تعداد زیادی از رجال سیاسی کشور امروز همگام با مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن و در شهرهای مختلف کشور شرکت کردند و سخنرانی‌های مهمی نیز توسط آنان ایراد شد.

گروه سیاسی مشرق -- رجال سیاسی کشور از جمله علما، سران قوا، اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله کسانی بودند که در لابه‌لای خیل عظیم مردم در راهپیمایی حضور پیدا کردند و در این بین به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند که در ادامه بخش های مهمی از سخنان مطرح شده توسط آنها را می خوانید.


آیت الله جوادی آملی: حضور گسترده مردم در راهپیمایی نصرت‌ الهی است
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن قم حضور پیدا کرده بود در جمع خبرنگاران حضور در راهپیمایی را یک امر عبادی دانست.

وی با تاکید بر اینکه مردم تاسیس نظام را به عنوان یک وظیفه دینی می‌دانند و در همه مراسم هم شرکت می‌کنند، تصریح کرد: این بهترین نصرت الهی است چون خدا وعده داد اگر شما دین را یاری کنید من هم شما را یاری می‌کنم.

این مرجع تقلید قم خاطرنشان کرد: امیدواریم که حضور مردم به عنوان بهترین وظیفه دینی ذخیره دنیا و آخرت آنها باشد و خدای سبحان نظام، رهبر، مراجع، ملت و مملکت ما را در سایه امام زمان حفظ کند.


صفوی:قدرت اسلامی با محوریت ایران، قدرت جدید قرن 21 است
سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایی‌کنندگان بندرعباسی اظهار داشت: مردم این شهرستان یک بار دیگر در حماسه بهمن 91، با حضور همه جانبه و صدها هزار نفری خود روح شهیدان را شاد کردند.

وی گفت: بنده مفتخرم که سلام گرم مقام معظم رهبری را به تک تک ساحل‌نشینان هرمزگانی و مردم بندرعباس برسانم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب  در ادامه با بحث پیرامون سه موضوع "انقلاب اسلامی و امام بزرگوار، پاسخگویی به یک سئوال مبنی بر اینکه چرا ملت ایران با تمامی تنگناها و فشار پشت سر انقلاب و رهبری مانده‌ است، تحلیلی بر تاثیر انقلاب اسلامی بر مسائل منطقه‌ای و بیداری اسلامی" سخنان خود را ادامه داد.


آیت‌الله نوری همدانی: امروز کشور ما نیازمند وحدت است
آیت‌الله نوری همدانی با تشکر از ملت ایران برای حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن ماه، مسوولان را به حفظ وحدت و حل مشکلات مردم توصیه کرد.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در شهر قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امروز کشور ما نیازمند وحدت است و باید سران سه قوه وحدت را رعایت کرده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.


آیت‌الله تسخیری: ملت حصارهای ساخته شده استکبار را شکستند
آیت‌الله تسخیری پیش از ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در سنندج اظهار کرد: امام راحل وجهه‌ای از نور انبیاست که جامعه اسلامی ایران را از ظلمات استبداد، انحراف، کفر و تبعیت از استکبار جهانی نجات داد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی، نه تنها ملت ایران را بلکه کل جهان اسلام و آینده قرآن و فجر اسلام و تشکیل حکومت اسلامی در کل جهان را نوید می‌دهد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از روز 22 بهمن به عنوان روز مبدل شدن مصیبت‌های نظام شاهنشاهی به وضع نورانی قرآن و روز تجلی تمامی مفاهیم قرآنی نام برد و گفت: ملت ایران در این روز مورد لطف الهی قرار گرفتند و نصرت خداوند شامل حال این مردم شد.

زاکانی: احمدی‌نژاد و لاریجانی باید از رهبری و مردم عذرخواهی کنند
علیرضا زاکانی صبح امروز در مسجد الله‌اکبر مشهد مقدس ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: در واقع راهپیمایی 22 بهمن در راستای تجلی حضور مردم در صحنه و اراده ملی برای میثاق مجدد با آرمان های امام و شهدا و اعلام آمادگی در تبعیت از رهبری انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع شروع کننده این ماجرا آقای احمدی‌نژاد بود که باید نسبت به این مسئله عذرخواهی کند اما ادامه آن توسط آقای لاریجانی باید در دو بخش مورد تحلیل قرار بگیرد ابتدا سخنانی که در پاسخ به آقای احمدی‌نژاد بود و مسئله را به صورت کامل تبیین کرد که قابل تقدیر است اما بخش دوم دقیقا همان‌کاری بود که آقای احمدی‌نژاد کرد و به ‌نوعی مقابله به مثل بنابراین لاریجانی نیز باید از پیشگاه رهبری و مردم عذرخواهی کند.

مقدم فر: مسئولان انسجام، همدلی و ولایت‌مداری را از مردم بیاموزند
حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی ــ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز به‌عنوان سخنران در جمع پرشور راهپیمایان خرم‌آبادی حضور داشت، طی سخنانی با اشاره به 33 سال گذشته و به‌کارگیری انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها توسط استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، از قبیل ترورها، تحریم‌ها، تهاجم نظامی، جنگ تحمیلی، قطعنامه‌های به‌ظاهر بین‌المللی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغات رسانه‌ای و جنگ روانی، پرونده سازی و... گفت: هدف اصلی تمام این توطئه‌ها و تلاش‌های دشمن،  مقابله با اسلام‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی و طرفداری از مظلومین جهان توسط جمهوری اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به پیام‌های صریح حضور حماسی امروز مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مسئولان انسجام، همدلی و ولایت‌مداری را از مردم بیاموزند.

محسنی اژه‌ای: مهره‌های انحرافی با امام و رهبری در حال ستیز هستند
حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در میدان امام شهر اصفهان طی سخنانی گفت: از همان روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن بسیاری از شهرها و استان‌های کشور ما را درگیر جنگ داخلی کرد که بسیاری از شهدای ما مربوط به این زمان هستند.

وی افزود: سپس دشمن جنگ احزاب را به راه انداخته و گروه‌های دست پرورده خود را مسلح کرده و به جان مردم ایران انداخت.

دادستان کل کشور تاکید کرد: دشمن به این مسئله نیز اکتفا نکرد و با ترور افراد، سوزاندن جهادگران، حمله نظامی به طبس و اقدامات دیگر به مقابله با ملت شریف ایران پرداخت که البته مأموران باد و شن در صحرای طبس آن‌ها را از پا انداخت.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه آمریکا از همان ابتدا ایران را تحریم و دارایی‌های ایران را بلوکه کرد، گفت: دشمنان در ادامه اقدامات ناجوانمردانه خود بر علیه ایران برای ضربه زدن نظام اسلامی ما در یک مقطع کوتاه تعداد زیادی از مسئولان مهم نظام مانند رئیس جمهور، نخست وزیر، مقامات عالی قضایی، تعدادی از نمایندگان وزرا، فرماندهان عالی نظامی و انتظامی و هزاران نفر از نیروهای مختلف از اقشار جامعه را ترور و به شهادت رساندند.

نیکزاد:حضور مردم در راهپیمایی برهم زننده معادلات دشمن است
علی نیکزاد وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با فارس گفت: مردم به لحاظ تعهد به امام شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری در راستای نقشه بر آب کردن توطئه‌های دشمن حضور بی‌بدیل پر رنگ‌تر از گذشته در راهپیمایی داشتند و اقشار مختلف اعم از کارگر، دانشجو، کارمند و ... در راهپیمایی حضور دارند.

وی افزود: این حضور بر هم زننده معادلات دشمنان است و در استان‌ها نیز مردم بسیار حضور پر رنگی داشتند که این مسئله عشق و ارادت مردم به راه شهدا و خط رهبری را می‌رساند.


پناهیان: دشمنان باید به عمق حضور مردم نگاه کنند
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با تأکید براینکه حضور مردم عالی است، اظهار داشت: بیشتر از حضور کمی، حضور کیفی مهم است و دشمنان باید به عمق این حضور نگاه کنند و مأیوس شوند اما کور و کر هستند و انگیزه و ایمان مردم را نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنند تا کیفیت حضور مردم را به خوبی انعکاس دهند.

عسگراولادی:هر سال شاهد نوری تازه از انقلاب هستیم
حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: همانطور که امام (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور است و ما هرسال انفجار تازه‌ای از نور می‌بینیم.

وی ادامه داد: ‌حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال نشان می‌دهد که این نور بیش از هر سال است و از خداوند متعال استدعا داریم این دهه‌های نور را به دهه نور ظهور امام زمان (عج) منتهی کند.

رسایی: اگر هاشمی بیابد انتخابات دوقطبی خواهد شد
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نامزدهای اصلاح‌طلبان چه کسانی هستند و آیا خاتمی در انتخابات حضور می‌یابد اظهار داشت: خاتمی نمی‌گوید من می‌آیم اما نامزدی‌‌اش را هم رد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خاتمی قطعاً رد صلاحیت می‌شود افزود: اگر هاشمی در انتخابات حضور یابد انتخابات دوقطبی خواهد شد یعنی یک قطب را افرادی تشکیل می‌دهند که همچون وی فکر می‌کنند.

رسایی همچنین درباره حضور اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: سبد رأی اصولگرایان یکی است یعنی مردم یک نفر را انتخاب می‌کنند.

لاریجانی: عقیده برخی گروه‌ها موج سواری گروه‌های چپ در ایران بود
علی لاریجانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در دوران ستم‌شاهی ندای رهبر انقلاب توسط روحانیت مبارز برای ملت ایران تبیین می‌شد اظهار کرد: تحلیل‌گران غربی در آستانه انقلاب دارای چند نظر متفاوت بودند.

وی افزود: گروهی بر این عقیده بودند که گروه‌های چپ می‌توانند در ایران موج‌سواری کنند بنابراین تلاش می‌کردند عزم سیاست‌مداران غربی را در سرکوب انقلاب قوی‌تر سازند و در همین راستا ژنرال هایزر را به ایران اعزام کردند.

خاتمی:مسئولان در نامه‌ای از رهبری و ملت عذرخواهی کنند
آیت الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن تبریز در میدان نماز این شهر با اشاره به بداخلاقی برخی مسئولان در مجلس، اظهار کرد: هفته گذشته در کشور شاهد بداخلاقی برخی مسئولان نظام اسلامی در مجلس بودیم که صد درصد مغایر با خط ولایت بود، هیچ طرفی در این قضیه پیروز نبود و فقط لبخند را بر لب‌های دشمنان گذاشتند.

وی ادامه داد: اینجا محکمه نیست که بگوییم تخلف چه کسی بیشتر و چه کسی کمتر است هر چه هست خروجی این قصه در شأن این ملت نبود.

صفارهرندی:مردم از مسئولان بسیار هوشیارتر هستند
محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی میلیونی مردم تهران در یوم‌الله 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه همه ما امروز در غوغای دریای متراکم مردم حزب‌اللهی غرق شده‌ایم اظهار داشت: مردم با درک و بصیرت خود در لحظه‌ای که انقلاب به آنها نیازمند بود حضور خود را نشان دهند.

صفار هرندی درباره برخی اختلافات مسئولان و پیام مردم به آنها خاطرنشان کرد: این حضور مردم نشان داد جنس دغدغه آنها با مسئولان تفاوت دارد.

چمران: ملت ایران بله قربان‌گوی دشمن نیست
مهدی چمران در جمع اجتماع عظیم مردم شهرستان لنگرود در یوم‌الله 22 بهمن با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: روزهای باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) بر قاموس شاهنشاهی فراموش ناشدنی بوده و دارای نکته‌هایی در این پیروزی بزرگ است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر سه مبنای مهم پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: نخستین مبنای مهم انقلاب اسلامی این بود که برخلاف انقلاب دیگر کشورها که بر پایه مکتب‌ها و ایدئولوژی‌های بر گرفته از یک فرد پایه‌گذاری شده، انقلاب اسلامی ایران بر مکتب دین الهی اسلام پایه‌گذاری شده است.

حسینیان: هیچکس به هیچ دلیلی حق ندارد آرامش کشور را برهم بزند
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حماسه عظیم ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: واقعا جمعیتی که امروز در خیابان‌های تهران دیدیم شور و نشاط و صلابت نظام را به نمایش گذاشت.

وی افزود: حضور امروز مردم این پیام را به دشمنان خارجی رساند که در هر شرایطی که آنها فشار بیاورند و تحریم کنند مردم از انقلاب و آرمان‌های خود دفاع خواهند کرد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: این حضور حماسی به مسئولین داخلی نیز این پیام را داد که مردم یکدل و یک‌زبان و با گامی واحد به سوی هدفی واحد در حال حرکت هستند و مسئولین نیز باید این درس را آموخته و با اتحاد و یکدلی خود را با مردم هم‌جهت کنند.

کوثری: تکرار شعار انتخاباتی نامزد دولت در تریبون عمومی «مهندسی انتخابات» است
محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از سخنان امروز رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان تهرانی گفت: سخنران راهپیمایی 22 بهمن باید عملکرد یکساله مجموعه نظام را به اطلاع مردم برساند نه اینکه صرفاً به مجموعه تحت امر خود بپردازد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع مردم تهران تنها به عملکرد دولت پرداخت، افزود: متاسفانه آقای رئیس‌جمهور در سخنان امروز خود مراعات نکردند اما امیدواریم از سال آینده رؤسای جمهور دیگر اقدام ایشان را تکرار نکنند؛ افرادی که می‌خواهند کاندیدای انتخابات شوند نیز باید بدانند تریبون‌‌های عمومی متعلق به کل نظام است نه فقط برای دولت.


سردار نقدی: حضور باشکوه ملت درس وحدت و اطاعت از ولایت را به مسئولین داد
سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع میلیونی راهپیمایان تهرانی و در میدان آزادی تهران گفت: ملت ایران امروز امریکا را له کرده و به مسئولین درس وحدت دادند.

نقدی با اشاره به عظمت ملت ایران بیان کرد: امروز رکورد راهپیمایی 22 بهمن سال 88 نیز شکسته شد و حضور عظیم ملت ایران استکبار جهانی را مقهور و مبهوت کرد.

وی ضمن یادآوری تحریم های بی اساس امریکا تصریح کرد: امروز جای رییس جمهور امریکا خالی بود تا بیاید و نتایج تحریم‌های بیهوده خود را ببیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس