کد خبر 1577289
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
روسیه

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو امیدوار است که اسرائیل به زودی تصمیم به پایان دادن درگیری‌ها در غزه بگیرد و تلاش‌های دیپلماتیک از سوی نهادهای جهانی را تسهیل کند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پولیانسکی» در مصاحبه با شبکه روسی «RTVI» اظهار داشت: اوضاع برای [رژیم] اسرائیل فقط بدتر می‌شود. بنابراین، امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، اسرائیل تصمیمی برای [برقراری] آتش‌بس فوری [در نوار غزه] بگیرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: در واقع در این صورت دیپلماسی می‌تواند برقرار شود.

این دیپلمات روس گفت: اکنون برای همه روشن شده است که در نهایت نوعی «نظام کمک بین‌المللی» برای انجام مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل و یافتن راه‌حل‌ برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایجاد «دو دولت» تشکیل خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر پیش بینی اوضاع دشوار است، ادامه داد: در این مرحله، اسرائیل باید بیش از هر چیز به آتش‌بس فوری رضایت دهد. سپس مشخص خواهد شد که کدام عوامل کمکی بین‌المللی برای این توافق می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

اسرائیل قصد دارد به رفح حمله کند، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی از جمعیت ۲.۳ میلیونی نوار غزه در آنجا سرپناه گرفته اند و این نگرانی بین‌المللی را برانگیخته است که چنین اقدامی به شدت بحران انسانی در غزه را وخیم‌تر می‌کند.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا در نشست روز سه‌شنبه به وقت محلی برابر با ۲۰ فوریه ۲۰۲۴ (اول اسفندماه ۱۴۰۲) پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کرد که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه بود که باید توسط همه طرف ها رعایت شود.

این قطعنامه ۱۳ رای مثبت شورای ۱۵ عضوی امنیت را کسب کرد اما آمریکا با مخالفت با آن، موجب تصویب نشدن آن یا همان وتوی قطعنامه شد. انگلیس دیگر عضو شورای امنیت نیز به آن رای ممتنع داد.

این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش بس در غزه از سوی آمریکا وتو می شود. یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت نیاز به ۹ رای بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم این شورا (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه) دارد.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه امروز وارد یکصد و سی و هشتمین روز خود شده و همزمان با آن کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی ادامه دارد.

تداوم حملات رژیم صهیونیستی، افزایش روزافزون شمار شهدا و مجروحان، ناتوانی کادر درمان، سرما، بیماری، کمبود شدید غذا و دارو و از بین رفتن شبکه آب و فاصلاب، شرایط سختی را برای شهروندان فلسطینی رقم زده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر امروز چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۹ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    0 0
    آفرین ، دم روسیه و چین گرم!! خداییش این دو کشور به همراه برزیل، آفریقای جنوبی و درد و بلاشون بخوره تو فرق سر هرچی یانکی گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشونه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس