کد خبر 1586817
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷

به گزارش مشرق، حمید بوالی کارشناس فرهنگی، با اشاره به تغییر مواضع وحید جلیلی قائم مقام صداوسیما در مورد برنامه‌سازی تلویزیون در شب‌های نوروز، در کانال چهارسوی فرهنگ نوشت:

▫️دارم به این فکر می‌کنم که وحید جلیلی، دو سال‌ونیم پیش، زمانی که تمام توانش را برای تصاحب صداوسیما به کار گرفت و بعد از پسرخاله تا تک‌تک رفقایش را در تمامی مناصب چید، فکر این روزها را می‌کرد؟

▫️فکر اینکه یکی از مبتذل‌ترین مجموعه‌برنامه‌های مناسبتی تاریخ تلویزیون در دوران او رقم بخورد. اینکه تلویزیون این‌گونه با التماس و پول پاشی‌های میلیاردی به سلبریتی‌های پرمدعا سواری دهد؟ اینکه مجبور شود فقط برای تعویق سقوط و حفظ میز، به دیوار خواننده قبل از انقلابی تا کمدین مشهور مستهجن‌گویی آویزان شود؟ اینکه اکسپلور اینستاگرام، کنداکتور او را ببندد؟ چقدر بازی روزگار ترسناک است و چرخ بازیگر چه‌قدر از این بازیچه‌ها بسیار دارد...

او همچنین در استوری دیگری بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون را به فال نیک گرفت و نوشت:

▫️این ماجراها مثل بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون را البته به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم از سر اجبار و حفظ جایگاه و نجات تاکتیکی از باتلاق فعلی نباشد و ناشی از فهمیدن اشتباهات استراتژیک و به سنگ واقعیت خوردن سر خیال‌پردازانه و بی‌تجربه مدیران پرادعا و پرگوی تلویزیون باشد تا حداقل تلویزیون به دوران قبل از تحول! بازگردد و پربیننده‌ترین برنامه‌هایش زیر ۲۰درصد گیر نکند.

▫️هر چه هست، با هر نیت خوب و بدی، بازگشت طهماسب به تلویزیون خوب و جالب است. او دوست‌داشتنی است و کاربلد و وزن تلویزیون را بالا خواهد برد.

▫️اما هر چه شود، پس از این یک جریان پرمدعا و کارنابلد عرصه فرهنگی که همه وجودش از رانت بود و روزگاری صراحتا سخنرانی می‌کرد و ادعا می‌کرد از ۲۰ شبکه تلویزیون ۱۹ شبکه را به ضدانقلاب بدهند و یک شبکه را به انها تا فرهنگ و جامعه را انقلابی و متحول کنند، حداقل دیگر جرات ادعا نخواهد داشت. تاریخ‌شان پایان یافته است و تلویزیون با این دست‌فرمان، دست فرمان سر به سنگ خورده در آینده در بهترین شرایط، در ورژن ضعیف‌شده‌ای از دوران علی‌عسگری( که خودش ضعیف‌ترین دوران تلویزیون بود) روزگار سپری خواهد کرد. هزینه سنگین آزمودن یک جریان از پیش باخته.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    نه
  • مجتبی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 1
    متاسفم برای بیفکری نویسنده.
  • IQ ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    خوب قرار نیست از علی عسگری رد بشید ایا فقط مسیله جریان یا ایده هم هست ایده فرهنگی برای جامعه و فرهنگ و انقلاب اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس