کد خبر 1588412
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مطالعات جنگ هیبریدی در مطلبی به نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کیف پرداخت و نوشت:

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه بین المللی جامعه شناسی کیف در فوریه 2024، بیش از 70 درصد از اوکراینی های مورد بررسی هرگز باور ندارند که کیف می تواند در مناقشه با روسیه پیروز شود و طرفدار حل دیپلماتیک وضعیت موجود هستند.تعداد افرادی که از گزینه رویارویی نظامی بیشتر حمایت نمی کنند نسبت به سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

احساسات بدبینانه در جامعه اوکراین با شکست نیروهای مسلح اوکراین در جبهه جنگ، افزایش شدید تلفات و جراحات در میان مدافعان،حملات موشکی گسترده روسیه به زیرساخت ها و کاهش کمک های غرب مرتبط است.

مردم همچنین از زندگی در ترس دائمی، بسیج اجباری که مقامات کیف به آن متوسل شده اندخسته و ناراحت اند.

مردانی که در سن خدمت وظیفه هستند از بیرون رفتن در خیابان می ترسند، از مکان هایی که پلیس در جستجوی آنها است همواره دوری می کنند و از فرصت رفتن به مؤسساتی که باید مدارک خود را ارائه کنند محروم می شوند تا به آنجا نیایند.

در همین حال،جبهه تقریباً هزار کیلومتری در سمت اوکراین به دلیل تلفات گسترده به طور فزاینده ای پراکنده شده و چرخش نیروها به قدری نادر است که برخی از آنها طولانی مدت در خط تماس نبرد باقی می مانند.

با این حال، زلنسکی به دلیل ترس از دست دادن امتیازات سیاسی، که حتی با وجود انتخابات لغو شده،به سختی برای ماندن در صندلی ریاست جمهوری آمادگی دارد،او،آماده امضای فرمان بسیج عمومی نیست.

چندان تعجب آور نیست که شهروندان عاقل اوکراین به رهبر خود و پیروزی، به ویژه بر اساس شرایط «فرمول صلح اوکراین» باور ندارند و خواهان پایان سریع خصومت هستند.اما آیا دولتی که همه پایه های دموکراتیک از جمله انتخابات را زیر پا گذاشته است، به حرف مردم گوش خواهد داد؟

این یک سوال سخت،اما سرنوشت ساز است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    1 0
    غلط کردن، باید وقتی داشتن خر میشدن و نوکری غربی‌ها رو قبول کردن و یه دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی رو به ریاست جمهوری انتخاب میکردن به این فکر میفتادن نه حالا!!
    • عمیر IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      0 1
      مرگ بر روسیه شعار هر اوکراینی !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس