کد خبر 255148
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴

وزیر خارجه کرواسی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کرواسی حق ایران را برای فعالیت صلح آمیز هسته ای به رسمیت می شناسد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به زاگرب عصر روز پنجشنبه با خانم وسنا پوسیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات طرفین ضمن تبادل نظر پیرامون مناسبات دوجانبه بر یافتن راههای گسترش آن تاکید کردند.

طرفین همچنین با توجه به موقعیت استراتژیک دو طرف در منطقه بالکان و خاورمیانه پیرامون بحران منطقه با هم تبادل نظر کردند و بر یافتن راه حل سیاسی برای مناقشات منطقه به ویژه سوریه تاکید کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد تا برای ارتقای روابط، یک نمایشگاه اختصاصی از تجار ایرانی برای شناسایی محصولات ایران در کرواسی برگزار شود.

در ادامه این دیدار خانم وسنا پوسیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی نیز ضمن استقبال از انجام سفرش به ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر باعث افزایش مراودات از جمله تبادل هیات های سیاسی و پارلمانی شود.

خانم پوسیچ در رابطه با مشکلات منطقه نیز تاکید کرد که با توجه به امکانات و نفوذ ایران در منطقه، مشکلات منطقه با حضور فعالتر ایران به نوبت قابل حل بوده و به نتیجه خواهد رسید.

وزیر خارجه کرواسی با اشاره به مسئله افغانستان و خروج نیروهای ناتو از این کشور در سال 2014 بر اهمیت نقش همسایگان به ویژه ایران در این مسئله تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد: ما حق ایران را برای فعالیت صلح آمیز انرژی هسته ای قبول داریم.

به گزارش مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی تا دقایقی دیگر با حضور در مرکز اسلامی زاگرب با دکتر عزیز حسنوویچ و اعضای مجلس اسلامی و امامان جماعت کرواسی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

لاریجانی فردا با رئیس جمهور کرواسی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس