کد خبر 238223
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

«جی‌.کی رولینگ» به علت انتشار کتاب جدیدش با نام مستعار، به پرداخت جریمه مالی محکوم شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از ایسنا، پس از افشای نام حقیقی نویسنده رمان پلیسی «نوی فاخته»، نویسنده مجموعه کتاب‌های پرطرفدار "هری پاتر" از سوی هیأت منصفه به پرداخت جریمه محکوم شد.
 
تنها چند روز پس از آنکه روزنامه «ساندی تایمز» فاش کرد که نویسنده کتاب موفق «نوای فاخته» کسی جز خالق «هری پاتر» نبوده است، روز نوزدهم جولای هیأت منصفه دادگاه انگلیس کار بررسی پرونده رولینگ را آغاز کرد. و این نویسنده سرشناس را به پرداخت جریمه و جبران خسارت برای انتشار کتاب با نام مستعار محکوم کرد.
 
به نوشته‌ فیگارو، در حالیکه استفاده از نام دروغین برای رولینگ گران تمام شد، وکلای وی تلاش می‌کنند این کار او را توجیه کنند.
 
آن‌ها در این مورد توضیح داده‌اند: افشای نام حقیقی نویسنده «نوای فاخته» طی یک گفت‌وگوی خصوصی با فرد مورد اعتماد رولینگ (کریس کوساژ) اتفاق افتاد و پس از آنکه ما متوجه انتشار نام وی در رسانه‌ها شدیم، سریعا کمپانی جی‌.کی‌ رولینگ را از این موضوع مطلع کردیم. همچنین می‌توانیم ثابت کنیم که استفاده از نام مستعار نه از سوی نویسنده و نه از سوی ناشر بخشی از یک حقه بازاریابی نبود.
 
اما به راستی باور اینکه تمام این تلاش‌ها تنها حقه‌ای کوچک برای افزایش فروش چنین کتابی باشد کمی دور از ذهن است. رولینگ پس از آنکه نتوانست به خوبی از خود مقابل اتهامات دفاع کند، به سرعت تصمیم گرفت عواید فروش «نوای فاخته» را از 14 جولای - زمان انتشار نام حقیقی وی- به مدت سه سال به خیریه‌ای اهدا کند که به نفع سربازان و خانواده قربانیان جنگ جهانی اول فعالیت می‌کند.
 
رولینگ در این‌باره اظهار کرد: این مبلغ را برای تشکر از سربازانی که در تحقیقات این کتاب به من کمک کردند به خیریه سربازان اهدا می‌کنم. علاوه‌بر آن، طی این همکاری با آن‌ها بیشتر آشنا شدم و تلاش‌های این خیریه برای سربازان و خانواده‌هایشان را بیشتر درک کردم.
 
وی افزود: از همان ابتدا قصد داشتم روزی درآمد حاصل از فروش کتاب را به خیریه سربازان اهدا کنم، اما فکر نمی‌کردم این کتاب بتواند تنها در عرض سه ماه در جدول پرفروش‌ها قرار بگیرد و آن روز به همین زودی فرا برسد.
 
رولینگ همچنین با اشاره به اینکه امیدوار بود نام حقیقی‌اش هرگز فاش نشود، با ناراحتی بیان کرد: از این موضوع بسیار ناراحتم. فکر می‌کردم می‌توانم به هیأت منصفه «روسل» اعتماد کنم و آن‌ها را بسیار حرفه‌ای می‌دانستم و از اینکه این اعتماد اکنون از‌ بین‌رفته بسیار ناراحتم.
 
وی پیش از این علت انتشار کتابش با نام مستعار را اینگونه بیان کرده بود: بسیار هیجان انگیز است که کتابی را منتشر کنی که تمام انتقادهایش به شخص دیگری وارد می‌شود و این تجربه بسیار خوشایندی است که ببینی کتاب او به چنین موفقیتی دست می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس