کد خبر 1588702
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
تایید حضور ناتو در جنگ اوکراین توسط رسانه اروپایی

بر اساس اعلام «سرویس‌های تحقیق بوندستاگ» آلمان، استقرار نیروهای زمینی توسط یکی از کشورهای عضو ناتو در اوکراین به صورت خودکار دیگر کشورهای عضو را به طرف درگیر در این جنگ تبدیل نمی‌کند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش این سرویس تحقیق، اگر کشور عضو ناتو به طور یکجانبه عمل کند، یعنی نه در چارچوب یک عملیات ناتو که قبلا تصمیم گرفته شده و خارج از ساختارهای فرماندهی نظامی ناتو است، نه ائتلاف و نه سایر کشورهای عضو، طرف درگیری تلقی نمی‌شوند.

به نقل از شبکه خبری DPA، در پایان فوریه سال جاری میلادی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه استقرار نیروهای زمینی در اوکراین را در آینده رد نکرد.

اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان استقرار سربازان غربی را در اوکراین رد کرد.

«بئاتریس فون استورچ»، از اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان در بوندستاگ در پاسخ به سوالی درباره تاثیر استقرار سربازان نیروی زمینی توسط یکی از اعضای ناتو بر منشور کلی این ائتلاف نظامی گفت: اگر سربازان یکی از کشورهای عضو ناتو به دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به نفع اوکراین در یک درگیری موجود بین روسیه و اوکراین بپردازند و در این مدت توسط طرف دیگر درگیری یعنی روسیه مورد حمله قرار گیرند، در مورد نبرد در منطقه درگیری، این مصادقی از ماده ۵ پیمان ناتو نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 1
    خوب پس جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین. لطفأ در اسرع وقت این سربازهای خارجی رو در اوکراین نابود کنید تا حساب دست اروپایی ها بیاید
  • عمیر IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 0
    زلنسکی قهرمان حمایتت میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس