وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافت و درباره گزارش صد روزه اول سیاست خارجی کشورمان در دولت یازدهم صحبت کرد.

به گزارش مشرق، ˈمحمد جواد ظریف ˈ که در گفت و گوی وی‍‍ژه خبری شبکه دوم سیما سخن می گفت،افزود: دشمنان این ملت، انقلاب و ایران، برنامه ها و سرمایه گذاری های زیادی برای خدشه دار کردن تصویر ایران اسلامی تدارک دیده بودند که با انتخاب هوشمندانه مردم در انتخابات امسال، مقاومت آنان در 100 روز اول دولت یازدهم شکست.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته درسال های گذشته برای ˈ ایران هراسی ˈ افزود: برای بسیاری از ناظران بین المللی غرب و جهان اسلام شکستن این تصویر دراین مدت کوتاه که با طراحی ها و سرمایه گذاری های زیادی آن را گسترش داده بودند و به دروغ به ایران نسبت داده بودند غیرممکن بود اما عملی شد که آثار آن را می بینیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور با تشریح تلاش های رژیم صهیونیستی و ساخت و انتشار دروغ علیه سیاست های تهران تاکید کرد : اسرائیلی ها تصور می کردند با این همه سرمایه گذاری و طراحی به نتیجه می رسند اما ناگهان می بینند این تصور آنان فرو ریخته است.

ظریف دستیابی به این موفقیت مهم را نتیجه تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، درایت رئیس جمهوری و ایستادگی و مقاومت مردم دانست و گفت : در پایان 100 روز اول دولت یازدهم یکی از برجسته ترین نمایه های این موفقیت در حوزه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید با توافق اولیه ژنو در قالب یک برنامه مشترک شکل گرفت .

وزیرامور خارجه با ابراز امیدواری از همدلی و همسویی داخلی برای پشت سر گذاشتن مراحل دشوار پیش روی مذاکرات هسته ای تصریح کرد: امیدواریم با این همدلی حقوق ملت ایران و رفاه مردم حاصل شود.

مجری این برنامه صدا و سیما پرسید : چرا پس از طرح اقدام مشترک ژنو ، وزیر امور خارجه امریکا در امارات حرفهای قبلی را تکرار کرد و چند شرکت و افراد دیگر به لیست تحریم ها اضافه شدند و آیا این اقدام ها صدمه ای به گفت و گو ها نمی زند ؟ˈ

ˈمحمدجواد ظریفˈدرپاسخ اظهار داشت:اضافه شدن اسامی و شرکت ها نقض تفاهم نیست، گرچه اصل تحریم اشتباه است اما این اقدام ها اعتمادی که نیازمند آن هستیم برای ورود به مرحله بعدی خدشه دار می کند که در این مورد به صراحت به ˈکاترین اشتونˈ و ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا تذکر داده ایم و آنها برای رسیدن به مرحله نهایی تعهد دارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی روند را ادامه خواهد داد و دولت و مردم ایران در راه خود جدی هستند چرا که معتقدیم برنامه هسته ای ما کاملا صلح آمیز است و آنهایی که تهدید ساخته اند خودشان تهدید هستند.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه، طرف های خود را وادار می کنیم تا با نمایندگان این مردم گفت وگو کنند، گفت: در فاصله چند هفته نمایندگان کشورهای غربی تمام برنامه های خود را رها کردند و به ژنو آمدند چون احساس می کنند محبورند و باید با نمایندگان مردم مقاوم ایران پای میز مذاکره بنشینند.

ظریف اضافه کرد: ما با زبان عزت، منطق و ادبیات مربوط به این مذاکرات ، منافع مردم را پیگیری می کنیم تا فشارها و تحریم های ناحق را برداریم.

وی اظهار داشت: با ایستادگی در این مسیر که گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و مسیر اعتدال است راه خود را ادامه خواهیم داد.

ظریف در پاسخ به این سوال که ˈ آیا طرف های غربی هم به تعهدات خود پایبند خواهند بود؟ ˈ گفت: براساس متن ˈ طرح اقدام مشترک ˈ، اقدام ها باید متوازن باشد ؛ ما در یک روز اقدامات را انجام می دهیم و برای اجرای آنها ساز و کار تعیین شده است که آژانس بر اقدامات جمهوری اسلامی و کمیسیون مشترک تعیین شده بر اقدام های طرف های غربی نظارت خواهند داشت.

وزیر امورخارجه افزود:براساس توافق،اقدام های طرفین همچنین مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار می گیرند.

ظریف اظهار داشت: نگرانی غربی ها این است که تحریم هایشان با یک دستور لغو می شود اما تعهدات جمهوری اسلامی نیازمند بازده زمانی است که برای این موضوع نیز متن کاملا روشن است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: هر لحظه ای که احساس کنیم عهدشکنی وجود دارد، برنامه به شکلی تنظیم شده که می توانیم با یک فاصله 24 ساعته و حتی کمتر به موضع اولیه بازگردیم.

مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پاسخ به اینکه علت تفسیر متفاوت آمریکایی ها از توافق نامه ژنو در مقایسه با تفسیر طرف های اروپایی و ایرانی چیست ؟ گفت:آمریکایی ها نگران برخی فشارهای داخلی خود هستند چرا که در این کشور یک گروه اقلیت با ایجاد رعب و وحشت های رسانه ای سیاست های خود را پیش می برند و آمریکایی های می خواهند با برخی اظهارات آنها را آرام کنند.

ظریف با اشاره به برخی نظرسنجی های انجام شده در آمریکا پس از توافق ژنو گفت : پنج ماه قبل نیمی از مردم آمریکا خواهان برخورد نظامی با ایران بودند ولی الان 70-68درصد آنها معتقدند برنامه هسته ای ایران با مذاکره حل می شود .

وزیر امور خارجه با تاکید براینکه مردم ایران از تهدید و تحریم نمی هراسند افزود:در کنار برخی حرف های تند و تیز مقامات آمریکایی رگه هایی از واقع بینی هم دیده می شود.

ظریف برای تایید این گفته خود به سخنان اوباما رئیس جمهور آمریکا در مرکز سابان آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما در پاسخ به این سئوال که چرا شما اجازه ادامه دادن برنامه هسته ای ایران را دادید ؟ پاسخ داد اگر به اختیار من بود و می توانستم حتی اجازه نمی دادم یک پیچ و مهره در برنامه هسته ای ایران بماند ولی غنی سازی در ایران واقعیتی شده است که نمی توان جلوی آن را گرفت.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به قانون اتمی آمریکا افزود : دراین قانون که مربوط به 60سال قبل است حتی به نزدیک ترین متحدان آمریکا مانند هند و ژاپن اجازه غنی سازی داده نمی شود ولی با مقاومت ملت ایران آنها پذیرفتند که برنامه هسته ای ایران یک واقعیت است.

وی افزود: جمهوری اسلامی روند مذاکرات را ادامه خواهد داد و دولت و مردم ایران در راه خود جدی هستند چرا که معتقدیم برنامه هسته ای ما کاملا صلح آمیز است و آنهایی که تهدید ساخته اند خودشان تهدید هستند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه، طرف های خود را وادار می کنیم تا با نمایندگان این مردم گفت و گو کنند، گفت: در فاصله چند هفته نمایندگان کشورهای غربی تمام برنامه های خود را رها کردند و به ژنو آمدند چون احساس می کنند محبورند باید با نمایندگان مردم مقاوم ایران پای میز مذاکره بنشینند.

ظریف اضافه کرد: ما با زبان عزت، منطق و ادبیات مربوط به این مذاکرات ، منافع مردم را پیگیری می کنیم تا فشارها و تحریم های ناحق را برداریم.با ایستادگی در این مسیر، که گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و مسیر اعتدال است راه خود را ادامه خواهیم داد.

ظریف در پاسخ به اینکه آیا طرف های غربی هم به تعهدات خود پایبند خواهند بود؟ گفت: براساس متن ˈطرح اقدام مشترکˈ، اقدام ها باید متوازن باشد؛ ما در یک روز اقدامات را انجام می دهیم و برای اجرای آنها سازوکار تعیین شده است که آژانس بر اقدامات جمهوری اسلامی و کمیسیون مشترک تعیین شده بر اقدام های طرف های غربی نظارت خواهند داشت.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی در پی آن است که دیدگاهی را که سالها غربی ها بدان خو گرفته اند تغییر دهد. موضوع فقط تحریم ها علیه کشورمان نیست، بلکه فضاسازی غیرعادی است که آنها ایجاد کرده اند و باید با مذاکرات منطقی این مشکل برطرف شود.

وزیر امور خارجه گفت: اطمینان می دهیم اگر نقضی در توافق های انجام شده صورت گیرد می توانیم مقابل به مثل کنیم، اما با اعتماد می توان کارها را پیش برد و اکنون وارد این مرحله شده ایم.

ظریف تصریح کرد: دیدگاه ما به هیچ وجه برهم زدن توافق ها نیست و اعتقاد داریم که می توان برنامه ها را به پیش برد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: هدف اصلی ما از مذاکرات این است که نپذیریم کسی برای ملت ایران تعیین تکلیف کند و دستور بدهد که این مهم را مردم ایران با مقاومت خود به کرسی نشانده اند.

ظریف با بیان اینکه دوستان کوه و عظمت آن را ببینند نه خس و خاشاک، افزود: مردم ایران نگران برخی حرف هایی که زده می شود نباشند چرا که هدف حفظ منافع ملی است و براساس همین مهم کارها انجام می شود.

وزیر امور خارجه گفت: بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند زلزله سیاسی در منطقه رخ داده است و همسایگان جمهوری اسلامی نباید از این بحث نگران باشند چرا که امنیت آنان امنیت ما است و من با سفر به کشورهای همسایه بر این مساله تاکید کردم.

ظریف در مورد تدبیرهای دولت یازدهم برای گذر از تحریم ها هم بیان داشت: هدف از مذاکرات حرکت گام به گام است تا به مرحله نهایی برسیم و مرحله میانی وجود نداشته باشد.گام نهایی را به دقت تعریف خواهیم کرد و پس از آن توافق نهایی خواهد بود و برنامه با زمانبندی انجام می شود.

وزیر امورخارجه دور بعدی مذاکرات را بسیار دشوراتر از این دوره دانست و گفت:پس از توافق های نهایی، جمهوری اسلامی نیز مانند دیگر کشورها دارای توانمندی و در اصطلاح غیر هسته ای خوانده خواهد شد.

ظریف، عبارتˈ ایران هسته ایˈ را ناصحیح خواند و افزود: کشورهای عضو ˈان . پی . تیˈ به عنوان غیر هسته ای خوانده می شوند و جمهوری اسلامی نیز مانند همه آنها هیچ محدودیتی برای برنامه های صلح آمیز هسته ای نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: پس از توافق نهایی، غنی سازی در خاک ایران اسلامی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. جمهوری اسلامی هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده است و فقط دشمنان تهدید انگاری کرده و دروغ می گفتند چرا که ما براساس سفارش دین، سابقه تاریخی و اخلاق حاکم هیچگاه چنین تفکری نداشته ایم.

وی اضافه کرد: ما همواره قربانی سلاح هسته ای بوده ایم و در حالیکه فناوری آن را هم داشته ایم هرگز حتی در دوران جنگ تحمیلی و زمانی که رژیم بعث عراق علیه مردم ما از سلاح شیمیایی استفاده کرد از سلاح شیمیایی استفاده نکردیم.

ظریف بااشاره به اینکه مردم آمریکا از جنگ و درگیری خسته شده اند،افزود:علیرغم تلاش لابی صهیونیستی که می خواهد آمریکا را با کشورهای منطقه (خاورمیانه)به خصوص سوریه درگیر کند مردم آمریکا ایستادگی کرده و برای عدم جنگ آمریکا با سوریه در مقابل دولت و کنگره این کشور پافشاری کردند.

وی افزود:دولتمردان غربی هنوز احساس می کنند که این گروه اندک و فریبکار (صهیونیستها) باید پاسخ دهند در حالی که اینچنین نیست و مردم آمریکا به آنها اطمینان ندارند.

وزیر امورخارجه بابیان اینکه در توافق ژنو یک بهت و ناباوری در وجود دشمنان به وجود آمد،اظهار داشت: شخص من به هیچ گروه یا حزبی وابسته نبوده و از همه جناح ها می خواهم که اختلافات خود را کنار گذاشته و دست در دست هم داده و از این فرصت استفاده کنیم.

ظریف عنوان کرد : امروز همه کسانی که ایران را به عنوان تهدید و خطر در منطقه معرفی می کردند دچار کابوس شدند و از هیچ تلاشی برای بر هم زدن فضای صلح آمیز و توافقات به وجود آمده دریغ نمی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد : واقعیت اینست که ساختار تحریم ها یک برنامه واقعی و روانی دارد درحالیکه همین امروز شرکت های مختلفی برای سرمایه گذاری در ایران صف کشیده اند.

وی افزود:نمیخواهم حرفی بزنم که تحریک آمیز باشد اما این یک واقعیت است که ساختار برنامه هسته ای ایران دست نخورده و سایت های فردو ، نطنز و آب سنگین اراک همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

ظریف با تاکید بر اینکه روابط یک سویه با هیچ کشوری مورد قبول نیست اظهار داشت : روابط ما با کشورهای چین و روسیه یک رابطه راهبردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    اظهارات جدید مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره این که به رغم تحریم‌های غربی، ایران در سال‌های اخیر مشکلی در فروش محصولات پتروشیمی و دریافت وجوه آن نداشته است، نشانه دیگری بر کم‌خاصیت بودن امتیازهایی است که غربی‌ها طبق توافقنامه ژنو به ایران داده‌اند.
  • شناس ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    "تحریم‌های افراد جدید نقض توافقنامه ژنو نیست و تحریم‌هایی هستند که قبلا وجود داشتند" بالاخره جدید هستند یا اینکه قبلا وجود داشتند؟؟
  • کری زیر کمربند محکومیت ظریف ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بابا غلط کردم به خدا ...غلط کردم ... رحم کن تو رو به خدا... محکوم نکن ...خواهش می کنم... غلط کردم...
  • حسن ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این صحبت جناب ظریف یعنی چه .......واقعا درک ایشون درهمین حد........اقای روحانی بعدازتوافق :ساختار تحریمهادر حال شکسن می باشد...#%دارم دق میکنم از یاوه گویی اولاندوکر واینکه دیپلامات های ما فقط به دهن انوانگاه میکنن وجوابی نمیدن
  • علیرضا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سالی که نکوست از بهارش پیداست
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    هنوز متوجه نیست که اقدام به تحریم و عدم عکس العمل محکم ما یعنی خوردن کردن غرور ایرانی
  • آزادمـــرد ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    تحریم‌های افراد جدید نقض توافقنامه ژنو نیست و تحریم‌هایی هستند که قبلا وجود داشتند و فقط چند شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی و غیر ایرانی ذیل آن قرار گرفتند و این به هیچ وجه ناقض توافقنامه نیست... *قابل توجه دوستان هوچی و کاسب تحریم!!!
  • یالثارات الحسین ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای ظریف اولا بفرمایید نظرسنجی معتبر است یا نه در ضمن امریکا مگر چکاره ی دنیاست که بخواهد مشکل مارا حل کند حالا اینقد لا لا به لی لیش بزارید که پروترشه درضمن امریکا اگر بخواهد به جایی حمله کند نظر مردمش هیچ اهمیتی ندارد
  • یالثارات الحسین ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    نظری خوبی نوشتم لطفا منتشرش کنید
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آفرین به ظریف که در برابر همه ناملایمات صبر میکنه و برای سربلندی کشور تلاش میکنه. آقای ظریف ما از شما حمایت میکنیم
  • alibm ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اگه ناقض توافق نامه نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟ پس اصلا توافق نامه چه فایده ای داره وقتی فقط تعهد یک جانبه است؟ امید وارم...
  • یالثارات الحسین ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای ظریف ما پشت گوشمان مخملی نیست یعنی چه که میگید ناقض توافق نیست اکثر شبکه های دنیا و تحلیل گران حتی از امریکا میگویند ناقض توافقنامه است در ضمن در بیانیه وزارت خزانه داری گفته شده این افراد و شرکتها به لسیت تحریمها اضافه شدند یعنی قبلا نبودن -وای از رفتن تو جلیلی
  • سجاد ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ما که توی متن توافق این چیزهایی که ایشون میگه رو ندیدیم خدایی!
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    دکتر ظریف، فوق العاده ای خدا پشت و پناهت یک عده ای گند زدند به کارها اما امروز می خوان تقصیر رو بندازن گردن شما
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    تحريم هاي جديد آمريکا ناقض توافق ژنو نيست دراین صورت توافق هسته ای با غرب نام دیگری دارد.
  • امید ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مطمین نیستم تنها راه ترمیم چهره ایران در جهان ،عزت فروشی باشه فقط شش ماه فرصت نه بیشتر!!
  • محمد ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    "ظریف برای تایید این گفته خود به سخنان اوباما رئیس جمهور آمریکا در مرکز سابان آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما در پاسخ به این سئوال که چرا شما اجازه ادامه دادن برنامه هسته ای ایران را دادید ؟ پاسخ داد اگر به اختیار من بود و می توانستم حتی اجازه نمی دادم یک پیچ و مهره در برنامه هسته ای ایران بماند...." - نکته: آقای ظریف برای تأیید سخن خود، به سخنان اوباما استناد میکند، اما اگر ملت انقلابی و مومن ایران در انتقاد به توافق ترکمنچای 2، به همین سخنان اوباما البته با توجه به قرائن استناد کند، ما را مساوی کنگره آمریکا قرار داده و در مصاحبه با واشنگتن پست می گوید: هم در ایران و هم در آمریکا، طرف های افراطی وجود دارد که باید به آن ها بی توجه بود! سخنان اوباما اگر قابل استناد است، آن بخش که می گوید در توافق اولیه، هیچ حقی برای غنی سازی قائل نشدیم هم قابل استناد است. ممکن است بعضی دوستان بگویند شما چرا به سخنان دشمن کافر استناد می کنید؟ جواب اینست که به فرموده قرآن مجید، در سخنان چنین انسان هایی باید شک کرد، نه اینکه رد کرد. ما به سخنان دشمنان استناد نمی کنیم، بلکه از آن سخنان برای یافتن حقیقت کمک می گیریم. حقیقت اینست که وزیر خارجه در این مدت، بیشتر به فکر نگرانی های کنگره آمریکا بوده، نه ایران. متن توافق ننگین اولیه، صحت سخنان طرف غربی را ثابت می کند و نشان می دهد ادعای موفقیت تاریخی مذاکرات ژنو، فقط یک ادعاست. مثل نقاشی کردن آرزوها!
  • نصرت ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    جناب ظریف تماس تلفنی با وزیر امورخارجه آمریکا برای شما یه کار عادی شده انگار نه انگار که رهبر انقلاب آنرا یکی از اقدامات نا بجای دولت تدبیر و امید اعلام کردند
  • سيد قاسم ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اضافه شدن اسامی و شرکت ها نقض تفاهم نیست، گرچه اصل تحریم اشتباه است اما این اقدام ها اعتمادی که نیازمند آن هستیم برای ورود به مرحله بعدی خدشه دار می کند... كدوم يكي را بايد باور كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما با زبان عزت، منطق و ادبیات مربوط به این مذاکرات ، منافع مردم را پیگیری می کنیم تا فشارها و تحریم های ناحق را برداریم. هر لحظه ای که احساس کنیم عهدشکنی وجود دارد، برنامه به شکلی تنظیم شده که می توانیم با یک فاصله 24 ساعته و حتی کمتر به موضع اولیه بازگردیم.
  • مهدی ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    یعنی جلوی چشم ملت داره راست....
  • بنده خدا ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    امیدوارم که جناب ظریف صادقان این حرفها را زده باشد. من احساس خوبی ندارم
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    با پنبه سر خوش خیال ها را خواهند برید!!!
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    "تحريم هاي جديد آمريکا ناقض توافق ژنو نيست" اگر اين جمله را دولت قبل زده بود الان روزنامه هاي زنجيره اي تا ماهها آن را سوژه مي كردند
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای حقوقدانی که علیرغم عدم اشاره مستقیم به حق غنی سازی ایران و عبارات محدود کنه این حق به ان پی تی مراجعه میکنید و میگویید حقمان برسمیت شناخته شده و البته علیرغم اصرار طذف مقابل به دلدن لین حق! میشود لطف بفرمایید چگونه با صراحت از دل توافقنامه بیرون آوردید که این اقدام ناقض تفاهمنامه (شما بخوان نفهم نامه) نیست؟؟؟ از منطق بالای شما همینقدر بس که در خصوص برسمیت شناختن حق غنی سازی در ژنو به ان پی تی اشاره میکنید که دو قراداد مختلف با دو شخصیت حقوقی متفاوت است. مثل این است که شما خانه ای اجاره کرده باشید و در ان اشاره ای به داشتن حق پارکینگ مشترک نشده باشد. از طرف دیگر شما با شخص دیگری اجاره نامه ای برای یک خودرو دارید که در آن به شما حق داده شده تا خود رو در هر محل امنی که برای شما مناسب است پارک یا نگهداری کنید. صاحب خانه بیاید و بگوید شما حق اتفاده از پارکینگ را طبق مفاد قرارداد ندارید و شما بگویید دروغ میگویی طبق قراداد اجاره ماشین که با فلان کس دارم به من اجرازه داده شده تا ماشینم را هر جا که دلم بخواهد پارک کنم! قیاس مع الفارق میکنید عزیز من. ....!!!! ...
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    یعنی تا این اندازه متن توافق از نظر حقوقی ضعیفه که این رفتار امریکاییها هم آن را نقض نمیکنه؟ این واقعا بده.
  • مینا ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این آقا به خاطر اینکه به هر نحوی خودش رو ثابت کنه وبگه که شکست نخورده وبه قول عامیانه برای اینکه کم نیاره حاضره به دشمنان این ملت باج بده. واقعا نمیدونم این جناب کی میخواد بلند بشه وباور کنه که آمریکا واسرائیل وغربی ها قابل اعتماد نیستند."اون ها هر غلطی کردند ما به تعهدات پایبندیم!!!!!!" ایشان را ارجاع میدهم به قران که خدواند حکیم می فرماید زمانیکه دشمنان شما عهدهایشان را نقض می کنند شما بر سر پیمان خود نمانید. معلوم نیست ایشان وکابینه بر کدام دستورالعمل شرعی وعقلی واخلاقی وعرفی بنا دارند که عمل کنند؟ از قدیم گفته اند آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
  • امیر مهدی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    درود بر استاد ظریف .کارت رو ادامه بده ما پشتیبان شما هستیم.
  • مصطفی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    من کاری به مطالب سایت ندارم فقط عاشق اون لبخند ژکوندشم
  • میترا1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای ظریف خیلی دلم میخواد یک کلمه از حرفاتونو باور کنم ولی ..........
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بله وقتي ميگن اونا طوري توافقنامه رو تهيه كردند كه مبهم و راههاي گريز از آن را خيلي خوب تهيه كردند تا زبان واستدلال طرف مقابل الكن بشود ، بيخود نيست
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چرا تحریمهای جدید نقض توافق نیست؟
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما اگر آمریکا به ایران حمله نظامی هم بکند. مذاکره را ادامه می دهیدـ
  • sss ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    هنوز تو این کشور کسی نفهمیده که خود توافقنامه چی بوده ! که ناقضش چی باشه!
  • مجید ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    زنده باد دکتر ظریف زنده باد دکتر روحانی
  • علي ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اقاي ظريف خسته نباشيدميگم ولي بهتره يك نكته رومد نظر داشته باشيد.-عدم افشاي صددرصد مذاكرات ومكالمات شما نسبت به مردم كار درستي نيست چون توده مردم معمولادراين صورت به رسانه هاي خارجي رو ميارن وازاون طرف خط ميگيرن.ماهم مادامي كه درخط انقلاب ورهبري عزيزترازجانمون باشيد حمايتتون ميكنيم.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    از دست غريبه ها ناراحتي نداريم چرا كه هرچه با من كرد اشنا كرد
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    یعنی واقعا اگر حضرت علی علیه السلام هم بودند حاضر به چنین کاری می شدند؟... یعنی ما واقعا شیعه آن حضرت هستیم...؟؟!؟!
  • SAEED ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای دکتر ظریف از تاریخ بترسید.!
  • علی ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    جوادجان مچکریم
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چه موضع گیری ضعیف و انفعالی !!!
  • کامران ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ظریف به پاشنه آشیل دولت تدبیر و امید تبدیل شده است.......
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    درست مي گه آمريكايي ها به لحاظ حقوقي طوري متن رو تنظيم كردند كه اين تحريم ها كه هيچ صد برابرش را هم وضع كنند باز هم ناقض توافق نامه نيست آقاي حقوق دان براي آنكه گزارش صد روزه اش را پر كند آنقدر شتاب زده عمل كرد كه همه جاي توافق نامه نشتي دارد
  • کارشنای حقوق بین الملل ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بچه ها اینقدر شلوغش نکنید لطفا. این افراد و شرکتها که اسمشون به لیست تحریمها اضافه شده بخاطر این بوده که تحریمهای قبلی رو نقض کردن. باید حواسشون می بوده سوتی ندن. الان هم اگه یه شرکت ایرانی بخواد تحریم رو نقض کنه یا دور بزنه اسمش میره توی لیست. در کل خوب بود غربیها این کار رو نمی کردن ولی ظریف اینو میدونه لذا خیلی نمیتونه کاری کنه و نمیتونه اینو برای مردم توضیح بده چون دستش بسته است.
  • دزفولی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    هموطنان عزیز فقط 5 ماه دیگه تحمل بفرمائید.بعد از این مدت به فضل خدا و درایت رهبری مدعیان عقل گرایی و ... رسوا خواهند شد
  • حسین ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقا مصطفی من هم به مطاب این سایت هیچ کاری ندارم ، ولی فقط عاشق ریش شم (-:
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    فکرش بیته است نه دستش!
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    دزفولی عزیزم. مطمئن باش این مهلت چندین بار دیگر هم شش ماه و سه ماه و یک ساله و ده ساله تمدید می شود. اگر پشت گوشت را هم دیدی صادرات سوخت هسته ای که در ایران غنی سازی شده است را هم خواهی دید. متاسفانه با این "تدبیر و امید" شما و بنده چیز بیشتری گیرمان نمی آید.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    متاسفانه از تدبیر خبری نیست
  • ali ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    پس از روشن شده زوایای تارک مذاکرات زنو و همچنین برخی موضع گیری های آقای ظریف مانند اظهار نظر در باره قابل مذاکره بودن موضوع جزیره ابوموسی و نا دیده گرفتن قدرت دفاعی ایران اکنون ظریف به پاشنه آشیل دولت تدبیر و امید تبدیل شده است.......
  • جواد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این تحریمها نشون داد که آمریکا غیر قابل اعتماده. کار به قبل یا بعدش نداریم. این رو اما مطمئنیم که اونا بعد از 6 ماه باز میگن یران عمل نکرد و این در حالی هست که رییس جمهور طبق اظهارات اخیر حتی تحقیقات هسته ای را حرام اعلام کرد!
  • مردمی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ما که نا محرم هستیم.
  • کارشنای حقوق بین الملل ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بچه ها اینقدر شلوغش نکنید لطفا. این افراد و شرکتها که اسمشون به لیست تحریمها اضافه شده بخاطر این بوده که تحریمهای قبلی رو نقض کردن. باید حواسشون می بوده سوتی ندن. الان هم اگه یه شرکت ایرانی بخواد تحریم رو نقض کنه یا دور بزنه اسمش میره توی لیست. در کل خوب بود غربیها این کار رو نمی کردن ولی ظریف اینو میدونه لذا خیلی نمیتونه کاری کنه و نمیتونه اینو برای مردم توضیح بده چون دستش بسته است.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ماست مالی تا کی
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این دولت کلهم پاشنه آشیله.
  • مینا ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چرا قسمتی از نوشته من رو سانسور کردید؟ به نظر خودتون کار خوبی کردید؟؟!!!!!!!!
  • رضا ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    صبر کنن داداش تند نرو . . . انقدر کم حوصله نباشید صبور باشید و اتحاد کلام رو فراموش نکنید و در مقابل تحدید ها محکم باشید زنده باد امام خامنه ای
  • سارا ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ببخشید اگه نقض توافق نیست پس چیه؟؟؟؟؟
  • ErFaN ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    نکه با دولت قبلی شما کمپوت انرژی هسته ای میل میفرمودید؟؟
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اینقدر خودتونو در برابر دشمن کوچیک نکنین دشمن سر شاخ میشه
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چون -به علت اینکه -زیرا -چونکه ظریف داره میگه !!!!!!!!!!
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    از ماست که بر ماست خدا که گفته من سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمی دم
  • خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    باید به ایران حمله کرد چون در توافق ژنو نیست برای قبله(کری)
  • برادر لطفا بچاپ ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بله مثل اینکه فقط حرفهای شریعتمداری وکیهان ناقض توافق نامه اند؟!!!
  • دانشجو ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بابا من این ترم پایان نامه دارم .از دست این کارای دولت جدید آروم وقرار ندارم .عجب گیری کردیما.همش باید تن وبدنمون بلرزه.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    میگن تیم مذاکره کننده بچه های انقلابن! ولی این بچه ها قیافه و رفتارشون به بابای انقلاب نرفته ها! آخه بابای انقلاب نه ریش پروفوسوری داشت و نا با غرب سازش میکرد! میگم نکنه زبونم لال بچه.... باشه!
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ميناجون حرف دل منو زندي!هزاربارمثبت!
  • مهدي ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    گل گفتي مينا خانم- اين رو بايد بدونيم كه اونا در ضمن دارن تست مي كنن كه بي حرمتي هايي كه مي كنن چقدر عكس العمل از اين دولت بي بخار دريافت مي كنن. كه شكر خدا خوب جواب گرفتن.
  • مهدي ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    دقيقا- مذاكره كنيم كه به ما كاري نداشته باشه حالا مملكت داغون بشه به درك
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تاريخ رو هم سفارشي مي نويسن نگران نباش مثل مصدق كه اسناد غير قابل انكاري وجود داره كه مخالف ملي شدن نفت بود و الان قهرمان ملي شدن نفت جاردنش- همش حله اخوي
  • مهدي ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    برادر راه توجيه اقايون هميشه بازه
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خون شهيد شهرياري مربا البالو بود كه ريخته شد براي توانمندي نظام ما؟ كه حالا اقايون به ثمن بخس بخشيدنش كه حالا صالحي بياد بگه ما از اولش هم 20 در صد نميخواستيم؟....
  • ایمان ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مشرق منتشر کن بلکه من از این سرگردانی درآم یه نفر به این دو سوال من جواب بده:این روح توافقنامه ژنو دقیقا کجاشه که عراقچی میگه تحریمهای جدید با روح توافقنامه در تضاد ولی جناب وزیر تحریمها رو ناقض توافقنامه نمی دونند؟ دوم اینکه این جهان دقیقا کجای عالم خلقت قرار داره که هاشمی و خاتمی و روحانی باهاش آشتی می کردند و میکنند اما احمدی نژاد و نظام باهاش قهر بودند؟
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تازه در همین مصاحبه ظریف گفته:" دبیر کل سازمان ملل ساعاتی پیش به من زنگ زد و گفت: ما معتقدیم حضور ایران برای پایان دادن به بحران سوریه لازم است ". من میخواهم بگویم:آیا آنچه ظریف بر پرونده هسته ای ایران آورد، بر پروند سوریه هم خواهد آورد؟ این اقدامی که ظریف از آن سخن گفته، فرصتی برای سوریه است یا ادامه امتیاز دادن ظریف به آمریکایی ها و این بار از کیسه سوریه؟ تا درآمدی باشد بر ورود در مساله «حزب الله لبنان». واقعیت این است که ظریف برگ برنده ای برای ادامه کار و لغو تحریمها ندارد! لذا خطر بازی با برگ سوریه و حزب الله وجود دارد!
  • الهه ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    با نظر شما موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس