کد خبر 1592609
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

به گزارش مشرق، داود مهدوی زادگان در مطلبی با عنوان پوستین وارونه اسلام رحمانی در کانال خود در ایتا نوشت:

امام علی علیه السلام در خطبه بلیغی دینداری برخی از مردمان در آینده را چنین توصیف کرده است که پوستین اسلام را به گونه ای وارونه به تن می کنند: «لُبِسَ الإِسْلاَمُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً» ( نهج‌البلاغه: خ ۱۰۸ ).

گرچه ما علم به آخر الزمان نداریم و فقط خدا می داند و بس، اما دلیل نمی شود که این خطبه امام علی علیه السلام را بویژه همین جمله آخر را با زمانه خود انطباق ندهیم. شاید هم ما به آخر الزمان نزدیک شده ایم.

امروز شاهد فعالیت جریانی هستیم که خود را نواندیش دینی می نامند و از بر تن داشتن پوستین اسلام رحمانی سخن می گویند و مردم را به آن دعوت می کنند؛ لکن از گفتار و کردار شان پیداست که آنان لباس اسلام رحمانی را وارونه بر تن کرده اند.

برای فهم اینکه آیا لباس اسلام را مقلوبه و وارونه بر تن کرده ایم یا نه، باید به کلام وحی رجوع کرد. آیات قرآن کریم بهترین محک برای درست پوشیدن لباس اسلام است. در اینجا به آیه ای اشاره می شود که ما را متوجه پوستین وارونه مدعیان اسلام رحمانی می کند.

" مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا "؛ محمّد فرستاده‌ی خداست و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند پیوسته آن‌ها را درحال رکوع و سجود می‌بینی درحالی‌که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند ( فتح: ۲۹ ).

مطابق این آیه شریفه، اسلام فقط رحمانیت نیست بلکه زاجریت و تندی و سرسختی هم دارد. رحمانیت اسلام معطوف به مؤمنین و مومنات است و تندی و شدت اسلام متوجه کفار و منافقین و بطور کلی متوجه دشمنان رسول خدا صلی الله علیه و آله است. باید با مومنین به مهربانی رفتار کرد و با دشمنان خدا به سختی و درشتی.

اکنون بنگرید به گفتار و رفتار مدعیان اسلام رحمانی که چگونه آن را بر تن کرده اند. آنان با مؤمنین و دینداران انقلابی به درشتی و تندی برخورد می کنند ولی با دین ستیزان و ظالمین و مستکبرین با ادبیاتی نرم و لطیف و دوستانه مواجه می شوند.

اگر مؤمنی خبطی کند، اینان تا مرزهای هتاکی و تهمت و حذف فیزیکی پیش می روند و بخاطر آن قیصریه را به آتش می کشند. اما وقتی اغتشاش گران مسجد و قرآن و مامور امنیت را آتش می زنند و طلبه مؤمن را با شکنجه به شهادت می رسانند و پیکر بی جان بسیجی را کف خیابان می کشند، با آنان مدارا می کنند و در توجیه جنایت و کینه توزی آنان به اضطرار سیاسی احتجاج می کنند .

جماعت اسلام رحمانی برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان بی دفاع غزه سکوت می کنند و حاضر نیستند حتی بیانیه خنثی انسان دوستانه صادر کنند.

ترور دلاورمردان خدایی را محکوم نمی کنند بلکه دفاع آنان از مظلومان فلسطین و لبنان و یمن و سوریه را با ادبیات سخیف تقبیح می کنند ولی با جنایتکاران تروریست از سر نرم خویی و مهربانی وارد می شوند بلکه به نمایندگی از آنها با جامعه ایمانی تندی و پرخاشگری می کنند که چرا به دشمنان خدا چپ نگاه می کنید.

بنگرید به ادبیات تند و پرخاشگرانه این جماعت با جامعه ایمانی تا معلوم گردد که هیچ نشانی از رحمانیت و شفقت در فکر و جان شان نیست. اما در برابر دشمنان دین و ملت از ادبیاتی نرم و خائفانه و برده وار بهره می گیرند.

طبیعی است که اسلام رحمانی وارونه مؤمنین و مومنات را به خواری و خفت می کشاند و دشمنان دین و ملت را به شادکامی و سلطه می رساند. و خداوند چه بد عاقبتی در دنیا و آخرت برای کسانی که اسلام رحمانی را وارونه بر تن کرده‌اند، مقدر فرموده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    1 10
    اگر ما می خواهیم مدرن بشیم مجبوریم در حوزه اقتصاد مدرن و بازاری بشیم در این صورت سیاست و هویت هم در ایران مدرن میشه نا خوداگاه و دیگه دعواهای بین نیروهای اسلامی نخواهد بود بهتره یک سری مشکلات را اقای رییسی می تواند حل کند با اتاق بازرگانی هم صخبت کند
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      2 1
      چشم، عرض دیگه ای نداری مدررررن! جوجو، مدرن یانکی بخولدت با اتاق بازرگانی مرعشی لیبرال غربگدا🤫
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    16 1
    خدا لعنت کنه این اباحه گران سکولار رو - متن خوبی بود
  • ZA ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    3 1
    مدرنیته بی رحمی میاره مدرنیته اختلاف طبقاتی بیشتر میاره مدرنیته گریز از ازدواج میاره مدرنیته انسان افسرده میسازه مدرنیته ضررش بیش از منفعتشه نسل چند سال پس از انقلاب سوخت بخاطر همین مدرنیزاسیون
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      1 1
      دقیقا البته همان مدرنیزاسیون در رژیم قبل هم پدر مادر ملت را درآورد ولی برا عده ای نون و بوقلمون داشت خدا وکیلی
  • DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    5 1
    جماعت اسلام رحمانی برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان بی دفاع غزه سکوت می کنند و حاضر نیستند حتی بیانیه خنثی انسان دوستانه صادر کنند. -------------------------------------------------------- رحمانیت شون رو مصرف اسقاطیل می کنن.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    2 5
    چرا همه چیز رو سیاسی میکنید چرا شما راستیها و چپیها اینقدر همدیگرو تحویل میگیرید ؟ مهم نظر شماها تیست چون گند کارهای جفتتون در اومد مهم نظر مردم است الان این مطلب در جهت ماست مالی برخورد مومنانه با صدیقی بود دیگه ؟؟؟
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      1 1
      نه برخورد مومنانه با ارباب یانکی تو و سگ نگهبانش که تو هم سگ نگهبان اونها هستی پس بکش زوزه کهکشانی را
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    3 5
    یه سوال چرا حداقل برا خودتون شخصیت قائل نیستید کلاس کاری تون پائین است فرض بگیریم صدیقی گول خورد البته فرض بگیریم میذاشتین سه ماه دیگه بره رو منبر حتما باید با مردم لج کنید ؟ که چی بشه مثلا مردم پرو نشن لین تفکرات خزو خیل چیپ تهش هیچی نیست ها ؟ البته از بعضی آدمها و محیطی که بزرگ شدن ازین بیشتر نمیشه انتظار داشت
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      از تو هم که غرق در ....هستی بیشتر از این انتظاری نیست کاسه لیس ظرف سگ نگهبان
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    1 28
    سی خط مزخرف ( بجز آیات کلام الله ) برا ماست مالی یه خودی و توجیه برخورد مومنانه
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      1 1
      مزخرف که فقط خودتی درپیت با او شیخ بنفش قلابی و باغی و محروم مغرووق که باهاش محشور بشی
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    2 3
    هیچوقت مردم نمیان اون آتش زدن و حوادث مشابه رو محکوم کنند چرا چون اعتماد ندارند شما میخوای مسجد و قرآن و اربعین هم بازیچه سیاست کنید و بهره برداری مردم میفهمند
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 1
      مردم اومدن محکوم کردن ( نه دی ) شما خواب بودی و نخواستی ببینی مثل اون زنیکه منفور که میگفت مردم بعد از شهادت حاج قاسم شادی کردن. این متن هم اشاره به مردم نداره بلکه خواص مدنظر هستن.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما نگران مسجد و قرآن هستید ؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    7 1
    اسلام انگلیسی و ابوسفیانی هر دو فرقی ندارند
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    1 4
    باید گفت ورشکسته های مفتضح سیاسی .
  • مهدی US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 1
    مشرق مقاله را بفرست برای اژهای که همه قاتل ها اراذل و اوباش و مفسدین اقتصادی و وطن فروش ها را آزاد می‌کند با اسلام رحمانیش.
  • مهدی US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق مقاله را بفرست برای اژهای که همه قاتل ها اراذل و اوباش و مفسدین اقتصادی و وطن فروش ها را آزاد می‌کند با اسلام رحمانیش.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چه ها نمیکنه
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حس میکنم به شیخ حسین انصاریان کنایه زدی؟
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    به مرتضی علی شما خودتون روسیاه تر از مدعیان اسلام رحمانی هستید ، طرف جرمش محرزه و در خفا مال ده هزار میلیاردی هاپولی کرده و سند شو بنام خودش و توله هاش زده اما چون از خودتونه میگید با او برخورد مؤمنانه کنید ! یا اون یکی شیخ دهن گشاد پناهیان که رسما‌ به پیامبر خدا و مولای متقیان اهانت کرده اما اصولی ها با نهایت وقاحت و بی شرمی ناز شو میکشند و در صدر مجلس جاش میدن ! اف لکم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس