کد خبر 213995
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹

معترضان در شهر واشنگتن دي‌سي در حمايت از ۱۶۶ زنداني محبوس در اين زندان بدنام امريکا، لباس زندانيان را بر تن کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تي‌وي، ده‌ها فعال سياسي با تجمع در مقابل کاخ سفيد، از باراک اوباما رئيس جمهور امريکا خواستند که زندان خليج گوانتانامو در کوبا را تعطيل کند.
 
معترضان در شهر واشنگتن دي‌سي در حمايت از ۱۶۶ زنداني محبوس در اين زندان بدنام امريکا، لباس زندانيان را بر تن کردند. خيابان پنسيلوانيا به دليل اين تظاهرات مسدود شد.
 
گزارش‌ها حاکي از اين است که بيش از دو سوم زندانيان حاضر در زندان گوانتانامو در اعتصاب غذا هستند.
 
دايان ويلسون، فعال حقوق بشر که خود دست به اعتصاب غذا زده است، گفت: «زماني که شما اعتصاب غذا مي‌کنيد و مي‌دانيد که احتملا در پي اين اعتصاب، جان خود را از دست خواهيد داد، اهميت زيادي دارد.»
 
ويلسون که دهمين روز اعتصاب غذاي خود را پشت سر مي‌گذارد، خود را به حصارهاي کاخ سفيد بسته و از اوباما مي‌خواهد که گونتانامو را تعطيل کند.
 
يکي از معترضان گفت: «ما نيازمند رهبري بيشتري از سوي رهبران کشور خود هستيم بويژه از سوي باراک اوباما که نه تنها قدرت تعطيل کردن زندان گوانتانامو را دارد، بلکه مي‌تواند زندانيان اين زندان را آزاد کند.»
 
گروهي از وکلاي زندانياني که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، روز شنبه (۲۱ ارديبهشت، ۱۱ مي) گفتند، مقامات زندان به منظور منصرف کردن زندانيان از ديدار با وکلايشان، آنها را به بازجويي تحقير آميز بدني تهديد کرده‌اند.
 
اعتصاب غذا در زندان نظامي و بدنام امريکا در ماه فوريه آغاز شد و در هفته‌هاي اخير به شدت به شمار زندانياني که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، افزوده شد.
 
بر پايه اين گزارش، اعتصاب غذاي زندانيان به عنوان اقدامي اعتراض آميز عليه جستجوي متعلقات شخصي آنها توسط نگهبانان زندان و همچنين حبس نامحدودشان بدون اينکه با هيچ اتهامي روبرو باشند، آغاز شد.
 
نيروهاي امريکايي اخيرا به روش اطعام اجباري بعضي از زندانيان روي آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس