ملیتا اصلی‌ترین پایگاه استقرار مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان بوده و خون نزدیک به 500 شهید، به این منطقه تقدس بخشیده است. سید حسن نصرالله، فرماندهان و چریک‌های ساده، همگی زندگی در ملیتا و بر فراز ارتفاعات پوشیده از درختان بلوط را که بر بخش وسیعی از جنوب لبنان اشراف دارد تجربه کرده‌اند.

گروه فرهنگی مشرق - شجاعت در هنر و حماسه جايگاهي كليدي دارد. وجود حماسه سازان بزرگ حتماً نبايد در دل جنگ ها ديده شود. بعضی ها جنگ باشد يا نباشد، ذاتاً حماسه گر هستند و ارزش اين افراد از كساني كه در ميدان جنگ شجاعتشان به منصه ظهورگذاشته مي شود، اصلاً كمتر نيست. حماسه گر بودن و شجاع بودن براي همه خوب است، بخصوص براي هنرمندان. هنرمند جماعت لازم است كه حماسه گر باشد چون عمود خيمه داستان هاي انساني عالم، حماسه است و اگر هنرمندي اهل حماسه نباشد، نمي تواند اين خيمه را سرپا نگه دارد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: جوانان لبنانی با توكل به خدا، ‌نهراسیدن از مرگ، ایستادگی در میدان و اعتماد به نفس موجب باطل‌شدن افسانه شكست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی و امریكا شدند.

 
 
*باغ‌موزه چیست و چه کاربردی در انتقال پیام به مخاطب دارد؟

باغ محلي است كه آدمي را همواره به معنايي فراتر و فزون‌تر از جغرافيايش رهنمون مي‌سازد و انسان را از عالم واقعيت به جهان خيال ره مي‌گشايد. همچنین هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به‌جای‌مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است.

باغ موزه نیز به محلي اطلاق مي‌شود كه آثار هنري در كنار درختاني همچون چنارهاي كهنسال، كاج، سرو و ... به همراه آبنماها و آب راه‌‌ها و حوضچه‌هاي آب نمايش داده مي‌شوند و همه‌ي اينها باعث مي‌شود كه موجب آرامش و انبساط خاطر بازديدكنندگان فراهم شود و این ویژگی محیط در انتقال مفاهیم و پیام، نقش بسزایی را ایفا می کند.



شجاعت در هنر و حماسه جايگاهي كليدي دارد . وجود حماسه سازان بزرگ حتماً نبايد در دل جنگ ها ديده شود . بعضی ها جنگ باشد يا نباشد، ذاتاً حماسه گر هستند و ارزش اين افراد از كساني كه در ميدان جنگ شجاعتشان به منصه ظهورگذاشته مي شود، اصلاً كمتر نيست . حماسه گر بودن و شجاع بودن براي همه خوب است، بخصوص براي هنرمندان .هنرمند جماعت لازم است كه حما سه گر باشد چون عمود خيمه داستان هاي انساني عالم، حماسه است و اگر هنرمندي اهل حماسه نباشد، نمي تواند اين خيمه را سرپا نگه دارد.


 
*باغ‌موزه"ملیتا " سرزمین مطهر

"منطقه ملیتا" در تمام سال هایی که لبنان تحت اشغال ارتش صهیونیستی و مزدوران تحت امر آن قرار داشت، حتی برای لحظه‌ای مورد نفوذ عناصر دشمن قرار نگرفت و به وجود اشغالگران آلوده نشد. به همین علت مردم لبنان، آن را سرزمین مطهر لقب داده اند. هنرمندان با ذوق لبنانی به پاس فداکاری و پایداری رزمندگان حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه لبنان که شکست ناپذیر بودن ارتش اسرائیل را به دنیا ثابت کردند، این حماسه را با خلق باغ موزه ای زیبا، با هنرنمایی تمام به نمایش گذاشتند.
 
"باغ موزه ملیتا"حاصل حماسه هنری، هنرمندان لبنانی است که حماسه حزب الله لبنان را به زیبایی به نمایش گذاشتند. منطقه ملیتا، بهترین منطقه برای خلق این اثر فرهنگی است زیرا ملیتا، اصلی ترین پایگاه استقرار مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان بوده و خون نزدیک به 500 شهید، به این منطقه تقدس بخشیده است. سید حسن نصرا...، فرماندهان و چریک های ساده همگی زندگی در ملیتا و بر فراز ارتفاعات پوشیده از درختان بلوط را که بر بخش وسیعی از جنوب لبنان اشرافیت دارد را تجربه کرده اند.



این موزه جنگلی است که مدت ها در آن نیروهای حزب الله علیه دشمن صهیونیستی حماسه آفریدند. سنگرهای واقعی، تونل ها و غارهای حفر شده که توسط نیروهای حزب الله با دستان خالی با عمق دهها متر حفر شده است،در این باغ موزه در برابر نگاه بازدیدکنندگان قرار گرفته است تا گوشه ای از مقاومت حزب الله در تاریخ هنر و حماسه ثبت گردد. لوازم و مهمات رزمندگان نیز در گوشه دیگری از این منطقه جنگی، خاطرات جنگ 33 روزه را یادآوری می کنند بازآفرینی سالنی شامل برخی غنائم بدست آورده از صهیونیست ها، قدرت حزب الله لبنان را به رخ بازدیدکنندگان می کشاند. در بخشی از موزه اطلاعات سری ارتش رژیم اشغالگر قدس، اقدامات شجاعانه حزب الله و مقاومت بی مثال آنان را به منصه ظهور می گذارد. سنگر و محل مناجات شهید سید عباس موسوی معنویت خاصی را برای این باغ موزه به ارمغان آورده است.



در این باغ موزه زیبا، طبیعی، معنوی و تاثیرگذار یادبود شهدا، سالن نمایش فیلم، موزه مقاومت و غیره در کنار چشم انداز زیبا و طبیعت حفاظت شده هنر را به کمال می رساند. در این حماسه فراموش نشدنی، 124 تانک که از نسل چهارم تانک مرکاوا می باشد که بهترین و گرانقیمت ترین تانک دنیا بشمار می رود توسط رزمندگان شجاع حزب الله منهدم می شود. چنانچه رژیم اشغالگر اسرائیل اعتراف می کند که ما نفهمیدیم تانک ها چگونه منهدم شد. و در نتیجه این افتضاح کشورهایی مثل ترکیه و آمریکا که 400 تانک مرکاوا سفارش داده بودند قراردادها را به هم زدند.

باغ موزه ملیتا تانک مرکاوا با لوله خم شده را برای نشان دادن قدرت و دلاوری حزب الله در برابر دیدگان بازدیدکنندگان قرار می دهد تا هیچگاه ذلالت و خواری اسرائیل را هیچ کس به فراموشی نسپارد. بازدید‎کنندگان"باغ موزه ملیتا" نه فقط شیعیان بلکه اروپاییان نیز هستند که با شور و شوق عجیبی از آن تعریف می‎کنند و می‎توان گفت به منطقه توریستی‎ای تبدیل شده که دهها هزار بازدید کننده در سال دارد. 



رهبر معظم انقلاب، یاد خدا و معنویت را عامل اصلی افزایش توانایی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح دانسته اند و تأكید كردند: پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و شكست ارتش به‌ظاهر قدرتمند و مجهز و مدعی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33روزه لبنان و 22روزه غزه، بهترین نمونه‌ها از تأثیر معنویت در افزایش قدرت و توان دفاعی هستند.ایشان با اشاره به انتفاضه های پی در پی مردم فلسطین و ضربات پیاپی آنها به رژیم صهیونیستی، عقب نشینی رژیم اشغالگر از لبنان و شكست این رژیم در دو جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه می گوید: همه اینها به بركت احیای پرچم اسلام به دست امام خمینی (ره) بوده به گونه ای كه رژیم صهیونیستی مجبور شده است موقتاً شعار از نیل تا فرات را كنار بگذارد.


*مروری بر تحولات جنگ 33 روزه

این عملیات با عنوان «وعد الصادق» انجام شد و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظه به لحظه در جریان این عملیات بود و با پایان آن صهیونیست‌ها بهت زده شدند. در پی حملات اسرائیل به مناطق مسکونی جنوب لبنان، حزب الله شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی قرار داد به طوری که این حملات مقامات تل‌آویو را وادار کرد تا از شهرک نشینان بخواهند، به پناهگاه‌ها بروند. نتیجه عملیات وعد صادق باعث شد تا تعدادی از اسرای لبنانی از جمله سمیر قنطار پس از سال‌ها آزاد شوند ولی مهمترین اثر این جنگ پایان افسانه شکست ناپذیری ارتش اسرائیل بود که با کمک‌های کلان نظامی آمریکا و کشورهای اروپایی از پیروزی بر یک گروه چریکی ناتوان ماند.



مهم‌تر از خود جنگ، مراقبت از مردم بود. حزب‌الله در این مدت فقط درگیر جنگ نبود. در مناطق جنگی 5/1 میلیون نفر لبنانی زندگی می‌كنند. اما سید حسن نصرالله هیچ وقت مردم از یاد نمی‌برد. حزب الله همزمان با اوج درگیری‌ها، مردم را از مناطق جنگی به مناطق امن منتقل كرد و مسكن و مایحتاج زندگی را برایشان فراهم نمود و مسائل پزشكی مردم را انجام داد. در طول این 33 روز، هزار و 300 عمل زایمان صورت گرفت یعنی خیلی بیش از كل آمار شهدا، كودك لبنانی متولد شده است. سید حسن نصرالله همیشه به نیروهای مقاومت سفارش می‌كرد كه مردم ذلیل نشوند و عزت و كرامت مردم باید حفظ شود و این برای سید حسن مهم است. چون فهمید دولت لبنان سعی می‌كند عمداً مردم را ذلیل كند و روابط مردم را حزب‌الله را قطع نماید و بگوید حزب‌الله عامل بیچارگی شما بوده است اما بحمدلله دشمن نتوانست مردم ما را ذلیل كند.



بر اساس گزارش رسمی پایگاه خبری الانتقادنت، مرکز فرانسوی "محور منطق" «axis of logic» که در ایالت ماساچوست آمریکا فعالیت می‌کند ، در این جنگ دوهزار و 300صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 700 نفر زخمی شده‌اند، این در حالی است که اسرائیل آمار تلفات این جنگ را 119 نفر ذکر کرده‌ است. همچنین تعداد 160 تانک متعلق به اسرائیل منهدم شده‌اند که 65 دستگاه از آنها به طور کامل از بین رفته است، 38 دستگاه از این تانکها نیز از نوع "مرکاوا" بودند که اسرائیل ادعا می‌کرد این تانک‌ها غیر قابل انهدام هستند. "باغ موزه ملیتا" سند افتخار شیعیان لبنانی است که در ازاء اتکاء به خداوند یکتا و رهبری دینی" سید حسن نصرالله"، با  خلق حماسه "جنگ 33 روزه"که به شکست  مفتحضانه اسرائیل غاصب منجر شد، برای همیشه در تاریخ هنر و حماسه دنیا ثبت و ضبط خواهد شد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین سیف ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    1 0
    سید حسن نصرالله،سید صادق الوعد هست...سید جان،شیعیان ایران بسیار بسیار بسیار به شما ارادت دارن،فان حزب الله هم الغالبون...
  • رضا از مشهد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    هر چه از محبوبيت حزب الله ميي گوييد باز هم كم است سيد حسن عزيز دوستت داريم و بر اين دوست داشتن افتخار مي كنيم
  • لواسان بزرگ ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    عالی بود نکنه اینها هم مثل مااز مشاورین؟؟؟؟ استفاده کرده اند اینجا میشه تفاوت بین خروجی دانشکده های هنر ومعماری ما وآنها را تشخیص داد
  • سید مهدی باقری ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    ماشالله،حزب الله
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    2300!!!!!
  • مهرداد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    این جمله یعنی چی؟! "هنرمندان با ذوق لبنانی به پاس فداکاری و پایداری رزمندگان حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه لبنان که شکست ناپذیر بودن ارتش اسرائیل را به دنیا ثابت کردند"! تو متنتون بود درستش کنید.
  • سلام ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    من تو لبنان برای 2 سال زنگی کردم کنار شیعیان مظلوم و عاشق ایران در ضاحیه. چیزی که من را ناراحت می کرد این بود که تور های ایران بجای اینکه مسافران را به ملیتا یا زندان خیام یا ... ببرند میبرنشون جاهای مسیحی نشین و لب ساحل ها. همین میشه که بعضیا مگن نه غزه نه لبنان ...
  • نیما ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    تو کف تصویر تانکم.ای کاش ما ایرانی ها هم از این کارها بلد بودیم.
  • حسين ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    اين همه سال ميگذره يك مستند درست و حسابى درست نكرديم در مورد حزب الله حداقل براى مردم خودمون. نسلهاى جديد عرب نميدونن در مورد حزب الله همين ميشه كه از جهلشون سو استفاده ميشه و گرههاى باطلى مثل وهابيت و سلفى ها ميان وسط و ادعاى مجاهدت ميكنن و در راستاى منافع اسراييل به حزب الله حمله ميكنن وقتى طلاى اصل و گرانقيمت براى كسى معرفى و ويژگيهاش معرفى نشه همين باعث ميشه هر فلز قلابى و باطلى جاش به مردم غالب بشه! وهابيهاى كند ذهن خيلى هم تبليغات مؤثر نكردن و بيشتر موفقيتشون در كم كارى ما بوده
  • احمد ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    خیلی از این مسافرا فقط به عشق ساحل میرن لبنان
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    موسسه روایت فتح مستندهای خوبی ساخته
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    سال 2005 که توافق برای تبادل اسرا بین حزب الله و "اسرائیل" با میانجیگری آلمان انجام شد بنا بود سمیر قنطار ( که مدت اسارتش از همه اسرا طولانی تر بود ) هم آزاد بشه. اما "اسرائیل برخلاف توافقات عمل کرد و سید حسن نصرالله تو سخنرانی جشن آزادی سال 2005 گفت صهیونیست ها حماقت کردند که ازادش نکردند و سال 2006 هم عملیات به اسارت گرفتن سربازهای صهیونیست توسط حزب الله به منظور مبادله با قنطار و ادب کردن صهیونیست ها انجام شد که بعدش با حملات اونها برای به ادعای خودشون پس گرفتن اسرا جنگ 33 روزه شروع شد. سید حسن نصرالله تو سخنرانیهای اول بعد از جنگ هم تاکید کرد که همه عالم هم نمی تونن اسرا رو از ما پس بگیرن مگر بامذاکره (و نه با جنگ)یکی از کارهای جالبی هم که حزب الله کرد این بود که در مورد زنده یا مرده بودن اسرا تا روز مبادله هیچ نگفت و اونروز مشخص شد که همه کشته شده بودن و تونست 3 تا جنازه رو با 5 نفر زنده مبادله کنه .
  • علی رجبی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    ای آقا کجای کاری. ما هشت سال جنگیدیم و این همه حماسه خلق شده، برای مردم خودمون و جوونامون اونو باز نکرده و از این کارها نمی کنیم بعد شما میگی حزب الله رو معرفی نکردیم؟؟؟
  • سید مهدی ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    امضای شهید پای جسد مرکاوا چقدر زیبا آفرین
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    این ها در دوردست ها حامی مردم ایرانند... خدا نکهدارشان باد
  • حسین ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    ای بابا بعضی ها از عمد یا غیر عمد از این حرفها میزنن. ما و حزب الله انقدر به هم نزدیک هستیم که غیر از زبان و موقعیت جغرافیایی هیچ تفاوتی باهم نداریم.
  • بهشت بقیع ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    مشرق جان بازم سلام این مواردی رو که می گم به متن اضافه کنید تومنی سنار به مطلب شما اضافه می شه و تبدیل می شه به یک متن مهم و مستند از این موزه. 1- معنای ملیتا یعنی پر شدخه 2- لوگوی ملیتا که شما تو عکس های ندارید توسط استاد مسعود نجابتی و در ایران طراحی شده 3- ذیل عکس اول : میدان اصلی موزه 4- ذیل عکس دوم : ورودی تونل به طول 200 متر 5- ذیل عکس سوم: موشک های استفاده شده در جنگ سال 1985 6- عکس چهارم بی ربط است، حذف کنید 7-ذیل عکس پنجم: صندوق صدقات که پول های آن فقط به صرف مقاصد نظامی حزب الله می رسد 8-ذیل عکس ششم: تانک مرکاوا به معنای ارابه خدایان که لوله آن گره زده شده است 9- ذیل عکس هفتم: سنگر شهید سید عباس موسوی 10- ذیل عکس هشتم: امضای شهید عماد مغنیه پای تانک های مرکاوا که منهدم شده است 11- ذیل عکس نهم: اتاق عملیات واقع در زیر زمین 12- عکس دهم بی ربط است مشرق خدا رو شکر کن که منو داری.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    بلدیم برادر بلدیم
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    دشمنت ذليل باد نصرالله
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    خیلی بیشتر از 5 تا بودن فکر کنم
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    نمایش اقتدار،عزت و معنویت.به امید نابودی کامل رژیم صهیونیستی
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    خیلی عالی بود.افتخارآمیز بود.فان حزب الله هم الغالبون
  • مهاجر ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    من اینجا رفتم.به خاطر همینم که شده دوباره به لبنان یه سر میزنم.البته معماریش هنوز خیلی جای کار داره!
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    نه عزیزم ! 5 تا بودن ، تبادل سمیر قنطار و 4 نفر دیگه بعد از جنگ 33 روزه منظورم بود نه اون سری سال 2005 !
  • علیرضا بختیاری ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    باغ موزه اگر در تهران منظورتان باشد محلی است که با هزینه گزاف کمترین خروجی برای درک مفاهیم والای دفاع مقدس میشود و مکانی در جائی دور از دسترس ولی نعمتان واقعی انقلاب است که تنها زینتی میشود برای فخر فروشی و مجلس ارائی شمال شهر تهران که صیح های تعطیلش از ما بهتران خیابان منتهی به درب اصلیش را بکنند محلی برای عیش و نوش ..............آری مکان باغ موزه هم بشود مکانی برای تمسخر رزمندگانی که تهرانی نیستند ........رزمنده ای که خصوصن ابادانی باشد و بتوان عقده های فروخفته را دست آویزی برای بریشخند گرفتن و مسخره کردن افرادی کرد که با دستان خالی مقابل ارتش بعث ایستادگی کردندو نگذاشتند دشمن شهر تصرف کند و هشت سال تمام هم شهری را که زیر باران گلوله بود ایستا و زنده نگه داشتند تا حال با وجود زخمهای التیام نیافته دشمن شخصیتش دست مایه بی تقوایان مدعی خدائی و معصومیت گردد. میدانم بازهم برایم پیام میگذارید که پیاممم قابل درج نیست حق دارید برای چه پیام مرا درج کنید وقتی که دوستانتان مشغول توهین تمسخر امثال من هستند به هر حال بچه مسلمان تهرانی حقی بر گردن اشلام و ایران دارد که او را مجاز به هر گونه بی حرمتی به دیگران میکند...........فقط یک چیز را بگویم جنگی که تهرانی تعریف کند میشود جنگی تهرانی جنگی که در آن تنها یک لشکر بود و آنهم بچه های تهران متاسفم که مجبورم اینگونه سخن بگویم مرا احساسی افراطی و یا هر واژه ای دیگر که لازم میدانید بخوانید اما واقعیات را نمیتوانید کتمان کنید.......دو کوهه عقبه لشکر 27 تا نزدیک ترین جبهه درگیری حداقل هفتاد کیلومتر فاصله داشت و بماند که .......اما بچه های رزمنده آبادانی عقبه گردان و تیپشان همان ابادان بود بچه های ضد زره ائمه ،هفتاد دو محرم ،گردان قائم و و و از شما متشکرم و سپاسگذار که باعث میشوید که فرهنگ تمسخر رزمندگان ابادانی فراگیر شود .دیگر سخنی ندارم بجز وعده دیدار فردای قیامت و محضر امام شهدا . علیرضا بختیاری راوی،جانباز، مهاجر جنگی سابق وو آبادان
  • حسینی ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    انشاء الله بریم از نزدیک ببینیم من تعریفش را خیلی شنیدم - به حزب الله لبنان و رهبر ولایتمدارش افتخار می کنیم
  • امیر حیدری ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    شادي روح شهداي حزب الله صلوات اللهم صل علي محمد و آل محمد
  • محمد ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    به جمله اولت فقط مثبت دام ها!
  • محمد ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    درود برحزب الله لبنان. درود بر هر چي حزب اللهي در همه جاي دنيا.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    تواضعت منو یاد شهدا میندازه
  • هادی ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    زنده باد سید حسن نصرالله
  • خادم الشهدا ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    0 0
    پیاده نظام اسراییل منفی میدن
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    0 0
    مقاومت یعنی دفاع از حیثیت و شرافت..هرجا که باشی و هرکس که باشی
  • علی ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    0 0
    حزب الله نماد مقاوت بر اساس آموزه های اسلام وپیروی از ولایت ورهبری است.برای سلامتیشان صلوات
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    مقاومت یعنی این.
  • ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    عکس هفتم سنگر عبادت رزمندگان حزب اله
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    اگر دست هنرمندان!!!! ایرانی بهش برسه یک ساعته خرابش می کنن!!!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    قابل توجه هنرمندان ایرانی که ژست روشنفکری می زنند ولی در عمل به وطن فروشی می رسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس