واکنش وزارت خارجه سوریه به حمله پهپادی در اصفهان

وزارت خارجه سوریه حملات بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه حلب را محکوم کرد و این رژیم را عامل بی‌ثباتی منطقه و درد و رنج مردم آن دانست.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه تجاوزات تروریستی بامداد جمعه رژیم اشغالگر اسرائیل به چند منطقه در حومه حلب را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان و وارد آمدن خسارت به اموال عمومی و خصوصی شد، محکوم می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: اتفاقی نیست که رژیم نژادپرست صهیونیستی همزمان با حملات گروه‌های تروریستی هم‌پیمان خود، دست به حمله به سوریه می‌زند. این گروه‌های مسلح تروریستی همزمان با این تجاوز، حملات پهپادی را از ادلب و حومه غربی حلب انجام و غیرنظامیان را در شهر حلب و اطراف آن هدف قرار دادند.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: این تجاوز آشکار تنها ساعاتی پس از تجاوز دیگر صهیونیست‌ها صورت گرفت که یک ساختمان مسکونی در حومه دمشق را هدف قرار داد و دو غیرنظامی را به شهادت رساند و منجر به خسارت مادی شد.

وزارت خارجه سوریه افزود: حملات مکرر رژیم اسرائیل ماهیت خصمانه و خوی وحشی آن را ثابت کرده و نشان می‌دهد که این رژیم دلیل بی‌ثباتی منطقه و درد و رنج مردم آن به دلیل این حملات است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: جمهوری عربی سوریه از همه کشورهای جهان می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی و نقض جدی و مکرر اصول قوانین بین‌المللی بر عهده بگیرند و این رژیم و حامیان آن را ملزم به توقف حملات و جنایات خود در فلسطین، سوریه و لبنان کنند.

وزارت خارجه اضافه کرد: سران رژیم صهیونیستی باید به خاطر جنایاتشان علیه مردم منطقه و حمایت مستمر از ابزارهای خود یعنی گروه‌های تروریستی که تهدیدی مستمر و خطرناک برای کشورها و مردم منطقه و جهان هستند، پاسخگو باشند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بامداد جمعه یک مقام نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گفت: حوالی ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد امروز دشمن اسرائیلی حمله هوایی از سمت جنوب شرق حلب انجام و نقاطی را در حومه حلب هدف قرار داد.

این منبع افزود: همزمان با حمله هوایی دشمن اسرائیلی، گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب و حومه غربی حلب، حمله پهپادی را به این شهر و اطراف آن انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در پی این تجاوز، شماری از نیروهای نظامی و افراد غیرنظامی شهید یا زخمی شدند و خسارت‌هایی نیز به اموال عمومی و اموال خصوصی وارد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس