کد خبر 208176
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

رییس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان سازمان بهزیستی با بیان اینکه در حال حاضر 458 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی این سازمان قرار دارند، اظهار کرد: تمامی این افراد می‌توانند از خدمات درمانی بیمه مکمل برای داروهای MS، داروهای بیماران روانی مزمن، خدمات دندانپزشکی و خدمات توانبخشی همانند فیزیوتراپی استفاده کنند.

به گزارش مشرق، اصغر کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته تنها 450 هزار نفر از معلولان می‌توانستند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، عنوان کرد: در سال گذشته شرکت آتیه سازان حافظ عهده‌دار بیمه تکمیلی مددجویان سازمان بهزیستی بود که از آبان ماه خود سازمان بهزیستی تصمیم به عهده دار شدن این بیمه گرفت.

وی افزود: از آبان ماه سال گذشته و پس از عهده دار شدن بیمه تکمیلی توسط بهزیستی، علاوه بر 450 هزار نفر از معلولان، ظرفیت 8000 نفری نیز برای تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه تکمیلی ایجاد شده است.

به گفته کاظمی، از کار افتاده حوزه اجتماعی به کسی اطلاق می‌شود که 66 درصد از عملکرد ذهنی، روحی، روانی و جسمی‌اش را از دست داده باشد.

رییس دبیرخانه بیمه و درمان مددجویان بهزیستی با تاکید بر اینکه پیش از این تنها معلولان می‌توانستند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند، اظهار کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت 8000 نفری در پوشش بیمه تکمیلی، سقف محدود استفاده کنندگان از خدمات درمانی برای داروهای MS، داروهای بیماران روانی مزمن، خدمات دندانپزشکی و توانبخشی برداشته شده است و تمامی افراد تحت پوشش می‌توانند از این خدمات درمانی استفاده کنند.

به گفته وی، در سال گذشته تنها 400 نفر از افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی می‌توانستند از این خدمات درمانی استفاده کنند.

کاظمی همچنین از افزایش 50 تا 100 هزار تومانی هر یک از خدمات درمانی بیمه تکمیلی برای افراد تحت پوشش خبر داد.

به گفته رییس دبیرخانه بیمه و درمان بهزیستی، طبق قانون برای اینکه مددجویان بتوانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند باید حتما بیمه پایه داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه حذف شرکت بیمه‌گر و بر عهده گرفتن بیمه تکمیلی توسط سازمان بهزیستی سبب شده سقف ریالی استفاده از هزینه‌های درمان افزایش یافته و بسیاری از خدمات محدود ارائه شده نیز نامحدود شوند، گفت: در صورت تامین اعتبار، قصد داریم ظرفیت 8000 نفری از کار افتادگان حوزه اجتماعی را برای استفاده از بیمه تکمیلی افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس