اسلامی: هماهنگی‌ها با آژانس رو به پیشرفت است

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه هماهنگی‌ با آژانس رو به پیشرفت است، گفت: تلاش می‌شود فضایی که دشمنان برای صنعت هسته‌ای دنبال می‌کنند را بشکنیم.

به گزارش مشرق، «محمد اسلامی» در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور در صنعت هسته‌ای، گفت: هماهنگی با آژانس رو به پیشرفت است و امید است همین رویه ادامه داشته باشد. امیدوارم رویه حاضر در توسعه فناوری‌ها و تجهیزات هسته‌ای، تداوم یابد تا بتوانیم فضایی که توسط دشمنان بر ضد صنعت هسته‌ای کشورمان ایجاد می‌شود، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

وی در پیش‌بینی بازی امروز ایران و قطر هم گفت: اگر بچه‌های تیم ملی با رعایت اصول تکنیک و تاکتیک و دستورهای سرمربی تیم عمل کنند و همانطور که با ژاپن بازی کردند با قطر، روبرو شوند حتماً در بازی امشب برنده می‌شویم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به ساخت دستگاه ایرانیوم توسط متخصصان کشورمان، گفت: انحصار تولید این دستگاه در اختیار آمریکا، انگلیس و آلمان بود اما دانشمندان صنعت هسته‌ای کشورمان طی چهار سال کار پژوهشی طاقت‌فرسا توانستند دستگاه راهبردی ایرانیوم را بسازند. این دستگاه هم در خطوط تولید و فرآیند آزمون صنعت هسته‌ای و هم در پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسلامی بیان کرد: این دستگاه بسیار گران قیمت است و به هیچ عنوان به کشور ما نمی‌فروشند. ساخت دستگاه ایرانیوم نشان از تراز بالای فناوری کشورمان است که الحمدالله توانستیم تولیدکننده و عرضه کننده باشیم و بتوانیم نیاز کشور خود را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از مسایل مهم در صنعت هسته‌ای غناسنجی ایزوتوپی است  و باید گفت زنجیره ارزش، اقتصاد دانش بنیان در این بخش است و  موادی که در این بخش تولید می‌شود دارای ارزش افزوده بسیار بالا است، به گونه‌ای که هر گرم آن ده‌ها هزار دلار ارزش دارد و به دنبال گسترش آن هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس