تغییر راهبرد حزب عمران خان برای حضور در پارلمان و تشکیل دولت

حزب جنبش عدالت پاکستان اعلام کرد که نامزدهای پیروز انتخابات این حزب با پیوستن به حزب «شورای اتحاد سُنی» با قدرت در پارلمان حضور یافته و دولت آتی پاکستان را تشکیل خواهند داد.

به گزارش مشرق، حزب عمران خان که پیش‌تر تصمیم به الحاق به حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان گرفته بود، اکنون با تغییر راهبرد، تصمیم به پیوستن به «شورای اتحاد سنی» را اعلام کرد.

گوهر علی خان رییس حزب جنبش عدالت پاکستان امروز در نشست خبری مشترک با حضور سران مجلس وحدت مسلمین و شورای اتحاد سنی در اسلام‌آباد، اعلام کرد که جنبش عدالت به رهبری عمران خان تسلیم سرکوب و اقدامات فراقضایی نخواهد شد.

وی افزود: دولت آینده در فدرال (اسلام‌آباد) و ایالات پنجاب و خیبرپختونخوا را نامزدهای پیروز جنبش عدالت تشکیل خواهند داد و برای عبور از موانع پارلمانی نامزدهای پیروز ما به شورای اتحاد سُنی ملحق خواهند شد.

تغییر راهبرد حزب عمران خان برای حضور در پارلمان و تشکیل دولت

صاحبزاده حامد رضا (سمت راست) گوهر علی خان (وسط) علامه ناصر عباس جعفری (سمت چپ)

عمر ایوب خان دبیرکل حزب جنبش عدالت و نامزد این حزب برای تصدی کرسی نخست وزیری پاکستان نیز با قدردانی از حمایت‌های حزب مجلس وحدت مسلمین، اعلام کرد: جنبش عدالت پس از تشکیل دولت آینده پاکستان برای آزادی عمران خان و دیگر مسوولان حزبی خود از زندان اقدام خواهد کرد.

علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان نیز با تاکید بر حمایت مستمر این حزب از عمران خان، افزود: اتحاد امروز یک اتحاد برای دفاع از پاکستان، پیروی از سیاست خارجی مستقل، مبارزه با توطئه خارجی از جمله فرقه گرایی است.

نامزدهای پیروز حزب عمران خان پیشتر به دلیل سلب نشان انتخاباتی حزب خود (جنبش عدالت) از سوی دیوان عالی پاکستان مجبور به حضور در رقابت‌های انتخاباتی بدون عنوان حزب متبوع خود شدند. براساس قانون اساسی پاکستان، نامزدهای مستقلی که موفق به کسب کرسی شده‌اند تا زمانی که به حزبی ملحق نشوند قادر به تشکیل دولت نخواهند بود.

تغییر راهبرد حزب عمران خان برای حضور در پارلمان و تشکیل دولت

نوزدهم بهمن امسال دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان برای تعیین سرنوشت دولت آینده برگزار شد. با وجود تهدیدات امنیتی و همچنین اعتراض شدید برخی احزاب نسبت به قطع سرویس تلفن همراه و نگرانی‌ها نسبت به تخلفات در حین برگزاری انتخابات، این روند در همان روز به پایان رسید.

شمارش آرای انتخابات پاکستان چندین روز به طول انجامید و این وضعیت صدای رهبران حزبی این‌ کشور را درآورد و بنا بر پیش بینی ناظران سیاسی، همین امر گمانه‌زنی‌ها درخصوص بروز تقلب در انتخابات را نیز افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، نامزدهای وابسته به حزب عمران خان نخست وزیر سابق، تاکنون ۹۲ کرسی، مسلم لیگ نواز ۷۹، حزب مردم ۵۴ کرسی و جنبش متحده قومی نیز ۱۷ کرسی را کسب کرده‌اند. حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان نیز توانست کرسی مجلس ملی از منطقه «پاراچنار» را بدست آورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس