آمریکا چین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و وزیر خارجه چین در مونیخ درباره طیفی از موضوعات بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، در جریان گفتگوهای روز جمعه خود در آلمان درباره طیفی از مسائل منطقه ای و جهانی از جمله درباره شبه جزیره کره، تایوان و جنگ روسیه در اوکراین بحث کردند.

به گفته میتو میلر، وزرای خارجه آمریکا و چین در حاشیه نشست امنیتی مونیخ ملاقات کردند و در ادامه مدعی شد واشنگتن تلاش خود را برای مدیریت «مسئولانه» رقابت راهبردی با چین از طریق بهبود ارتباطات دوجانبه و اقدامات دیگر دوچندان کرده است.

وی دراین‌باره گفت: دو طرف همچنین درباره وضعیت خاورمیانه و شبه جزیره کره تبادل نظر و تاکید کردند که مقامات ارشد مربوطه باید برای پیگیری این گفتگوها با یکدیگر ملاقات کنند.

به گفته میلر، بلینکن بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان و در دریای چین جنوبی تاکید کرد و در عین حال نگرانی‌ها را در مورد حمایت چین از جنگ روسیه علیه اوکراین، از جمله حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه، ابراز کرد.

وی همچنین افزود: وزیر امور خارجه همچنین بر اهمیت تداوم اجرای پیشرفت‌های به دست آمده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور چین و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در اجلاس سران آنها در ماه نوامبر در کالیفرنیا، از جمله همکاری در مبارزه با مواد مخدر و ارتباطات نظامی تاکید کرد.

میلر گفت: وزیر امور خارجه تاکید کرد که ایالات متحده از منافع و ارزش های ما و متحدان و شرکای خود دفاع خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس