کد خبر 1587260
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
کاخ سفید: نخست‌وزیر عراق به زودی به واشنگتن سفر می‌کند

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به زودی و در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) در واشنگتن از محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق استقبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه کاخ سفید آمده است: جو بایدن و محمد شیاع السودانی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و شرایط کنونی مأموریت ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت وگو خواهند کرد.

کاخ سفید افزوده است: در این دیدار همچنین به آخرین تحولات مرتبط با چارچوب توافق راهبردی که شامل حضور نظامی آمریکا در عراق می‌شود، پرداخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود دو طرف در درجه نخست بر آینده حضور نظامی آمریکا در عراق و سناریوهای احتمالی خروج از عراق تمرکز کنند.

پیش تر «سبهان الملا جیاد» مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که السودانی در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد اما به تاریخ دقیق آن اشاره‌ای نکرده بود.

این درحالی است که محمد شیاع السودانی چندی پیش در حاشیه پنجاه و چهارمین اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرده بود.

در این نشست بر آغاز کار کمیته دو جانبه بررسی حضور ائتلاف بین المللی در عراق که در سفر سال ۲۰۱۸ وزیر دفاع عراق به آمریکا بر سر آن توافق شده بود، تأکید شد.

در این دیدار درباره دعوت رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق برای سفر به واشنگتن و توافق برای تعیین تاریخ مشخص این سفر رایزنی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس