کد خبر 1573793
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

به گزارش مشرق، محسن فایضی با انتشار تصاویری از برگزاری جشن "معراج" و "اسرا" در مسجدالاقصی در کانال تلگرامی خود نوشت:

امروز هم زمان با 27 رجب, هزاران فلسطینی برای گرامی داشتن یاد معراج و نزول سوره اسرا به مسجدالاقصی رفتند و کودکان به جشن و شادی گذراندند.

"اسرا" به معنای سفرشبانه است....و بدلیل ایات ابتدایی حول معراج پیامبر و مسجدالاقصی , این سوره به این نام یعنی اسرا نام گذاری شده است.

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ

منزّه و پاک است آن که شبی بنده اش[ محمّد (صلی الله علیه وآله وسلم)] را از مسجدالحرام به مسجد الاقصی که پیرامونش را برکت دادیم، سیر داد، تا از نشانه هایِ [عظمت و قدرت ]خود را به او نشان دهیم؛ یقیناً او شنوا و داناست.

جشن "معراج" و "اسرا" در مسجدالاقصی+ عکس

جشن "معراج" و "اسرا" در مسجدالاقصی+ عکس

جشن "معراج" و "اسرا" در مسجدالاقصی+ عکس

جشن "معراج" و "اسرا" در مسجدالاقصی+ عکس

جشن "معراج" و "اسرا" در مسجدالاقصی+ عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    نیویورک‌تایمز: اسرائیل به نابودی حماس نزدیک نشده است نیویورک‌تایمز: اسرائیل به نابودی حماس نزدیک نشده است یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی این کشور گزارش داده اسرائیل در جنگ خود در غزه به نابودی حماس نزدیک نشده است. جاباما -استیکی سایت به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز با استناد به مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد آخرین ارزیابی‌ها حاکی است اسرائیل حماس را تضعیف کرده اما هنوز به هدف خود برای حذف آن نزدیک نشده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند درباره واقع‌بینانه بودن هدف نتانیاهو برای نابود کردن حماس تردیدهای جدی وجود دارد. این مقام‌ها گفته‌اند تضعیف توانمندی‌های جنگی حماس واقع‌بینانه‌تر از حذف این گروه به نظر می‌رسد. اسرائیل، آزادی اسرا از غزه و نابودی حماس را به عنوان اهداف جنگی خود در غزه تعیین کرده است. با وجود این، تحقق هر دوی این هدف‌ها به بن‌بست برخورد کرده‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز چند هفته پیش هم گزارش داده بود شماری از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تحقق همزمان هر دو هدف امکان‌پذیر نیست و هر گونه برنامه بلندمدت برای نابود کردن حماس ناگزیر به مرگ اسرا منجر خواهد شد. علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان نابودی کامل حماس را زیر سوال برده‌اند. «گادی آیزنکوت»، از مقام‌های سابق ارتش اسرائیل که در حال حاضر یکی از اعضای کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای چند هفته پیش وعده‌های مقام‌های اسرائیل برای نابودی کامل حماس را «داستان‌سرایی» توصیف کرده بود. «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش در یک یادداشت در روزنامه هاآرتص نوشته بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند. گزارش‌ها حاکی است که حماس در حال حاضر ۱۳۶
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    خیلی بی خیالید شما بابا
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 3
    اصلا انگار نه انگار هموطناشون دارن لت و پارمیشن
    • عباس NL ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 3
      لت و پار ان شاء الله كه تو و اربابت به همين نزديكى با هم مى شيد
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    بیشتر افراد ماسک دارند. این فیلم برای دوره کروناست
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 3
    به امید خدا جشن مربوط به ادامه ایات اون سوره هم بزودی گرفنه میشه و فلسطین ازاد میشه .
  • کاک نصیر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام جانم فدای قدس و مسجدالاقصی لعنت بر بایدن و نتانیاهوی کثیف
  • کاک نصیر IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام جانم فدای قدس و مسجدالاقصی لعنت بر بایدن و نتانیاهوی کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس