کد خبر 179918
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵

رییس کمیته بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تحریم سپاه و بسیج از سوی دولت کانادا صرفا یک پز سیاسی است، گفت: دولت کانادا، دولتی مستقل نیست و تمامی اقداماتش ناشی از حرکات دولت انگلیس است. از این رو این اقدام اخیر در تحریم سپاه و بسیج تنها جنبه ژورنالیستی و سوءاستفاده تبلیغاتی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، محمدصالح جوکار با اشاره به تحریم اخیر سپاه و بسیج توسط دولت کانادا، اظهار کرد: استکبار جهانی برای انجام تشریفات و پز سیاسی برای جوامع دیگر معمولا دست به تحریم‌هایی می‌زند که این کار دولت کانادا در همین راستا انجام شده است. البته دولت کانادا از لحاظ سیاسی قد و قواره و جایگاهی ندارد و به عنوان یک دولت وابسته شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مواضع دولت کانادا ناشی حرکات و مواضع دولت انگلیس است، افزود: دولت کانادا برای جمهوری اسلامی ایران عددی محسوب نمی‌شود که بخواهد کسی را تحریم کند. این اقدامات تنها ناشی از حسادت و کینه‌ورزی این کشورها با انقلاب اسلامی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت کانادا کشوری مستقل نیست، گفت: دولت کانادا زیرنظر دولت انگلیس است و هرچه شاهزاده‌خانم تصمیم بگیرد، دولت کانادا عملیاتی می‌کند. در همین راستا دولت انگلیس برای آنکه خود را از اینگونه اقدامات مبرا کند، به زیردست‌های خود همچون کانادا که آنها نیز عددی نیستند، دستور انجام اقداماتی همچون تحریم سپاه و بسیج ایران را می‌دهد.

جوکار با بیان اینکه دولت کانادا در تمامی عرصه‌ها به خصوص سیاست خارجی مطیع دولت انگلیس است، گفت: دولت انگلیس بعد از بسته شدن سفارتش در ایران و مصوبه مجلس ایران در مورد کاهش سطح دیپلماتیک با آنها، تلاش کرد تا به گونه‌ای جبران مافات کند به همین خاطر دولت کانادا را برای انجام اقداماتی همچون تحریم بسیج و سپاه جلو انداخت، دولتی که در عرصه بین‌المللی و تصمیم‌گیری‌های کلان هیچ جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: افرادی که از سوی دولت کانادا تحریم شده‌اند، کسانی هستند که هیچ‌گاه سفری به این کشور نداشتند و یا آنهایی که حسابشان بسته شده است، کسانی هستند که حسابی در اروپا و کانادا ندارند. این تحریم‌ها تنها جنبه ژورنالیستی و سوءاستفاده تبلیغاتی دارد.

رییس کمیته بسیج کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید در واکنش به تحریم‌های اینچنینی جدی‌تر برخورد کند، گفت: وزارت امور خارجه می‌تواند از لحاظ جایگاه حقوقی، طرح دعوا کند.

جوکار در پایان تاکید کرد: باید قبل از تحریم شخصیت‌ها و سازمان‌های کشورمان، وزارت امور خارجه پیش‌دستی کند و نسبت به سازمان‌ها و مسوولان معاند در کشورهای دیگر، طرح دعوا نماید. نباید اجازه داد که کشورهایی همچون کانادا به اینگونه اقدامات احمقانه دست بزنند و ما بعد از آن در مقام پاسخگویی وارد شویم. گرچه اقدامات دولت کانادا در تحریم بسیج و سپاه هیچ گونه جنبه عملیاتی ندارد و تنها جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساسان ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    عراق هم 16 میلیون جمعیت داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس