کد خبر 195845
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

معاون حزب جمهوری خلق ترکیه تصریح کرد که دلال‌های مستقر در کمپ‌های آوارگان سوری در ترکیه اقدام به فروش زنان سوری به اعراب می‌کنند.

به گزارش مشرق، شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روزنامه «طرف» نوشت: فاروق لوغ اوغلو، معاون حزب جمهوری خلق ترکیه، روز سه شنبه (اول اسفند) در سخنانی در پارلمان این کشور با انتقاد از نقض حقوق بشر در اردوگاه‌های پناهجویان در ترکیه گفت، زنان و دختران در ازای پول به کشورهای ثروتمند عرب فروخته می‌شوند.

معاون حزب جمهوری خلق ترکیه یادآور شد، کودکان در این اردوگاه‌ها پس از آموزش استفاده از سلاح به سوریه اعزام می‌شوند تا با نیروهای دولتی سوریه بجنگند.

ترکیه، میزبان 180 هزار پناهجوی سوری در اردوگاه‌ها در جنوب این کشور است.

به گزارش کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در امور پناهجویان، 75 درصد پناهجویان سوری که در ترکیه پناه گرفته‌اند، زن و کودک هستند.

حزب جمهوری خلق ترکیه، بارها مخالفت خود را با مواضع دولت آنکارا در قبال دمشق ابراز و توقف مناقشه در سوریه و یافتن راه حلی دیپلماتیک را باهدف پایان دادن بحران در این کشور خواستار شده است.

از زمان شروع ناآرامی در سوریه، ترکیه از شورشیانی که با دولت دمشق می جنگند، حمایت کرده است.

سوریه نزدیک به دو سال است که صحنه ناآرامی است، شمار زیادی از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی ها جان خود را از دست داده‌اند

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    0 0
    مواظب باشیم که اگر به داد مظلوم نرسیم سر خودمون هم همین بلاها میاد
  • امین ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    0 0
    موافقم،دیروز که نصاویر انفجار دمشق رو دیدم فقط گریه کردم،دولت ایران باید چه به لحاظ انسانی و جه به لحاظ کمک به یک کشور واقعا دوست هر کمکی چه سیاسی و چه مالی به مردم و دولت سوریه بکنه.
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    0 0
    راه حلی که مردم و مظلومان را نجات می‌دهد خلع سلاح کامل دو طرف و برگرداندن قدرت به مردم است.
  • کریم ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    0 0
    باید تحرکات امریکا در مورد جنگ سوریه را بر ملاکرد. تا از ستمها کاهیده شود.
  • سید قابوس ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
    0 0
    آن روزی که خبر توپیدن رجوی و اردوغان را برایم بیاورند جشن می گیرم و اطرافیان را به شیرینی های خوشمزه مهمان می کنم
  • علی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    دنیا شاهد قتل عام وغارت مال واموال مردم مظلوم سوریه توسط کفار هستند ولی کسی نیست جزء کشورهای محدودی که دوست دارمردم مظلوم سوریه ومعتقد به قدرت لایزل الهی هستند اما من به تمامی مسلمین جهان اعلام می کنم در روز قیامت از ما در مورد مجاهدت درراه اسلام وقرآن بالاخص کمک به مظلومین فلسطین وسوریه وبحرین خواهد شد چون مادرعصر حاضر زندگی می کنیم .ای مسلمان آگاه باشید از شر وفتنه شیاطین چون آمریکا واسرائیل وانگلستان وبرخی از کشورهای خودباخته عربی اماراه آن قيام است: از راههای مؤثر و مهم در مبارزه با ظالمین، قیام کردن است، همانگونه که پیامبران و امامان(ع) نیز در طول زندگی خود، قیامهایی علیه ظالمین انجام داده‌اند که ذکر آنها در تواریخ آمده است. حضرت علی(ع) طی خطبه ای به قیام علیه ظالمین اشاره می‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس