کد خبر 213492
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

دبیر کل سازمان ملل در جریان مذاکرات تلفنی با وزیر امور خارجه روسیه از وی بخاطر ابتکارعمل وی برای برگزاری کنفرانسی بین المللی در مورد بحران سوریه و جلب موافقت آمریکا با این مسئله قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت» نوشت: "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد از روسیه بخاطر ابتکارعملش به همراه آمریکا در مورد برگزاری کنفرانسی بین المللی در مورد سوریه قدردانی کرد.

بان کی مون این مسئله را در جریان مذاکرات تلفنی روز پنج شنبه خود با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه مطرح کرد.

"مارتین نسیرکی" سخنگوی رسمی سازمان ملل با اعلام این خبر گفت: دبیر کل و لاوروف در جریان مذاکرات تلفنی خود به بررسی آخرین رویدادها پیرامون سوریه پرداخته و تمرکز گفت‌وگوهای آنها اظهارات اخیر وزیر خارجه روسیه در مورد توافق با آمریکا در مورد برگزاری کنفرانس بین المللی برای کمک به حل و فصل سیاسی بحران در سوریه بود.

به گفته وی، بان کی مون از این ابتکارعمل روسیه به همراه آمریکا قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که شرایط برای سازماندهی چنین کنفرانسی هرچه زودتر فراهم شود.

وزیر خارجه روسیه بعد از مذاکرات روز سه شنبه خود با "جان کری" همتای آمریکایی‌اش در مسکو اعلام کرد که مسکو و واشنگتن به توافق رسیده‌اند تا دولت و مخالفان در سوریه برای نشستن پای میز مذاکره تشویق نموده و همچنین کنفرانس بین المللی برای بررسی اوضاع در سوریه، در ادامه مذاکرات ژوئن سال گذشته «گروه اقدام» در ژنو ترتیب دهند که تلاش خواهد شد تا این کنفرانس تا پایان ماه مه برگزار شود.

این در حالی است که "جی کارنی" سخنگوی رسمی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که مقامات واشنگتن بعد از ملاقات وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف در مسکو مواضع خویش در قبال سوریه را تغییر نداده و همچون قبل معتقد هستند که "بشار اسد" باید از مقام خود کناره گیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس