کد خبر 230727
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه طرح‌های پژوهشی بسیاری مرتبط با اشتغال در خارج از کشور صورت گرفته، از امضای تفاهنمامه برای تقویت و تعمیم ارتباط مؤثر در راستای توسعه اشتغال در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، حمید صافدل معاون وزیر صنعت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری 3 جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی ایران که در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در راستای بهبود وضعیت برای اعزام نیرو به خارج از کشور است، افزود: با در نظر گرفتن اهمیت حضور بخش خصوصی در انجام معاهدات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی و به استناد تبصره 3 ماده 27 آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر حمایت از صادرات نیروی انسانی و اعزام نیروی کار به خارج از کشور این توافق‌نامه 3 جانبه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان توسعه تجارت ایران رسالت و جایگاهی خاص در برقراری ارتباط نزدیک بین جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها دارد تلاش کردیم در اجرایی نمودن توافقات بین‌المللی فصل مشترک در همکاری‌های فی‌مابین صورت دهیم.

صافدل عنوان کرد: به منظور حضور هرچه بیشتر فارغ‌التحصیلان و نیروهای فنی و متخصص ایرانی در بازار کار جهانی، صدور خدمات فنی، مهندسی و پزشکی و جذب درآمدهای ارزی ایرانیان خارج از کشور. این تفاهم‌نامه از طریق این سازمان با رویکرد استفاده از توانایی‌های بین‌المللی شکل گرفته است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه تقویت و تامین ارتباط موثر فعال درون بخشی و برون بخشی درراستای توسعه اشتغال در خارج از کشور، حضور هر چه بیشتر در بازار کار جهانی و اعزام نیروی کار مازاد ملی به خارج از کشور، همکاری در تهیه و تدوین بسته‌های آموزشی مهارتی و تخصصی براساس استانداردهای جهانی و سازمان‌های بین‌المللی با هدف حضور در بازار کار جهانی از جمله اهداف مشخص شده در این تفاهم‌نامه است.

صافدل با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت ایران در تحقق این تفاهم‌نامه تعهداتی را به عهده دارد اظهار داشت: فراهم آوردن زمینه عضویت دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های بین‌المللی در بانک اطلاعات صادرکنندگان سازمان و ترغیب جهت اخذ کارت بازرگانی و حضور این دفاتر در همایش‌ها و کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران با سایر کشورها، همکاری و مشارکت به منظور فراهم آوردن محیطی جهت تبادل تجربیات و یافته‌های مدیران کاریابی‌های بین‌المللی داخل و خارج کشور، مطالعه و بررسی بازارهای جهانی و تجزیه و تحلیل آنها از جمله تعهدات این سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه‌های تخصصی در راستای تحقق این تفاهم‌نامه تشکیل شده که در رابطه با موضوعات تعیین شده هر کارگروه پیشنهادات اجرایی را به وزارتخانه و سازمان تقدیم می‌کند.

صافدل با اشاره به اینکه گزارش عملکرد از اجرای این تفاهم‌نامه هر 6 ماه یکبار از سوی اعضای مدیران به اطلاع بالاترین مقام هر دستگاه می‌رسد، اظهار داشت: مواردی از این تفاهم‌نامه که اجرای آن نیاز به منابع مالی داشته باشد، براساس طرح ارائه شده، در قالب قرارداد جداگانه‌ای که تکالیف 3 طرف به طور شفاف در آن درج شده است منعقد خواهد شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه 3 سال است عنوان کرد: در صورت توافق مدت اجرای این تفاهم‌نامه که شامل یک مقدمه است، 6 ماده آن قابل تمدید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس