تفرجگاه سگ‌های خانگی!

آسیب‌های معضل سگ‌گردانی در ایران روز به روز بیشتر می‌شود و مسئولان ذیربط به‌گونه‌ای در این زمینه ساکت و بی‌عمل هستند که انگار با سگ‌ها میانه خوبی دارند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حمله وزیر احمدی‌نژاد به آیت‌ا... آملی لاریجانی

حمله وزیر احمدی‌نژاد به آیت‌الله آملی لاریجانی/ خواص، مسئولان و روشنفکرانی شبیه توییتر!

مهدی غضنفری، از وزرای دولت احمدی‌نژاد و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی طی سخنانی در همایش نقش صندوق توسعه ملی در اجرای برنامه هفتم توسعه کشور گفته است: صندوق ١٠٠ میلیارد دلار وام به دولت‌ها داده که برنگشته‌است، برای وصول این مطالبات موضوع سرمایه گذاری در پروژه های بالا دست نفت و گاز را مطرح کردیم که در مجلس مصوبه‌ای را در این باره گرفتم اما شورای نگهبان به آن ایرادی گرفت و مصوبه به مجمع مصلحت رفت هر چند در مجمع مصلحت یک بار در اسفند ماه سال گذشته رای موافق به آن دادند اما فروردین ماه مجددا با آن مخالفت شد و من این وضعیت را در نظام حکمرانی درک نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: بارها اعلام کردیم که نمی‌خواهیم بنگاه‌داری کنیم البته که بنگاه داری فحش نیست و اقدام بسیار پیچیده و شرافتمندانه است اما صندوق به دنبال بنگاه داری نیست و ما به دنبال اجرای I-HOPE هستیم .

به گزارش ایلنا، غضنفری ادامه داد: با ورود صندوق به پروژه های بالا دست نفت و گاز به ویژه میادین نفت و گاز و میادین مشترک از طریق بخش خصوصی، یک میلیون بشکه بیشتر تولید می‌کردیم که این افزایش تولید سالانه ١٢ میلیارد دلار درآمد ارزی خالص برای کشور داشت و این را بگذارید را در مقابل پول کره جنوبی که مانند پارچه‌ای که هر بار آن را می‌شورند کوتاه‌تر می‌شود .

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: به صورت مستقیم به آقای آملی لاریجانی می‌گویم که شفاف باشید و بگویید چرا مخالف این موضوع هستید و بنده نه عنوان مقامی مسئول در صندوق بلکه به عنوان یک شهروند از انتقادات وارد شده قانع نشدم.

وی گفت: ایرادی که گرفته شده این است که می‌گویند صندوق می‌خواهد شرکت ملی نفت حذف کند، حاکمیت وزارت نفت را زیر سوال ببرد، درآمدهای دولت تضعیف کند و باعث بزرگ شدن صندوق می‌شود و صندوق را از ماموریت های اصلی دور می‌کند اما هیچ از این موضوعات درست نیست و بارها درباره این موضوعات توضیح داده‌ایم.[1]

*ما در وبلاگ مشرق همواره مدافع سخنان درست آقای غضنفری و حقّانیت صندوق توسعه ملی بوده‌ایم. لکن آقای غضنفری هم باید بدانند که امر حکمرانی و تصمیمات اقتصادی کلان با روش‌های عوامانه و پشت تریبونی پیش نمی‌رود!

اینکه یک مصوبه مجلس، هم مورد ایراد شورای نگهبان است و هم مورد ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام و این مسئله مورد اعتراض آقای غضنفری است؛ چالشی نیست که قرار باشد با عملیات‌های تریبونی به سرانجام برسد!

بماند که امر واضح آنست که صندوق توسعه ملی اگر وارد سرمایه‌گذاری در نفت و گاز شود؛ به دلیل قدرت قانونی و مالی ویژه‌ای که دارد؛ عملا دستگاه‌های دولتی متولی را از میدان به در خواهد کرد.

ضمن اینکه این رفتار، همان ثمره‌ای را خواهد داشت که بنگاه‌داری بانک‌ها و ورود آنها به بخش مسکن داشت!

البته این نکات در یک تحلیل ساده به ذهن متبادر می‌شوند و حتما کارشناسان امر بایستی در این باره ابراز تحلیل کنند.

لکن امر مسجّل آنست که باید از نظر نهادهای قانونی کشور تمکین کرد و یک مدیر فصلی حق ندارد از پشت تریبون به مقامات ارشد کشور که پاکدستی و کارآمدی آنها اثبات شده است؛ بتازد و تقلا کند تا با عوامزدگی و جمع‌کردن فالوور؛ صیرورت حکمرانی را تغییر دهد!

***

خواص، مسئولان و روشنفکرانی شبیه توییتر!

حمله وزیر احمدی‌نژاد به آیت‌الله آملی لاریجانی/ خواص، مسئولان و روشنفکرانی شبیه توییتر!

بیژن عبدالکریمی، از روشنفکران متعهد و مدیر انتشارات «نقد فرهنگ» طی سخنانی در نمایشگاه کتاب تهران و در مصاحبه با خبرگزاری ایبنا در خصوص هجمه جریان روشنفکری به شخص وی گفته است: علی‌رغم انتقاداتی که به گفتمان انقلاب دارم ولی فکر می‌کنم جریان روشنفکری –غیر متعهد_ در مبتذل‌ترین روزهای خود قرار دارد. جریان روشنفکری به شدت اسیر لمپنیسم و پوپولیسم شده است.

این استاد فلسفه تصریح می‌کند: فاصله روشنفکران با توده‌ها کم شده است، به این معنی که توده‌ها با خشم و کینه‌هایشان شبه‌روشنفکران را هدایت می‌کنند. رابطه روشنفکر و مردم برعکس شده است و روشنفکر طوری صحبت می‌کند که مخاطب و فالووِر جمع کند و کمتر مسائل کشور را در یک تصویر بزرگتر فهم می‌کند. روشنفکران آنچنان اسیر دگماتیسم‌اند که تن به روند گفت‌وگویی ندهند.[2]

*پیش از این برخی محافل تحلیلی کشور نیز از بلیّه‌ای تحت عنوان "عوامزدگی خواص و حکمرانی توییتری" سخن گفته بودند.

مقام معظم رهبری نیز اخیرا طی سخنانی در مذمت آفت "محبوبیت‌طلبی توسط برخی مسئولان" هشدار دادند.

مفاهیمی که در ذات خود یکی هستند و می‌بینیم که آقای عبدالکریمی هم اعتراض به آن پرداخته است.

متأسفانه چند سالی است که می‌بینیم ملاک عمل و اقدام برخی روشنفکران و مسئولان صرفا به لایک‌ها و هشتگ‌ها و مباحث توییتری وابسته است. چیزی که توییتر با آن مخالف باشد را نمی‌گویند یا یواشکی می‌گویند، چیزی که در توییتر هشتگ باشد را مورد اشاره یا تصمیم قرار می‌دهند و در رقابتی عجیب برای جذب لایک‌های توییتر و اینستاگرام به سر می‌برند.

در این زمینه حتی شاهدیم که بلاگرهای اینستاگرامی و فعالان توییتری هم بعضا مهمانان ویژه برخی مراسم مسئولان و دیدارهای آنها می‌شوند!

همانطور که در کلام برخی روشنفکران چیزی را می‌بینیم که برخی بلاگرها با طنز و آرایش و طعنه‌های کودکانه می‌گویند!

در این زمینه البته مثال بسیار است که ما دردمندانه و بنا به دلایلی؛ یافتن مثال‌ها را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

یکی از بارزتین آسیب‌ها در فضای مذکور که ما اختصارا آنرا "انزوای نخبگان" می‌نامیم این است که حقیقت گم می‌شود و مردم و مسئولان و روشنفکران و خواص؛ راه‌های حل مشکلات را در نمی‌یابند و چالش‌ها همواره به سمت عمیق‌تر شدن حرکت می‌کنند.

باید برای این قضیه فکری کرد...

***

75 درصد سگ‌گزیدگی‌ها توسط سگ‌های صاحبدار رخ می‌دهد

مسئولانی که با سگ‌ها میانه خوبی دارند!

حمله وزیر احمدی‌نژاد به آیت‌الله آملی لاریجانی/ خواص، مسئولان و روشنفکرانی شبیه توییتر!

علیرضا قاسمی، استاندار همدان طی سخنانی در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با هشدار درباره پدیده سگ‌گردانی گفته است: هشت هزار و ۱۶۳ مورد حیوان گزیدگی سال گذشته در استان ثبت شده که این روند نسبت به سال های گذشته رشد بالایی داشته است.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: اغلب مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان اهل دین و طهارت هستند و نمونه هایی اندکی که در جامعه دیده می‌شود به جهت تبلیغ فرهنگ منحط غربی است.

استاندار همدان، برخورد با معضل سگ گردانی را از مطالبات جدی مردم دانست و گفت: جلوگیری از این معضل فرهنگی باید جنبه های اقناعی داشته باشد زیرا گسترش این فرهنگ منجر به بیماری‌های ناشناخته می‌شود.

قاسمی می‌افزاید: دستور العمل نحوه مواجه با سگ‌ها، سال‌های قبل توسط سازمان شهرداری های کشور مصوب شده است و باید با سگ گردانی به شدت مقابله و برخورد منطقی شود تا به بیماری های ناشناخته منجر نشود.

استاندار همدان سگ‌های صاحب‌دار را مهم ترین عامل وقوع حیوان گزیدگی در این استان برشمرد و گفت: ۷۵ درصد سگ گزیدگی‌ها توسط سگ‌های صاحب دار ثبت شده است.[3]

*خطرات سگ‌گردانی و نگهداری سگ‌ها در محیط‌های شهری هر روز بیشتر می‌شود و خبری هم از تدبیر ویژه مسئولان نیست.

خطراتی از شیوع بیماری‌های حیوانی گرفته تا حملات سگ‌های صاحبدار به مردم و کودکان.

مع‌الوصف شاهد هیچ عزمی برای برخورد با این پدیده زشت و غیر بهداشتی نیستیم و مشخص نیست مسئولان ذیربط در این زمینه چه نسبتی با صاحبان سگ‌ها دارند که هیچ اقدامی نمی‌کنند؟!

جالب است که به دلیل اهمال این مسئولان شاهدیم که ایران به بهشت سگ‌گردان‌ها تبدیل شده است و حتی سگ‌گردان‌های کشورهای خارجی هم در این حد از بی‌قانونی و بی‌مبالاتی نیستند.

سگ‌بازهای ایرانی بدون ترس از قانون، شهروندان را در معرض حمله سگ‌های خود قرار می‌دهند، مدفوع سگ‌هایشان را از خیابان‌ها و کوچه‌ها جمع نمی‌کنند، نژادهای خطرناک را به راحتی نگهداری می‌کنند و برای قانون و عرف و شرع ایران هم پشیزی ارزش قائل نیستند.

این در حالی است که در تمام کشورهای دنیا و حتی کشورهایی که به لحاظ قانون مشکلی با سگ ندارند هم برای تک به تک این موارد قانون وجود دارد و با قانون‌شکنی به شدت هرچه تمامتر برخورد می‌شود.

به نظر می‌رسد حالا که از مسئولان ذیربط خبری نیست؛ قوه قضائیه بعنوان مدعی‌العموم بایستی وارد این مسئله شده و در وهله اول با مسئولان خاطی برخورد کند.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1479797

2_ ibna.ir/x6n2k

3_ https://irna.ir/xjQxqN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 27
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    12 0
    درود
    • DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      5 3
      سیاسیون خجالت بکشند آبروی هم را نبرند
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      22 2
      وزیر احمدی نژاد!!!!!! همه کسانی که توسط دکتر احمدی نژاد از سال ۸۴ وارد حلقه بسته و فسیل مدیریت کلان کشور شدند با ناسپاسی بعد ها از دکتر اعلام برائت کردند!! چه اینکه دکتر هم عهد اخوت با هیچ کدام نداشت!!! حالا شما از هرک بدتان می آید لقب احمدی نژاد به او میدهید؟!!!!!
    • DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      20 2
      هر وقت به اندازه احمدی نژاد مسکن مهر برای قشر مستضعف ساختید حرف بزنید.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      5 12
      احمدی نژاد بعد سال ۸۸ کاری کرد که روی هاشمی ها و روحانی ها را سفید کرد یعنی ملاک حال فعلی افراد هست پس چون مسکن مهر درست کرده قرار نیست مسکن‌هایی که چند برابر خراب کرد را نبینیم که بزرگترین عامل به روی کار آمدن حسن روحانی و دار و دسته اصلاح طلبها کارهای همین احمدی نژاد بود
    • تهرانی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      8 0
      حرف غضنفری درست بود حالا وزیر هرکه بود باشه
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 1
      نخیر. علت آن تخریب بود.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    8 17
    این وزیر یادش رفته صندوق تأمین اجتماعی را غارت کرد حالا میگه من این مدل حکمرانی را نمی فهمم
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      7 9
      همشون همینن ، یکی از یکی بدتر
    • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      4 2
      چراهمش میای میگی همشون همینن ...اگرهمشون همینن پس بعداز اینها هم همینن ...چه حرف بی منطقی!
    • SE ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 0
      شاید سرمایه گذاری صندوق با بخش خصوصی بخور بخور و رانت و استخدامهای اقوام و بستگان مسئولین را به چالش می کشد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    33 4
    سگ بازان را جمع کنید
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      10 2
      موافقم
    • طاهری IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      3 1
      «جمع کنید» ؟؟!!کی جمع کنه ؟! خورزوخان؟ کو پلیس ؟!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    26 4
    این سگ بازان تا کی می خوان ادامه بدن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    29 4
    سگ گردانها خودشون از سگشون پلیدتر و نجس تر هستند!!!
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 3
    جالب بود
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    14 8
    بعضی مسائل رو باید همون ابتدا در نطفه خفه کرد وقتی عادی و علنی بشه دیگه نمیشه جمعش کرد
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    12 62
    مشکل ما همین یه قلمه؟ من نمیگم نباید کاری انجام بشه اما تو کل دنیا سگ گردانی هست چرا فقط شما مشکل دارین با این قضیه ؟؟ تخریب جنگل و محیط زیست، شکار غیر مجاز ، و هزاران قلم دیگه رو ول کردین همین موضوع مونده؟؟؟؟
    • من IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      11 6
      اصلی ترین مشکل ما وجود انسان نماهایی مثل توئه . با این سبک همه اون مواردی که گفتین هم‌میتونند با همین استدلال از زیر بار مجازات و ... در برن . اونها مشکله سگ بازی هم‌مشکله به همش باید رسیدگی بشه و‌میشه اما یه سری خودشون رو مادر سگ و‌پدر سگ‌میدونند و از والدین انسان بودن بیزارند و همین هم لیاقتشونه و از اونا بدتر امثال تو هستند که بیجا و بیخود دفاع میکنند ازشون . یک کم بفهم آخه ، نفهم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      2 5
      من جان کو رسیدگی پس، حرف الکی نزن
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      2 3
      آقای من وایسا تا رسیدگی بشه، تا حالا به محیط زیست رسیدگی شده از این به بعد هم میشه
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      3 7
      من ع... نفهم خودتی ، حالیت نیست کل جنگلا داره تخریب میشه چرا اونجور جاها لالمونه میگیرین ؟ به نفعتون نیست؟؟؟
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      2 2
      اونی که از تخریب جنگل و همین مزخرف ها میگن اگر چکه آبی بتوانند از همین جنگل دربیاورند بدتر از همانهایی هستند که مثلا ازش انتقاد می‌کنند یعنی غواص های فوق حرفه ای هستند که فقط نمی‌توانند خودشان را به آب برسانند وگرنه....
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 0
      دقیقا
  • حفره ای به نام شرکت نفت !! IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    25 1
    درامدهای نفت به کجا میرود ؟!! به حفره ای به نام شرکت نفت !! و صندوقهای بازنشستگی نفت !! :::: همراه با دهها شرکت مافیایی تودرتو وجود دارد که همه درامد نفت و پتروشیمی را میبلعد !! لذا افزایش صادرات ، نمود آن چنانی برای جامعه و کاهش تورم ندارد !! :::: راه حل مشکل : ::: پاکسازی شرکت نفت و صندوقهای بازنشستگی نفت !! با انحلال قاطع شرکتهای مافیایی تودرتو !! و ::: ملی کردن واقعی شرکت ملی نفت ایران !!!
    • حقانی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      16 0
      بله دقیقا ...ء.... عمده فساد و مشکلات کشور مربوط به شرکتهای درونی ‌به عبارتی حیات خلوتهای درون شرکتهای ثروتنمد است ..... دولتی و خصوصی .... بورسی و غیربورسی .... همه اینها دارای حیات خلوت هستند .... باید نورافکن رسانه ای روی این حیات خلوتها بتابد ....
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      13 0
      وقتی استخدام در شرکت نفت موروثی است معلومه درونش چه خبره!
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      8 0
      و اختلاس و آقازاده ها ودزدی و....
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    5 14
    مردم تنهاییشون با سگ های وفادار پر کردن.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      اینم نظریه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 1
    حمله بود !
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 2
    برای چی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    22 0
    کجا به آملی لاریجانی حمله!! کرده؟ یه سوال کرده
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 8
    عقده گشایی ؟!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 3
    چی بگم
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    17 1
    ولی بی راه نگفته جناب غضفری... چرا نباید شفاف سازی صورت بگیرد و دلیل موافقت یا مخالفت گفته شود. در امریکا از سال قرن نوزدهم تا الان یعنی 300 سال مذاکرات دو مجلس و موافقین و مخالفین هر لایحه به صورت شفاف قابل دسترسی است.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 0
    عجب !! قلم به مزدها خیال می کنند چون از کسی جایی که چاره ای نداشتند به زعم فرصت طلبانه خود حمایت کرده اتد پس ابشان باید فقط با جوب خط خودشان حرکت کنند کارشناس مسئول اگر در همایش مشکلات را مطرح نکند کجا باید برود؟ ماشاء ا.. نیست که دست به قطع تریبون هم نبستید.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    10 1
    فقط یک سوال کرد
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      7 0
      هیچی شرکت نفت شفاف نیست فقط مقصد و روش پرداخت پول محرمانه هست و نباید دریافتی های شرکت نفت مشخص باشه چقدر نفت به چقدر پول و مخارج مشخص باشه این که دیگه تحریم نیست چقدر پول به کجا به چه دلیل
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    6 2
    اسم دولتش که میآد بارقه های امید تاره میشه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    10 2
    مجلس در روزهای آخر بصورت دو فوریتی یه طرح تصویب کنه جریمه داشتن سگ و گربه و سگ گردانی مثل بی حجابی ۲۰ میلیون تومن اونوقت خیلی راحت جمع میشه جلوی واردات غذای سگ و گربه را هم بگیرند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    15 1
    وقتی به جای نام طرف میگیویی وزیر احمدی نژاد نیتت را مشخص میکنی
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    16 1
    اگر وجدان داشته باشی هیچ ربطی به احمدی نژاد ندارد بعد از 12 سال
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    7 0
    حالا شد وزیر احمدی نژاد؟ تا کی بعضی افراد باید قداستی داشته باشن که تو هم بهشون بگی باید استغفار کنی ؟
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    8 0
    کاری به احمدی نژاد و آملی لاریجانی و غضنفری ندارم. شما چرا در هر فرصت کوچکی که بدست می آید برای دو قطبی سازی های جعلی (به تعبیر حضرت آقا ) سر و دست می شکنید؟؟!! لعنت خدا بر دو قطبی جعلی سازها!!! شما به این انقلاب مقدس ایمان ندارید وگر نه چنین بی محابا به سخن حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب بی اعتنایی نمی کردید.
  • FR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    5 0
    متاسفانه تقریبا تمام کسانی که از ابتدا با انقلاب زاویه داشته اند و دین و ایمان قلبی هم نداشتند به مرور زمان اسیر عوام زدگی و کینه و حسادت و لجبازی عقلشان را از دست داده اند گاها نوستالژی جوانی از دست داده را هم با سیاست قاطی کرده اند !
  • محسن IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    15 0
    حمله به آیت الله آملی لاریجانی؟؟؟ فقط یه سوال معمولی و ساده پرسیده
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 9
      سوال غیر منطقی
    • ارشک IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      0 2
      بله.
    • ارشک IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      لعنت بر تقطیع کننده.
  • عبدالله IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    14 2
    پیرمرد پایش لب گور سگ گردانی میکنه. رفیق سگ.واقعا ننگ و فضاحت باره.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    4 1
    توی کشور ما این یه امر تکراریه که برای مشکلات فرهنگی مهم، چاره اندیشی نمیکنن تا زمانی که گندش دربیاد که باز هم چاره اندیشی درستی نمیکنن
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    17 2
    درد و بلای دکتر احمدی نژاد بخوره توی سر مخالفانش . این همه دکتر احمدی نژاد به این کشور خدمت کرد ولی عده ای چشمان کورشان را بسته اند.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      3 1
      لایک
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    وارد عصر فراشناخت هستید رسانه در فصای فراشناخت است اماده باشید با دلیل و منطق باهاش نمی تونید بجنگید دنبال شناخت و جنگ درست باهاش برید ....
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    3 1
    حق با غضنفری است مشکل مسکن هم به بانک ها ربط ندارد در پی مصوبه جنجالی دولت خاتمی است که سبب کوچک شدن محدوده قانونی شهر ها شده است ایین نامه ایمنی راهها با امضای عارف حالا شهر که کوچک شده مسکن گران میشه بانک هم دنبال منافع خودش مثل بقیه بانک نیاد بخش خصوصی باشه چه فرقی می کنه باید محدوده قانونی بزرگ بشه
    • علی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      3 0
      باخاتمی کاری ندارم تمام شدرفت ولی محدوده شهر کوچک شده یعنی چه ؟اگرداخل شهرها راگشتی بزنی می بینی هرکدام از ادارات وسازمان هاونهادهاوعمومی دولتی و غیر دولتی هرکدام دههاوبلکه صدها برابر زمین وفضای خالی را ملحق به ساختمان اداری مجموعه خودکرده اند ودورش باپول بیت المال دیوارکشیده اند واحتکار کرده اند وکسی هم نیست بپرسد چرااین همه زمین احتکار کرده ایدباچه منطق وتوجیه اقتصادی واجتماعی در حالیکه قیمت زمین خالی بویژه در مراکز استانها وشهرها ی پرجمعیت سر به فلک می زند وجوانان در حسرت داشتن خانه می سوزند.بجای گسترش شهرها ونابودکردن اراضی کشاورزی وباغات داخل شهرها زمینها را از اشغال وغصب ادارات دولتی وعمومی آزاد کنید
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    سگ بازی رو جمع کنید
  • محمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 1
    اگردیه واقعی از صاحبان سگهاگرفته شوداین موضوع کنترل میشود
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 1
    خواننده صد بازی رسما به پلیس میگه قانون را اجرا نکن و رسما دنبال همان تفنگت را زمین بگدار را به شکل دیگری گفته ...
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 1
    یا باید از دست سگهای ولگرد بکشیم ازدست اونها راحت نشد ه نوبت سگ گردیهای یه سری ادم عقده ای هست باید تا دیر نشده کار اساسی کرد 😔🤔🧐
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    لازمه
  • مهدی US ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    خدا شر بی بصیرت ها را از سر مردم ایران کم کند. انشاالله.
  • SE ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    شاید سرمایه گذاری صندوق با بخش خصوصی بخور بخور و رانت و استخدامهای اقوام و بستگان مسئولین را به چالش می کشد
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    عه حمله صندوق توسعه ملی به لاریجانی
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    لشکر سلیطه سگ چران ها
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 0
    مشرق همچین نوشتی حمله ما فکر کردیم زده ایشان را زخمی کرده و الان ایشان توی بیمارستان بستری هستند
  • سلام IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    به احتمال زیاد این پیر مرد غیر از این 🐶 کسی دیگر ندارد . تنهایی اش را با این حیوان جبران می کند.خداعالم است.
  • باران IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    سگ گردانی - بی حجابی - ترویج و توزیع پوشاک مستهجن - ترویج و فروش آلات موسیقی- آموزش و ترویج رقص و ... موارد بسیاری از این دست نشان از تهاجم گسترده فرهنگ غربی به سنت های استوار ملی و دینی ماست.فقط ابلهان فکر می کنند که با بگیر و ببند موضوع خاتمه یافته و حل می شود!!!
  • باران IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    به جرآت باید گفت : اگر نه تمامی دستگاه های ذیربط فرهنگی و اجتماعی بلکه اکثر آنها فقط دنبال بدست آوردن بودجه بیشتر هستند و فاقد فکر خلاق و برنامه عملی برای مواجهه با تهاجم فرهنگی می باشند.نتیجه این رویارویی از قبل قابل پیش بینی است !!!!
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    غضنفری ابتدا توضیح بدهد ۸۰۰ میلیارد درآمد نفتی دوران احمدی نژاد چگونه خرج شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعد در مورد صندوق توسعه ملی شعار بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس