کد خبر 268083
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

نماینده دولت در صحن مجلس در مخالفت با طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی، گفت: تنها ۲۵ نفر از بازنشستگان به کار گرفته شده‌اند و قرار نیست به کارگیری آنها ادامه پیدا کند.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت در صحن علنی مجلس در مخالفت با کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی گفت: عموماً طرح‌های نمایندگان مجلس جهت پر کردن خلأهای قانونی است، اما در مورد استفاده بازنشستگان حداقل 3 ماده قانون اجازه استفاده از خدمات بازنشستگان را برای دولت فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه هر آنچه طی سال‌های 89 تا 94 در کشور انجام می‌شود، باید در چارچوب یک میثاق عمومی یعنی قانون برنامه پنجم باشد، با اشاره به بندهایی از قانون اظهار داشت: قانون برنامه پنجم نیز دولت را در استفاده از بازنشستگان مجاز دانسته واگر طراحان محترم این طرح درصدد هستند قانون برنامه پنجم را اصلاح کنند، حرفی نیست. اما آنچه که دولت در این مرحله انجام داده، مخالف قانون نبوده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنده از طراحان این طرح که نظر کمک و همکاری با دولت را دارند و قصد دارند دولت از نیروهای جوان استفاده کند تشکر می‌کنم، اما سوال این است آیا مصلحتی که نمایندگان تشخیص دادند به نفع دولت است و یا خیر.

نوبخت با بیان اینکه دولت قصد دارد با تدبیر عمل کند، تصریح کرد: در حال حاضر 3 میلیون و 500 هزار نیروی جوان بیکار در کشور وجود دارد و قطعا جوانان اولی هستند و دولت نیز با استفاده نیروهای بازنشسته قصد ندارد خود را از نیروهای جوان محروم کند. اما در شرایط دشوار تحریم قرار داریم و برای عبور از این دریای طوفانی قایقران نمی‌خواهیم، بلکه ملوان می‌خواهیم.

وی تعداد افراد بازنشسته به کار گرفته شده را 25 نفر دانست و خاطرنشان کرد: قرار نیست به کارگیری بازنشستگان ادامه پیدا کند و دولت به‌کارگیری این افراد را مصلحت دانسته است. تاکنون رفتار نمایندگان خصوصاً در بودجه با دولت تعامل‌گرا بوده و توجه کنید مردم برای حل مشکلات به این دولت رای دادند، شما نیز با دولت تعامل کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر این 25 نفر صحیح باشه که قطعا بیشتر از اینهاست . همشون از رفقای خودشون هستند این یعنی فقط رفقاشون صلاحیت دارند ملوان باشند.
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    فعلا" با همان ژنرالها سن بالا بسازید، به محض رسیدن ملوانان، حتما" ارسال خواهند شد. ... راستی سرباز و جاشو ( قایقران) مگه چشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس