کد خبر 249198
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به حضور 100 هزار نفر در جبهه مخالفان دولت سوریه، از پیوستن نیمی از آنها به گروه های افراطی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دیلی تلگراف در گزارش خود می نویسد : تعداد افرادی که در حال جنگ با حکومت سوریه هستند اکنون به 100 هزار نفر رسیده است.

به نوشته این روزنامه، این 100 هزار شورشی بعد از گذشت بیش از دو سال از بحران سوریه به هزار شاخه تقسیم شده اند.

بر اساس یک تحقیق جدید که توسط موسسه ای اچ اس جینز که یک موسسه مشاوره دفاعی است، انجام شده تخمین زده شده که در حدود 10 هزار جنگجو که البته شامل تروریست های خارجی نیز می شوند و غالبا در گروه های مرتبط با القاعده حضور دارند، هم اکنون در سوریه در حال نبرد با ارتش سوریه هستند.

علاوه بر این 10 هزار نفر، بین 30 تا 35 هزار نفر نیز در گروه های افراطی که ادعای اسلامی بودن دارند، حضور دارند و 30 هزار نفر دیگر نیز در گروه های میانه رو حضور دارند.

به نوشته دیلی تلگراف، نتایج کلی این تحقیق در اواخر هفته جاری منتشر خواهد شد و در آن نقل قول هایی از دیپلمات های غربی است. در این نقل قول ها پیش بینی شده که یک سوم شورشیانی که در حال جنگ با دولت بشار اسد هستند جزو گروه های مورد رضایت انگلیس هستند. اما گروه هایی که مورد رضایت آمریکا باشند به مراتب کمتر از این تعداد هستند.

دیلی تلگراف در ادامه می نویسد : هراس از اینکه گروه های در حال مبارزه با دولت سوریه به طور کلی به گروه های افراطی بپیوندند موجب شده تا کشورهای غربی در امر ارسال سلاح برای آنها دچار تردید شوند.

"چارلز لیستر" تهیه کننده این گزارش به دیلی تلگراف گفت : یاغی گری اکنون بر گروه هایی که در حال جنگ با دولت سوریه هستند حاکم شده و این گروه ها اغلب دارای تفکرات اسلامی هستند. این ایده که اغلب این گروه ها دارای تفکرات سکولار باشند هنوز محقق نشده است.

این گزارش از طریق اطلاعات جمع آوری شده و  مصاحبه با گروه های شبه نظامی و شورشیان حاضر در سوریه تهیه شده است.

در بخش دیگری از این گزارش به افزایش گرایش گروه های شورشی به شاخه های مرتبط با القاعده همچون جبهه النصره و گروه موسوم به امارت اسلامی عراق و شام اشاره شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس