کد خبر 251570
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

شبیه ساز آموزش تیر اندازی و رانندگی تانک ( تی 72 اس ) یا شباتک ، امروز در شیراز رونمایی شد .

به گزارش مشرق ، فرمانده مرکز آموزش زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از این شباتک در مرکز آموزش زرهی شهید اکبر کرمی شیراز گفت : این شبیه ساز به صورت کاملا بومی در 2 سال به دست محققان و متخصصان ایرانی ساخته شده است .

شبیه ساز آموزش تیراندازی و رانندگی تانک مجموعه ای از تجهیزات الکترونیکی، قطعات مکانیکی، سخت افزاری و نرم افزار است که برای تمرین تیر اندازی به صورت مجازی و شبیه به میدان رزم طراحی شده است .

حسین ایران نژاد پاریزی گفت : تنها دارنده این شبیه ساز کشور روسیه است و قیمت این شبیه ساز یک چهارم قیمت واقعی آن است.

فرمانده مرکز آموزش زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : این شباتک می تواند حالات تانک متحرک با اهداف ثابت و متحرک و تانک ثابت را برای آموزش گیرنده فراهم کند.

ایران نژاد پاریزی با بیان اینکه از محاسن این شبیه ساز صرفه جویی در زمان ، سوخت و هزینه استفاده از ادوات واقعی است گفت : با ساخت آن محدودیت تمرین برای دانشجویان از بین رفت و از سوی دیگر ، نیازی به تمرین با تانک واقعی نیست .

وی افزود : بالابردن سطح آموزش و افزایش مهارت خدمه های تانک تی 72 اس برای آماده به کار نمودن سامانه های کنترل آتش تانک ، کار با جنگ افزار های اصلی ( توپ و تیر بار هم محور) اجرای رانندگی و کار با سایر تجهیزات برجک و موتوری تانک از اهداف این طراحی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس