کد خبر 16559
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴

آتش دوباره جنگلهاي خزري گلستان را در نورديد و عمليات اطفاي حريق با تلاش نيروهاي ستاد مديريت استان گلستان ادامه دارد.

به گزارش مرق به نقل از مهراين آتش سوزي درحاليست که جنگلهاي شرق گلستان در اوايل هفته گذشته نيز دچار آتش سوزي شده بود و با توجه به فصل برگ ريزان و پاييز نياز است تدابير ويژه اي در ايين زمينه اتخاذ شود.
معاون عمراني استاندار گلستان گفت: عمليات اطفا حريق هاي پراکنده در جنگلهاي گرگان، علي آباد کتول و مينودشت از همان ساعات ابتدايي بروز آتش در مناطق مذکور آغاز شده است.
عبدالرضا دادبود افزود: پس از دريافت گزارش آتش سوزي هاي پراکنده در مناطق مذکور، مسئولان شهرستاني و استاني در اسرع وقت در منطقه حضور يافته و با فراخوان نيروها و سازماندهي آنها و نيز به کار گيري امکانات و تجهيزات لازم، عمليات اطفا حريق آغاز شده است.
وي اظهار داشت: خوشبختانه بخشي از آتشهاي مذکور که از پنجشنبه چهارم آذر آغاز شده بود اکنون مهار شده و عمليات اطفا براي مهار باقي آتش سوزي هاي پراکنده با حضور نيروهاي هلال احمر، منابع طبيعي، محيط زيست، لشگر 30 گرگان، بسيج و مردم با استفاده از تجهيزات لازم ادامه دارد.
وي حضور سريع نيروها در منطقه و آغاز عمليات اطفا حريق در کوتاهترين زمان ممکن را عليرغم بروز آتش در روز تعطيلي ادارات از عوامل اصلي در جلوگيري از گسترش آتش دانست.
قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران، ضمن تشکر از تلاش هاي بي وقفه و مستمر نيروهاي درگير در عمليات اطفا حريق اظهار اميدواري کرد: بخش اعظمي از حريق باقيمانده با انجام عمليات هوايي در مناطق صعب العبور با استفاده از بالگردها و نيز فعاليت نيروهاي مقابله با آتش در مناطق قابل دسترسي مهار شود.
معاون عمراني استاندار، پايين بودن رطوبت هوا و خشکي بيش از حد منطقه و عدم بارندگي را از دلايل مستعد بودن جنگلهاي استان در اين روزها به جهت بروز آتش بر شمرد.
عبدالرضا دادبود با اشاره به عمليات هفته گذشته مهار آتش در نقاط مختلف جنگل گلستان اظهار داشت: علل آن آتش سوزي نيز کم و بيش مشابه با حريق هاي پراکنده مذکور بوده است.
وي خاطرنشان کرد: عمليات مهار آن آتش سوزي نيز با استفاده از نزديک به هزار نفر نيروي سازماندهي شده و نيز به کار گيري سه عدد بالگرد صورت گرفت.
معاون عمراني استاندار همچنين اظهار داشت: تجربه مديريت بحران استان، دوره هاي آموزشي برگزار شده جهت مسئولان و کارشناسان ادارات دخيل در مديريت بحران، مانورهاي برگزار شده جهت افزايش هماهنگي نيروها و واکنش سريع در هنگام بروز حوادث ، و نيز تلاش بي وقفه نشات گرفته از تعهد نيروها ، نقش مهمي در مديريت حوادث روي داده اخير در استان و کاهش خسارات داشته است.
استاندار گلستان با اشاره به بروز آتش در جنگل هاي گرگان، علي آبادکتول و مينودشت، طي نامه اي از وزير کشور درخواست اعزام دوبالگرد براي اطفاء حريق هاي پراکنده کرد.
گفتي است به علت صعب العبور بودن منطقه، بخش اعظمي از حريق باقيمانده با انجام عمليات هوايي و با استفاده از بالگردها قابل مهار خواهد بود.
عمليات اطفا براي مهار باقي آتش سوزي هاي پراکنده در اين مناطق با حضور نيروهاي هلال احمر، منابع طبيعي، محيط زيست، لشگر 30 گرگان، بسيج و مردم با استفاده از تجهيزات لازم ادامه دارد.
جنگلهاي گلستان 450 هزار هکتار وسعت دارد و بخشي از جنگلهاي خزري و هيرکاني به شمار مي آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس