کد خبر 238424
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵

ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد سه خدمه از چهار خدمه بالگرد ارتش آمریکا که در اوکیناوا سقوط کرد، سالم هستند اما فرد چهارم مفقود شده است.

به گزارش مشرق به نقل از شین‌هوا، بر اساس گزارش وزارت دفاع ژاپن، این بالگرد - که گفته می شود از نوع HH-60 است - در حدود ساعت چهار و سی دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی در نزدیکی روستای گینوزا در شمال اوکیناوا سقوط کرد.
{$sepehr_album_5187}
ارتش آمریکا به وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد محل وقوع حادثه در اردوگاه هانسن - محل استقرار نیروهای دریایی ارتش آمریکا - است و از آن برای انجام آموزش های مربوط به فرود و تیر اندازی استفاده می شود.

شبکه تلویزیونی ان اچ ک ژاپن گزارش داد دود سیاهی در آسمان محل وقوع حادثه دیده می شود و در این حادثه هیچ یک از ساکنان محلی آسیب ندیدند.

نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن اعلام کرد در حال تحقیق درباره علت وقوع این حادثه است.
دولت منطقه ای اوکیناوا و ساکنان منطقه مدتهاست که به سبب نگرانی های امنیتی خواستار خروج پایگاه نظامیان آمریکایی به ویژه پایگاه هوایی مهم فوتنما به خارج از این منطقه هستند.

اما دولت ژاپن و آمریکا با وجود این مخالفت ها به استقرار هواپیماها آمریکایی بیشتر در این منطقه ادامه می دهند ، منطقه ای که بیش از 70 درصد پایگاه های آمریکایی را در ژاپن تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از توکیو،‌ روز شنبه و در بحبوحه اعتراض های شدید مردم محلی ، دو هواپیمای دیگر آمریکایی پایگاه هوایی ارتش آمریکا در ایواکنی در منطقه یاماگوچی را به مقصد پایگاه هوایی فوتنما ترک کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس