کد خبر 191169
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵

تاری دید یکطرفه، دوبینی، تاری بیش از ۲۴ ساعت و گاهی چندین هفته، ناتوانی و بی‌تعادلی در راه رفتن و هرگونه اشکال در تکلم می تواند از نشانه‌های بیماری ام‌اس باشد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت قره‌گزلو اظهار داشت: معمولاً شروع بیماری ام‌اس از 15 تا 45 سالگی است و فرد در اوج شکوفایی سنی و جنسی و زمانی که نقشی فعال در جامعه دارد، درگیر این بیماری می‌شود.

وی افزود: علائم اولیه این بیماری بسیار خفیف و شامل مواردی مانند سرگیجه و نبود تعادل، خستگی، ضعف دست و پا، التهاب اعصاب چشمی، بی‌حسی یا سوزش موضعی، درد شدید در ناحیه صورت و نقص در بینایی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاهی جوانان می‌گویند زمانی که از جا بلند می‌شوند، چشمانشان تار می‌شود و گاهی تعادل ندارند و به زمین می‌خورند، دستهایشان خواب می‌رود و نگران بیماری ام‌اس هستند باید این نکته را یادآوری کرد که در بسیاری از موارد، این علائم نشانه‌های بیماری ام‌اس نیست.

وی خاطرنشان کرد: این نشانه‌ها باعث کوتاهی عمر شخص بیمار نمی‌شود و بسیاری از آنها مانند افراد سالم به زندگی فعال خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فارس، بیماری ام اس از جمله بیماری‌هایی است که به تأیید متخصصان مغز و اعصاب بیشتر در قشر جوان و تحصیلکرده به چشم می‌خورد ولی منشا ایجاد آن هنوز مشخص نیست.این بیماری اگر چه قابل درمان است ولی مصرف نکردن دارو می‌تواند به پیشرفت بیماری و ناتوانی فرد در حرکت و راه رفتن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مریم ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    0 0
    من چند وقتیه همه جام تیر میکشه از جمله سرم کزکزم میکنه و خیلی میترسم
  • زهره ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 0
    واقعا ناامید شدم یه جا خوندم متولدین خرداد و اردیبهشت خطر ابتلا به ام اس هستن من متولد خردادم یعنی ام اس میگیرم ؟؟؟؟؟ خیلی ناامید شدم من ارزو دارم چرا اینجور مطالبمو مینویسید اخ از کجا میدونید خردادیا ام اس میگیرن شبا گریه میگنم به حال خودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس