اسرائیل

وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی شدید خود از اقدام سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در اعدام دو غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه و دفن آنها با بلدوزر، انجام تحقیقاتی درباره این اقدام را خواستار شد.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای در پاسخ به سوالی درباره تصاویر منتشر شده توسط شبکه خبری «الجزیره» قطر که در آن سربازان ارتش رژیم صهیونیستی دو غیرنظامی فلسطینی را که در حال بازگشت به شمال غزه بودند، در نوار غزه اعدام کرده و در ادامه با خونسردی با کمک بلدوزر سعی در دفن آنها در خاک کردند، اعلام کرد که «آمریکا به شدت از این اتفاق ناخرسند است، ما انتظار داریم درباره این حادثه به شکل درستی تحقیقات انجام شود و در صورت لزوم، مسئولان آن محاکمه شوند.»

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، این مسئول آمریکایی در ادامه گفت که آنها نتوانستند به طور مستقل تصاویری را که برای اولین بار از شبکه الجزیره پخش شدند، تایید کنند اما فورا با طرف اسرائیلی در این خصوص تماس گرفته و اطلاعاتی را درباره این اتفاق درخواست کردند.

او در ادامه نیز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی موظف است درباره موارد ثابت شده نقض قوانین جنگ تحقیقات به عمل آورده و عاملان آن را به شکل مناسبی محاکمه کند.

شبکه خبری الجزیره عصر چهارشنبه تصاویری را بدون اشاره به چگونگی دستیابی به‌ آن و یا تاریخ تصویربرداری‌ آن منتشر کرد که در آن دو جوان فلسطینی در حال عبور از خیابان الرشید در غرب نوار غزه در تلاش برای بازگشت به شمال نوار غزه مشاهده می‌شوند، در ادامه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی که در مسیر آنها در نزدیکی خیابان النابلسی در جنوب غرب شهر غزه مستقر هستند، این دو فلسطینی را با وجود اینکه پرچم‌های سفیدی در دست دارند، هدف قرار می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 0
    چقدر اینها کسیف و خبیثند می دانند هزاران غیر نظامی زیر بمباران یا تیربان کشته شده اند اما صحبت از ۲ نفر می کنند خدا می داند که خود شیطانند اینها.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    مرگ برامریکا،اسراییل وانگلیس وفرانسه،همه ی این دسیسه هاازگورهمینهابلن میشه،خودشون باعث وبانی این کشتارهاهستنداون وقت برای سیاست هم که شده فقط برای ۲نفرشون دم ازپروسه ی تحقیقاتی میزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس