با اهدای پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین (ع)، کار یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گلستان کلید خورد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از مهر، مراسم اهدای پرچم بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان حضرت امام حسین (ع)، روز شنبه همزمان با شهادت جواد الائمه (ع) با استقبال پرشور مردم دیاردارالمومنین در گرگان انجام شد.

اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از ۷ تا ۱۰ آبانماه در استان گلستان انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در حاشیه استقبال از پرچم بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله حسین (ع) در امامزاده عبدالله گرگان افزود: این پرچم در واقع تحویل مردم استان شده و این نشانه آن hست که اولین گام برای برگزاری اجلاس بین الملی پیرغلامان برداشته شده است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد افزود: این پرچم مطهر یکسال روی قبر مطهر آقا امام حسین (ع) بوده است و اکنون به استان منتقل شده است.

ولي نژاد گفت: برگزاري اجلاس بين المللي پيرغلامان در استان منشاء خير و بركات فراواني است كه مي تواند در حوزه فرهنگ و ديني كمك بسيار خوبي در استان باشد.

وي افزود: اين اجلاس فرصت بسيار خوبي است كه بتوان از ظرفيت هاي استان استفاده كرد و پيشينه تاريخي استان را در حوزه عاشورايي به جهانيان نشان داد چرا كه اين كاري كاملا فرهنگي و معنوي است.

ولي نژاد ادامه داد: استان گلستان در زمينه عزداري هاي عاشورايي داراي سابقه درخشاني است و توانمندي هاي استان نيز در اين حوزه بسيار زياد است و مي توان از اين توانمندي ها براي بالا بردن سطح استان و نشان دادن آن به جهانيان استفاده كرد.

وي با اشاره به برنامه هايي كه در اين اجلاس برگزار مي شود تصريح داشت: از جمله برنامه هاي اين اجلاس برنامه فراخوان است كه اين برنامه در حال حاضر در حال اجرا است .

مدير كل تبليغات اسلامي استان ادامه داد: برنامه استقبال اين اجلاس نيز توسط كانون مداحان و هيئات مذهبي برگزار مي شود و همچنين برنامه افتتاحيه هم در تالار فخر الدين اسعد گرگاني با حضور مهمانان داخلي و خارجي برگزار مي شود.

تجلیل از ۱۱ پیرغلام و مداح استانی

وي افزود: در اين اجلاس قرار است تا ۱۱ نفر از چهره هاي استاني و مداحان نيز تجليل شود و همچنين تجليل از پرغلامان حسيني و افرادي كه توسط هيئت داوران مورد تاييد قرار مي گيرد نيز انجام مي شود.

وي بيان داشت: در اين اجلاس كارگاهي تحت عنوان كارگاه عاشورا شناسي با حضور شعرا، مداحان و پيشكسوتان با موضوعاتي همچون حذف پيرايه ها و خرافه پرستي ها از آيين هاي عاشورايي و عاشورا شناسي برگزار مي شود.

حجت الاسلام ولي نژاد با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبري در ارتباط با پيرايه ها و خرافه پرستي ها اظهار داشت:خوشبختانه با كارهايي كه انجام شده اين مسائل رو به كاهش است و حتي برخي از اين خرافه ها نيزاز بين رفته است.

وي از ساخت الماني از اين اجلاس در يكي از ميادين شهر خبر داد و يادآورشد: قرار شده به عنوان يك اثر ماندگار، الماني در يكي از ميادين برپا شود كه خوشبختانه هماهنگي آن با شهرداري نيز انجام شده است.

دبیر یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت: در یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گلستان ۶۰۰ مهمان شرکت می کنند که۵۰ نفر ازکشورهای جهان اسلام مهمان این اجلاس هستند.

ابارهیم طاهری اظهار داشت: سازمان ارتباطات اسلامی حوزه هنری وجامعه مصطفی با همکاری مرکز بین المللی صدا وسیما این مهمانان را با شاخص های مورد نظر انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه این اجلاس در هفتم وهشتم آبان ماه به میزبانی گلستان برگزار می شود تصریح کرد: سال گذشته ۳۰ شبکه خارج از کشور اجلاس ۱۰ را پوشش دادند وبسیاری از شبکه ها پخش زنده داشتند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این اجلاس را معرفی فرهنگ اصیل وعزاداری وتبیین الگوی صحیح عزاداری در کشور تکریم پیرغلامان حسینی تجلیل از مداحان وخادمین وآیین های عاشورایی داخل وخارج کشور و تبیین منویات رهبری معظم انقلاب در عرصه های مداحی وآسیب شناسی عنوان کرد.

طاهری تصریح کرد: درسال های گذشته ۱۰ دوره این اجلاس برگزار شد که شش دوره آن در تهران و چهار دوره در استان های زنجان، بوشهر، همدان و اردبیل برگزار شد که در دوره آخر بسیار باشکوه برگزار شد و سطح اجلاس نیز در دو دوره آخر به بین المللی تبدیل شد.

گلستان در آستانه برگزاری اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی رنگ عاشورایی گرفت و برای برگزاری اجلاس در دهه اول آبانماه آماده می شود.



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس