آهنگساز آلبوم «عشق عليه السلام»گفت: بارقه‌هاي انساني در اشعار اين آلبوم بسيار مشهود است به همين سبب موسيقي آن را براساس موسيقي ايراني مذهبي آهنگسازي کرده‌ام.

به گزارش مشرق،  مزدا شاهاني؛ آهنگساز آلبوم موسيقي «عشق عليه السلام» در گفت و گو با پايگاه خبري حوزه هنري گفت: آلبوم «عشق عليه السلام» 15 قطعه موسيقي- شعر دارد و با اشعار و صداي عليرضا قزوه خوانده شده است. اين آلبوم از سوي مرکز موسيقي حوزه هنري حدود سه سال پيش ضبط شد و به دليل تغيير مديريت انتشار آن به تعويق افتاد.

وي افزود: کل آلبوم حدود 60 دقيقه است و 40 دقيقه خوانش شعر و 20 دقيقه آن موسيقي است که در بين کلام شاعر آورده شده است. البته پيش از اين اشعار 70 دقيقه بود اما براي اثر گذاري‌اي که از يک آلبوم موسيقي انتظار مي‌رود با مشورت آقاي مهدوي و آقاي قزوه برخي از اين اشعار را در آلبوم حذف کرديم.

اين آهنگساز ادامه داد: اشعاري که شاعر در اين آلبوم انتخاب کرده است تا اندازه بسياري مفاهيم و مطالب انساني را در بر دارد همچنين اشعار در قالبي ايراني- مذهبي هستند.

وي اذعان داشت: براي تأثيرگذاري موسيقي و ارتباط بيشتر مخاطب با فضاي کار بخش‌هايي از موسيقي اثر را براساس خوانش قرآن و آهنگ اذان ساخته‌ام تا مفهوم شعر در موسيقي نيز عيان شود.

شاهاني ضمن اشاره به اينکه موسيقي اين آلبوم خالي از کاستي نيست اضافه کرد: مسلماٌ کاري که امروز با عنوان «عشق عليه السلام» منتشر شده است خالي از نقص نيست. نقدها و نقطه‌نظرهايي که از سوي مخاطبان اين آلبوم مي‌تواند در کيفيت آثار بعدي مؤثر باشد و اميدوارم اين نقدها در رسانه‌ها منتشر شود و به هنرمندان موسيقي و منتقدان به راحتي از کنار آثار منتشر شده نگذرند.

نوازندگان آلبوم «عشق عليه السلام» عبارت از: ژوبين محمودي(دف و کوزه)، زمان خيري(ني)، کاميار فانيان(تنبور و سه‌تار)، حسين روزبهاني(بم‌تار و سه‌تار)، سعيد عزيزي(پيانو)، حميد مجدي(سمپلينگ و کيبورد)، (مزدا شاهاني( تار، بم‌تار، تنبور و سه‌تار) و حبيب تولايي(آواز) هستند.

لازم به ذکر است مزدا شاهاني متولد سال 51 در شهر لنگرود است و تاکنون در آثاري از جمله «همشهري خوبم»(ملودي ساز، تنظيم کننده، ترانه‌سرا، نوازنده و خواننده)، «باهم بخونيم»(نوازنده گيتار و خواننده)، «شب و ستاره»(نوازنده گيتار)، «مترسک»(ترانه سرا)، «شعر نفس‌گير»(ترانه سرا) و «برکت»(ترانه سرا)، آلبومي با صداي محمد اصفهاني حضور داشته است.

يادآور مي‌شود «عشق عليه السلام» سومين شماره از سلسله آلبوم‌هاي موسيقايي صداي شاعر است. پيش از اين در برنامه صداي شاعر آلبوم هاي «شب عاشقي» به آهنگسازي اميد فتح‌اللهي با شعر و صداي پرويز بيگي‌حبيب‌آبادي و «داغ سوداي محمد» به آهنگسازي حامد صغيري با شعر و صداي يوسف‌علي ميرشکاک را منتشر کرده و سه آلبوم ديگر با شعر و صداي علي معلم‌دامغاني، محمدعلي بهمني و احمد عزيزي در دست انتشار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس