کد خبر 198472
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۸

این بانوی بزرگوار، در سن 18 سالگی به اسلام و مذهب حقه ی شیعه گروید و به تربیت دو فرزند خود همت گماشت. تا جایی که تنها پسرش، «مهران بلورچی» به جبهه های حق علیه باطل شتافت و نام خود را به «علی» تغییر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بانو «لامعه لشکرلو»(بلورچی)، والده ی بزرگوار شهید «مهران(علی) بلورچی» روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم نمود و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.
این بانوی بزرگوار، در سن 18 سالگی به اسلام و مذهب حقه ی شیعه گروید و به تربیت دو فرزند خود همت گماشت. تا جایی که تنها پسرش، «مهران بلورچی» به جبهه های حق علیه باطل شتافت و نام خود را به «علی» تغییر داد. «علی بلورچی» در عملیات کربلای 5 و منطقه شلمچه بال در بال ملائک گشود.
«علی بلورچی»، تنها فرزند پسر خانواده بود که در سن 16 سالگی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت. وی همزمان با جهاد، تحصیل علم را رها نکرد و مدت کوتاهی پیش از شهادتش در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.
چندی قبل خاطرات حیات پرفراز و نشیب زندگی بانو لامعه لشکرلو،  تحت عنوان «محله های زندگی» نگارش و راهی بازار کتاب شد.
در بخشی از این کتاب، از زبان خانم لشکرلو می خوانیم:
«با خیلی چیزها جنگیدم، زندگی کرده‌ام و همیشه فکر می‌کنم زندگی از مرگ سخت تر است. سر و کله زدن با آدمها و اتفاق‌هایی که سر راه زندگی سبز می‌وند، بعد از مرگ وجود ندارند. سعی می‌ردم با این فکرها خودم را آرام کنم، ولی طول کشید با این حس که در وجودم ریشه کرده بود، کنار بیایم. وقتی مهران شهید شد هم نتوانستم پسرم را در آغوش بگیرم و هنوز حسرتش به دلم مانده است.»

به گزارش مشرق، مجلس ترحیم این مادرِ صبور و درد کشیده، امروز دوشنبه 14 اسفند، در نشانی زیر برگزار می گردد:
خیابان ستارخان - سه راه تهران ویلا - مسجد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه)




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    رضوان الله تعالی علیه
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    خداوند روح ایشون رو با روح فرزند شهیدش قرین رحمت الهی قرار بده
  • حسین ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    3 0
    امثال من بچه شیعه ارثی و بلورچی هر دو شیعه ایم اما او کجا و من کجا؟ خداوند قرین رحمت و هم نشین فرزندش گرداند انشالله.
  • رضا از تهران ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    خدا این بانوی مکرمه و فرزند شهیدش را با حضرت زینب س و فرزندان شهیدش محشور کند . آمین
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    تنظیم خبرتون افتضاحه ... چرا کامل خبر رو ارائه نمی کنید؟! این خانم اهل کجا بوده و قبل از اسلام دینش چی بوده ... این ها هم مهم اند
  • علي ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    يادت رفت بگي که: قبل از اسلام چه دين و مذهبي داشته؟ اهل کجا بوده؟ چطور مسلمان شده؟ و...
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    دوشنبه ١٤ اسفند ٩١ از ساعت ١٦ الي ١٨ در مسجد المهدي (خ ستارخان ، سه راه تهران ويلا)
  • احسان ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    1 0
    میدونید در همان روز و همان ساعت شهادت پسرشون به ابدیت پیوستند
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    1 0
    نمی دانم چرا زندگی امثال این مادررا میخوانم یاد عفت مرعشی رفسنجانی می افتم!!!!
  • امید ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
    2 0
    از همرزمان شهید بلورچی هستم....تازگیها شماره موبایل مادرشون رو یافته بودم و تلفنی یکی دو باری باهاشون صحبت کردم...سالگرد شهادت علی به موبایلشون زنگ زدم ولی خاموش بود مسج دادم ولی خبری نشد فکر کردم که اتفاقی افتاده ولی تصور درگذشت ایشون رو نمی کردم تا ایام عید که باز تماس گرفتم و مسج دادم خبری نشد بعد دلم شور افتاد در اینترنت سرچ کردم و دیدم که ایشون از دنیا رفتند از اینکه سعادت نداشتم بعد از دهها سال ایشون رو از نزدیک ببین ام ویاد علی برام زنده بشه تاسف می خورم فهمیدم که زود دیر میشه علی نمونه ی بود که شاید همتا نداشت
  • مریم IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
    1 0
    علی بلورچي فقط يك اسم نبود، يك راز بود، رازي بزرگ. که کمتر کسی قدرت درک اورا داشت.... کاش علی بلورچی و امثالشون هنوز بودن...
  • وکیلی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    خانم بلورچی یکی از نوادر روزگار و از ایات زنده ی خداوند بودند و زندگی اش پراز شگفتی و عبرت بود. روحشون شاد و در آرامش ابدی. زندگی پرفراز و نشیب ایشون و اتفاقاتی که باعث شد ایشون با تحقیق مسلمان بشن و اینکه پس از فوت همسرشون به تنهایی و با مشکلات عدیده دوفرزندشون رو تربیت و بزرگ کردند و پسری که نفر هفتم کنکور سراسری بود آنقدر غیرت و همت داشت و به مادرش احترام میگذاشت که رضایت قلبی میگرفت برای رفتن به جبهه در حالیکه میدونست در نبود او مادر چقدر تنهاست. نهایتا هم که ایشون درست درهمون تاریخ و ساعتی که پسرشون شهید شده بودن پرکشیدن و پسر شهیدشون توی تشییع و خاکسپاری مادر کاملا حضورشون حس میشد و به قول مادرم صاحب عزای مادر پسر شهیدش بود . خانم بلورچی حس خیلی قشنگی در مورد مرگ و جهان آخرت داشتن با اینکه گاهی شدیدا دلتنک علی آقا میشدن ولی میگفتن تا به حال لحظه ای تو زندگیم نبوده که بگم در این زمان و این مکان ایکاش علی بود . چون میدونم خیلی جاش خوبه و شاید اون بگه ایکاش مادرم اینجا بود . نهایتا هم بسیار ناغافل درست همزمان با زمان شهادت پسرش بعد از ۲۶ سال پرکشید و به دیدار حق نائل شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس