین و... ازحقوق بین الملی ما فقط حقوق هستهایمان نیست که پایمال شده است. ازادی سفر وحرکت و اکنون ازادی فعالیت ومراوده اقتصادی وازادی فعالیتهای فرهنگی و و. سیست خارجی ما بایست نهایتا ودردرازمدت از تمامی حقوق بین المللی دفاع کرده و انرا تعمین و تظمین کند و نه یک ایودا کمتر! 
  • جواد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    روحانی اشتباه بزرگی کرد. باید برای انتخابات بعدی آمریکا برنامه ریزی مذکرات میکرد اونوقت دست بالاتر داشت و حتی میتونست رو انتخاباتشون تاثیر بذاره. اما الان اونا دست بالاتر دارند. امام خمینی دیپلمات نبود اما بهتر از دیپلماتها عمل کرد و همه چیز را موکول به انتخابات بعدی آمریکا در قضیه دیپلماتها کرد.
  • lion2007 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    ایناییکه منفی دادن آمزیکایندیاازاوناحقوق میگیرن یکی نیست به اینابگه بازم تیمسارنصیری قبل ازمردنش گفت:من به شاه پایبندم ووفادار لااقل ناسیونالیست بود اینا اصلا معلوم نیست کین
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    مشرق جان.شما که پای بند رهبری هستی. یه کم از فرمایشات ایشونو برو بخون و بنویس اینجا در مورد موج منفی ندادن داخلی به مذاکرات و نتایج دعواهای سیاسی.
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    به دزد یه چیزی می دهیم تا مالمان را برگرداند ولله نوبر استاین دولت و تفکرش
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    +++++++++
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    +++++++++
  • بهنام ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد اگه با ملت خوب تا نکرد در عوض وقتی بیگانه ها همچین غلطی میکردن یه جوابی بهشون میداد که اونجاشون بسوزه
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    من هم با این نظر موافقم که مقصر خود ما هستیم آقا را زبانا باور داریم ولی قلبا باور نداریم. مگر آقا نگفته "ما در شرایط بدر و خیبر هستیم " ولی دولتمردان ما میگویند ما در شرایط شعب ابیطالب هستیم. آقا میگوید "از آمریکا گنده تر هم غلطی نمیتواند بکند". دولتیها میگویند اگر امریکا بخواهد تمام موشکهای ایران را نابود میکند. آقا میفرماید"باذن خدا از مذاکره ضرری نمیبریم به شرطی که ملت بداند چه اتفاقی دارد می افتد" آقایان مذاکرات را مخفی نگاه میدارند.ووو.... کلام آخر اینکه: امام محمدباقر(ع) درباره امتحان و غربال شدن مردم در دوران فترت می‌فرمایند: «وَ اللَّهِ لَتُمَيَّزُنَّ وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ كَمَا يُغَرْبَلُ الزُّؤَانُ مِنَ الْقَمْح به خدا سوگند! آزموده می‌شوید؛ امتحان می‌شوید؛ غربال می‌شوید؛ آن سان كه گندم غربال می‌شود و از شلتك جدا می‌گردد.»
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    با آهنگ کربلا کربلا ما داریم می آییم بخوانید!!) آمریکا آمریکا ما داریم می آییم!! تماس و پیامک، علامتها دادیم! شرف و صداقت، را ما بگا دادیم! دیپلمات... را ما دادیم! آمریکا آمریکا ما داریم می آییم!! قربون جان کری، فدای هیلاری! همه خطوط قرمز را بر باد دادیم! کسی هست ندونه؟ پیام مخفی دادیم! آمریکا آمریکا ما داریم می آییم!! گور بابای ملت! یعنی چه شهادت؟ انرژی هسته ای؟ دکان را بسته ای ! بگذاریم تا برویم ، صادر کنیم پسته ای! آمریکا آمریکا ما داریم می آییم!! استقلال یعنی چه؟ به چه درد میخوره؟ آزادی همینه! چون به دل می شینه! محمودم که رفته! ملتم وارفته! آمریکا آمریکا ما داریم می آییم!! اینهمه تلاش و زحمت را ما کشیدیم! یک وقتی نگویی خیلی ندید بدیدیم! یک سفر آمریکا ، رفتیم و ورپریدیم! آمریکا آمریکا ما داریم می آییم!! آمریکا مارا نیز در خیل نوکران آمریکا بپذیر ما می آییم تا بر مرمر سفید کاخ سفیدت بوسه زنیم وآنگاه روانه ی کنست اورشلیم شویم
  • حمید ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    دارن خشاب های ما رو خالی میکنن مثل سوریه.. خدایا... خدایا...
  • حمید ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    ما نباید به غرب و آمریکا توهین کنیم اونا از ابتدا هدفشون این بود که ایران رو متوقف کنن ما اگه زیرکانه عمل میکردیم تعدادی کلاهک هسته ای میخواستم پس از اون اسرائیل رو تهدید میکردیم و امریکا مجبور میشد برای حفظ اسرائیل تحریم ها رو از پیش روی ایران برداره ولی این طوری به هیچ جا نمیرسیم...
  • ایمان ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    شاهنامه اخرش خوش است باید منتظر اتفاقات بعدی باشیم....
  • رضا ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اونا تو کارشون یعنی حقه بازی و دغلکاری استادند این طرف ایرانیه که عقل درستی نداره که با وجود این همه سابقه خیانت و جنایت کدخدا بازم بهش اعتماد داره.
  • ذاکر ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    شتر مرده از خرزنده بزرکتر است
  • جانباز ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اولا این حرف مفت را هرکی زده مستند نیست کی گفته فکر کردین ایران کشور الکی هست یا اون 6 تا کشور دیگه این حرفها فقط برای جو درست کردنه گول نخورید خواهشا ادب را رعایت کنید
  • پدرام ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    جان كري بيا اين كارخونه سايپا رو از بين ببر ملت راحت شن اخه يه پرايد 6 تومني رو دارن ميدن 16 تومن
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    بسیجی یکم ادب داشته باشه
  • رضا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اسمال خان به شهادت مراکز مطالعات استراتژیک در غرب مثل آمریکن اینترپرایز، سابان سنتر، شورای روابط خارجی و ... نه آمریکا نه اسرائیل نه ناتو نه هیچ قدرت دیگه ای جرأت و توان رویایی مستقیم و جنگ تمام عیار با ایران رو ندارند حداکثر کاری که میتونن بکنن اینکه دوباره یکی مثل صدام رو بندازن به جون ایران دیگه راه دیگه ای ندارن شک نکن
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    مگه تا حالا دولت جوابگوی ملت بوده که بعد از این باشه ؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    بابک مردم به بهتر شدن وضعیت معیشت رای دادن ولی نه به هر قیمتی، مردم به ذلت و خواری رای ندادن، مردم به عهد نامه ترکمن چای رای ندادن، مردم به زندگی شرافت مند رای دادن.
  • ن ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    درود بر بابک درود
  • محسن ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    دوست عزیز، آقای ظریف هم ، درست مثل شما، گفت قدرت ملت به وحدت و اجماع و همدلی است نه به تفنگ و موشک. غیر از این گفت؟
  • محمد ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    باسلام البته اقای کری بیراه نمی گوید چرا چون این دولت عزتش رااز امریکا میخواهد نه ازمردم خود به همین خاطر تن به ذلت داده ومنتظریم درگزارش صدروزه دوم از...جدیداین دولت
  • محمدحسین ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    خدارحمت کنه امام به روسیه گفت اگر منزوی شوید ازهم می پاشیدولی ما(احمدی نژاد) تحریم هارو کاغذپاره خوندیم و بعدش هم اومدیم سر میز مذاکره حالا هم یه آدم که یه قرون قبولش نداریم میاد برای هفتادمیلیون تصمیم میگیره آخه چراما سیاست واحدی نداریم مثل آمریکاکه هرکی میاد از اسراییل حمایت میکنه.
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    بابک جان دمت گرم.آفرین.
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    توهم دشمن تراشی دیوونتون کرده.همه دشمنن شما خوبی فقط! اون زمان که داشتم به اقتصاد کشورت پوب حراج میزدن کجا بودی؟ اون 8 سالی که کشورو 50 سال به عقب بردن کجا بودی؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    یه جری میگی اینا فقط احمدی نژادو میخوان انگار احمدی نژاد تا حالا در دولت نبوده!! احمدی نژادو همه کاراشو دیدن خرابی هایی که نه در این دولت بلکه در 3-4 دولت بعد هم درست نخواهد شد همه کار همون احمدی نژاده.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    ادبیات احمدی نژاد خوب کار خودشو کرده ها. دشمن اگه 50 سال هزینه میکرد نمیتونست اینجوری ادبیات شما رو عوض کنه.
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    یادمون رفته بود که جلیلی تمام مشکلات هسته ای رو حل کرد!!! تا حالا با خودت فکر کردی اینهمه سالی که جلیلی مذاکره میکرد چه دستاوردی اورد؟ اصلا برای چی مذاکره میکرد؟ اصلا کذاکره میکرد؟
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    ما اخرش نفهمیدیم شما طرفدار توافق ژنو هستید یا مخالفش؟ کسی که خودشو احمدینژادی میدونه با چه رویی دم از گول زدن میزنه؟؟؟
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    نکنه زمان مذاکرات جلیلی دو طرف حرفاشون یکی بوده ما نمیدونستیم؟؟؟؟!!!1
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    بی نمک. شما فکر کمر آقایون نباش فکر جیب خودت باش که اگه تحریمها رو بردارن جیبت خالی میشه. شما ای کاسبین تحریم ها
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    مهم اینه که چرخ سانترفیوژها بجرخد به هر قیمتی که باشد!!!!!. کشور هم نابود شد ایرادی نداره فقط ساترفیوژها الکی بچرخن.
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    شما حقوقدان هم نیستی.کاسبی.کاسب تحریم.
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    از نفت دست بکشیم؟ دولت قبل التماس کشورهای دیگرو میکرد ازش نفت بخرن تازه پولم ازشون نمیگرفت خیلیها هم دارن دم از دولت قبل میزنن بعد تو میگی نفت رو کنار بگذاریم؟؟
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    بشین یکم با خودت فکر کن خودتو بذار جای امریکاییها. اینهمه مرگ بر امریکا گفتیم مگه چیزی گفتن؟
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    جناب موساد شما فعلا برو از پس گروه نظامی غزه بر بیا بعد به این فکر کن که خودتو با کشور قدرتمندی به نام ایران درگیر کنی یا نه؟
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    تو ایران هر کسی از راه میرسه در مورد سیاست و اقتصاد اظهار نظر میکنه بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشه. بعد از "ک" کسره قرار میگیره نه فتحه!!
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    وقتی در خود ایران یک سری ها اینچنین دولت رو به باد انتقاد میگیرن و به جای دفاع از دولت و پشتیبانی به دنبال سیاه نمایی و تضعیف دولت هستند چه انتظاری از طرف دشمن میره؟ وقتی افراطیون به سخنان طرف امریکایی بیشتر از طرف ایرانی اعتماد دارن مسلمه دشمن اینچنین گستاخ میشه.
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    اره خوب بلد بود بشینه سرجاش.بخنده وبگه تحریم فقط یه مشت کاغذ پارست.شمام واسش هورا بکشید.
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    نکنید اینکاراو.نزنید این حرفارو.سیاه نمایی تا این حد؟بخدا که این انصاف نیست.
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    دکتر کارش درست بود بابا.تنها نتیجه مذاکراتش تعیین محل بعدی واسه مذاکرات بعدی بود.فک کنم ملتم تو برزخ بودن.
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    تو بیشتر نقش مادر عروسو داری.چار کلومتم گفتی.برو دیگه.
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    به وقت حرف مردم کوفه از تو قشنگتر حرف میزدن. سکوت کن و موقع عمل خودتو نشون بده مومن.
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    من میدونم.من خودم میدونننننم.منو یاد او شخصیت کارتونی انداختی.
  • بهنام ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    آقای ناشناس که میگی کارجهادی کاری به علم نداره و... نکنه فکرمیکنی این انرژی هسته ای و فضا و نانو و.... را هم شما روشنفکران متمدن واسه مادرست کردید؟؟؟؟ احمدی روشن و... ازشما بودن یاازبسیجی ها؟ جمع کن کاسه کوزه را
  • بهنام ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    خداتوقران میگه مردان و زنان بدکار به درد هم میخورن توهم مادر و خواهر و زن و هرجی داری بردار برو دودستی تحویل اسراییلی ها بده تا کلی لذت ببرن و به برادری !!! که نه شاید به سگی خودشون قبولت کنن احمق وطن فروش نفهم
  • هبوط آدم ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    چهت اطلاع شما: شیر خشک رو برا پسرم نسیت به ماه قبل 5 هزار تومن گرونتر گرفتیم!!!
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    عاقبت رای ندادن به دکتر رضایی
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    چرا از شدت ذلت و خجالت آب نمی شویم و آب نمی شوند آنها که باید آب شوند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس