اوضاع رده های سنی پایین در فوتبال ایران بسیار ناگوار است و بازیکنان نوجوان و جوان در شرایط اسفباری به سر می برند.

به گزارش مشرق، ناصر فریاد شیران در گفتگو با جام جم با بیان این مطلب گفت: متاسفانه همه نگاه فوتبال ایران متوجه لیگ یک و لیگ برتر است. همه متولیان فوتبال با نگرش نتیجه گرایانه فقط به تیم های بزرگسالان نگاه می کنند تا در این میان رده های پایه های به کلی به بوته فراموشی سپرده شود.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: رده های پایه فوتبال ما در بدترین شرایط به سر می برند و کسی به آنها رسیدگی نمی کند. اگر اکنون بازیکن خوب و جوانی تربیت نشده به همین دلیل  است. پرورش یک بازیکن خوب نیازمند طی شدن مراحلی طولانی است و ابزارهای مختلفی می خواهد . از مربی پایه خوب تا تخصیص زیر ساخت های لازم.

فریاد شیران افزود: رویه پرورش مرحله به مرحله بازیکن در تمام دنیا وجود دارد اما در ایران هیچ کدام از این مراحل دیده نمی شود چرا که مدیرعاملان باشگاه های ما احساس مسئولیت ندارند. آنها به فکر نتیجه هستند و به همین دلیل رده پایه را کاملا از بین برده اند. افسوس اینجاست که ما نیروهای جوان بسیار زیادی در کشور داریم اما به دلیل برخی روابط اجازه هنرنمایی ندارند.

این پیشکسوت یادآور شد: اکنون پول شرط حضور بازیکنان جوان در باشگاه های مطرح است. اگر بازیکن خانواده پولداری داشته باشد خیلی راحت به باشگاه های مطرح راه پیدا می کند اما اگر بی پول باشد دنیایی از استعداد هم داشته باشد نمی تواند به جایی برسد. در واقع بدون پول دادن نمی توان فوتبالیست شد.

وی خاطر نشان کرد: این اوضاع فوتبال ماست و الگو پذیری مناسبی هم وجود ندارد. با این شرایط اصلا نمی توان به آینده فوتبال کشور امیدوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 0
    پول دوای هر درد بی درمانی است پول بده شماره دلخواه پسرت را با مبلغ خوبی بخر از فریادشیران باید ممنون باشیم که بی رو در واسی حرفش را می زند
  • Alirezasamoory ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    1 0
    سلام.من 18سالمه اززابل توپست دربازه بانی استعدادفوق العاددارم میخام برم تست فوتبال بدم اماپول آنچنانی ندارم راهنمایی کنیدکدوم تیم پایه برم لطفاراهنماییم کنید!باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس