به گزارش مشرق :کانال تلگرامی بررسی های کریا مطلبی درباره یادداشت آلن بن دیوید در روزنامه اسرائیلی معاریو که اشاره به این نکته داشته که ارتش اسرائیل در غزه گرفتار شده و شکست خورده و با عنوان "در تعقیب بی پایان سنوار: ارتش اسرائیل در گل و لای غزه گرفتار می شود" نشر یافته است را منتشر کرد و نوشت:

به نظر می رسد این همان نکته ای است که بارها گفته ایم که اسرائیل در تله جنگ فرسایشی گرفتار شده و دکترین بن گورین مبنی بر اینکه اسرائیل نباید وارد جنگ های طولانی مدت و فرسایشی شود اکنون موجودیت اسرائیل را تهدید میکند.

در تعقیب بی پایان سنور، ارتش اسرائیل به جای آماده شدن برای کارزار واقعی - که ممکن است در شمال باز شود - در لجن غزه غوطه ور شود. و سخنرانی سرتیپ گلدفوس فقط نوک کوه یخ است.

سخنرانی غیرضروری سرتیپ دن گلدفوس در سرزنش این هفته (اگرچه هر کلمه آن دقیق بود) توجه را به روند فروپاشی در راس ارتش اسرائیل و از دست دادن اقتدار آن معطوف کرد. در حالی که گلدفوس و جنگجویانش خانه به خانه در خان یونس می جنگند، به نظر می رسد که مسئولین شکست ۷ اکتبر بیشتر مشغول آماده کردن نقطه شروع شخصی خود هستند تا تلاش برای یک نقطه تعیین کننده در جنگ"

معاریو در این مطلب از شکست اسرائیل در جنوب یعنی غزه سخن میگوید و از خطر جنگ اصلی در شمال توسط حزب الله.

او میگوید تحلیل در داخل اسرائیل از اهداف حزب الله برای جنگ اشتباه است و اسرائیلی ها گمان میکنند که حزب الله مایل به گسترش آتش جنگ نیست.

معاریو مینویسد: در حالی که جنگ در جنوب شکست می‌خورد، این هفته مرکز ثقل جنگ به عرصه شمال منتقل شده است. اسرائیل شروع به بالا بردن سطح شعله های آتش علیه حزب الله کرد، در حالی که خطر انحطاط به یک کارزار گسترده را پذیرفت.

پس از حملات حزب‌الله به بلندی‌های جولان، که تا کنون از خطوط نبرد فراتر رفت، ارتش اسرائیل معادله جدیدی را ترسیم کرد: حملات به جولان با حملات اسرائیل در دره لبنان، عقب‌نشینی لجستیکی حزب‌الله مواجه خواهد شد. حمله به سامانه پهپادی در بعلبک این پیام را ارسال کرد که اسرائیل از گسترش مرزهای خود تا اعماق لبنان تردیدی ندارد و ممکن است پس از بعلبک نوبت به بیروت نیز برسد. در پاسخ، حزب‌الله تعداد آتش‌هایی را که در شمال فرود می‌آورد افزایش داد، اما تاکنون از گسترش دامنه تیراندازی به عمق اسرائیل خودداری کرده است. این ممکن است هر لحظه تغییر کند، اما در اسرائیل از آن به عنوان بی میلی حزب الله برای به خطر انداختن یک کارزار همه جانبه تعبیر می شود

معاریو همچنین میگوید که حزب الله به پیروزی های راهبردی دست یافته است و اسرائیل به هیچ پیروزی راهبردی دست نیافته است.

همچنین معاریو در این مطلب معتقد است که اسرائیل وقت خود را در غزه برای یافتن سنوار تلف میکند در حالی که باید به فکر جنگ در شمال با حزب الله باشد. چرا که اگر اسرائیل نتواند در شمال حزب الله را به عقب براند ۲۳۰ هزار شهرک نشین فراری دیگر به شمال بازنخواهند گشت و همان طور که قبلا گفته ایم این مسئله ضربه مهلکی به جامعه اسرائیل و اعتماد به ارتش اسرائیل وارد خواهد کرد و منجر به تسریع مهاجرت معکوس از اسرائیل خواهد شد. معاریو می نویسد:

در حالی که ارتش اسرائیل یک سری دستاوردهای تاکتیکی در نبرد انباشته کرده است، دستاورد استراتژیک در دست حزب الله باقی مانده است. بدون تصمیم تنها دستاورد آن را تداوم می بخشد و این شانس را افزایش می دهد که بسیاری از ساکنان شمال قبلاً در آنجا زندگی نخواهند کرد.

این دقیقاً همان لحظه ای است که قرار است رأس ارتش اسرائیل توجهات را از جنوب به شمال منحرف کند و ارتش اسرائیل را برای کارزاری آماده کند که در آنجا تصمیم گیری خواهد شد. اما ستاد کل همچنان بیشترین توجه خود را صرف تعقیب سنور می کند که حتی در صورت موفقیت، به تسلیم حماس منجر نخواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • TR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    3 2
    دیگه وقت بکارگیری تسلیحات هسته ای رسیده . آمین یا رب العالمین
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 1
    تروریست نابود است
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 7
    اسرائیل ملتی سر گردان و آواره ای پولدار نه وطنی نه دینی نه شرافتی در انسانیت که اگر یکی از اینها را داشت مطرود دو عالم نمیشد اگر انگشتش را به دریا بزند محیط دریا نجس می‌شود و امروز پس از یک قرن برای دنیا ثابت شد که چقدر اینها پلشت هستند
    • GB ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      4 1
      شما خوبید
  • GB ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    6 1
    بالاخره سنوارو میگیریم و تقاص پس میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس