کد خبر 198328
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲

مشاور قائم مقام رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور در امور استان‌ها گفت: بر اساس فراوانی نام در کشور در بین اسامی دختران فاطمه، زهرا، ستایش و در بین اسامی پسران امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین از فراوانی قابل توجه برخوردار هستند.

به گزارش مشرق به نقل از آنا، فریدون انصاری مشاور و قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور در امور استان ها با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای انجام وظایفی که جنبه تصدی‌گری را دار می باشند،اظهار داشت: هم اکنون حدود 165 دفتر پیشخوان از ثبت‌احوال مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که تعداد 9 فقره از آنان در استان اصفهان مستقر است.

وی افزود:سازمان ثبت‌احوال در طرح‌های توسعه‌ای، تحول در نظام بانکی، مالیاتی، تامین رفاه و بیمه، سهام عدالت، بیمه روستاییان و غیره نقش ایفا می‌کند.

انصاری با اشاره به قدمت سازمان مطبوع خود اظهار داشت: سازمان ثبت‌احوال از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است که حدود 90 سال از عمرش می‌گذرد و سازمان حاکمیتی و زیرساختی است.

وی در ادامه به وظایف سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: وظایف سازمان ثبت‌احوال علاوه بر ثبت وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، ولادت، وفات، ثبت‌اطلاعات مربوط به مهاجرت نیز می‌باشد همچنین وظیفه صدور اسناد هویتی در اقصی نقاط کشور و کشورهای مختلف را نیز برعهده دارد.

انصاری افزود: انتشار آمار و اطلاعات جمعیت از وظایف مهم و دیگر سازمان است که در برنامه‌ریزی‌های کلان و خرد از مهم‌ترین کاربرد برخوردار است.

مشاور قائم مقام رییس سازمان ثبت‌احوال کشور در امور استان‌ها در ادامه به فراوانی نام ها در کشور اظهار داشت و تصریح کرد: بر اساس فراوانی نام در کشور در بین اسامی دختران  فاطمه، زهرا، ستایش و در بین اسامی پسران امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین از فراوانی قابل توجه برخوردار هستند.

انصاری فراوانی نام در استان اصفهان را برای اسامی دختر فاطمه، زهرا، ستایش و برای اسامی پسر  امیرعلی، امیرحسین، علی اعلام نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس