کد خبر 1572437
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
سناتور گراهام: ایران از آمریکا نمی‌ترسد

سناتور لیندسی گراهام یکشنبه شب گفت که سیاست‌های آمریکا کارآمد نیست و ایران «از ما نمی‌ترسد.»

به گزارش مشرق، این سناتور جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز خطاب به دولت آمریکا گفت: اگر هدف، ایجاد بازدارندگی در مقابل ایران است به طرز بسیار بدی شکست خوریده‌اید. اگر هدف، حفاظت از نیروهای آمریکایی است، به این هدف دست نیافته‌اید.

این سناتور کارولینای جنوبی افزود: اگر ایران را متقاعد کرده‌اید که به دنبال جنگ گسترده نیستید، آنها این را باور کرده و این پیام را دریافت کرده‌اند. آنها از ما نمی‌ترسند.

گراهام اظهار کرد: ما باید سیاست خودمان را تغییر دهیم. دیگران از ما نمی‌ترسند. زدن صدها هدف، اهمیتی ندارد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد. آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفت.

این حملات با انتقاد و محکومیت گسترده جهانی روبرو شد و از سوی دیگر جمهوریخواهان در آمریکا آن را ناکافی دانستند.

دن سالیوان سناتور ایالت آلاسکا در فضای مجازی نوشت که واکنش دولت بایدن «فاجعه بار و نزدیک به خطرناک بود.»

تام کاتن سناتور ایالت آرکانزاس نیز درگفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز اظهار نظر کرد که این بمباران‌ها احتمالاً «در کوتاه مدت» موفق بوده ولی ابراز تردید کرد که این حملات «در دراز مدت» توفیق یابند.

دب فیشر سناتور ایالت نبراسکا نیز گفت: این حملات، که قبل از اجرا اعلام شده بودند، احتمالاً در توقف محور ایران چندان موفق نبوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    در واکنش به حملات گسترده آمریکا به یمن انصارالله: به حملات علیه اسرائیل و متحدانش ادامه می‌دهیم درپی تجاوزات جدید آمریکا و انگلیس به صنعا و دیگر استان‌های یمن اعضای انصارالله واکنش نشان دادند و تأکید کردند که موضع یمن تغییر نکرده است و به حملات علیه اهداف اسرائیل و متحدانش ادامه خواهند داد. سرویس خارجی- رسانه‌های یمنی بامداد یکشنبه (15 بهمن؛ 4 فوریه) گزارش کردند: انفجارهایی در صنعا، پایتخت یمن در نتیجه تجاوز جدید آمریکایی-انگلیسی به صدا درآمد. این رسانه‌ها گزارش کردند، آمریکا و انگلیس با حملات پی‌در‌پی صنعا و تعدادی از استان‌های یمن را هدف قرار می‌دهند. آن‌طور که خبرگزاری دانشجو نوشته است، الجزیره به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد که حمله اخبر به یمن دور دوم انتقام‌گیری از سربازان کشته‌شده در مرز اردن بود. وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد که ما این حملات را با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند انجام دادیم. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که حملات نیروهای آمریکایی و انگلیسی به اهداف یمن، 13 مکان ذخیره‌سازی سلاح را هدف قرار داده است. دولت انگلیس نیز با اعلام خبر مشارکت نیروی هوائی این کشور در موج سوم حملات مدعی شد که این مشارکت با هدف تشدید تنش نیست. «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش یمن، گفت هواپیماهای متجاوز آمریکایی- انگلیسی طی ساعات گذشته ۴۸ حمله در یمن انجام دادند. او از 13 حمله به أمانهًْ‌العاصمهًْ و استان الصنعا پایتخت یمن، 9 حمله به استان الحدیده، 11 حمله به استان تعز، 7 حمله به استان البیضاء، 7 حمله به استان الحجه و یک حمله به استان صعده خبر داد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، سرتیپ یحیی سریع افزود: «این حملات ما را از موضع حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه منصرف نخواهد کرد و بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.» وی گفت: «حملات، ما را از مواضع اخلاقی، مذهبی و انسانی‌مان در قبال مردم غزه باز نخواهد داشت
  • حقگو IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    اقایان جاسوس این جواب را برای سناتورتون بفرستید ...سلام . کسانی که از خدا میترسند و خداوند را قدرت برتر جهان میدانند و ایمان به خداوند دارند از غیر خدا نمیترسند . کسانی که در امریکا میخواهند مردم دنیا از انها بترسند بدانند که فرعون هم اینگونه فکر میکرد و نتیجه اش را هم دید . نتیجه دنیایی فرعون مانند سرکوه یخی است در دریا و عواقب ان در اخرت بسیار بیشتر و سخت تر برای جنایتکارانی است که میخواهند مردم دنیا از انها بترسند. حالا تصمیم با شماست که از این پیام پند بگیرید یا دلگیر شوید
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 1
    فکر کردی ایران عربستان و اماراته؟
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 1
    مردم ایران فقط از خدا می ترسند و بس
  • CN ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    نیروهای یمن باید به هوش باشند چون ظاهراً آمریکای جنایتکار اهدافی را هدف قرار میده که نیروهای انصار الله در برابر حملات ناگهانی مزدوران آمریکا و متحدانش توان بازدارندگی نداشته باشند و این اهداف ربطی به موشک‌های ضد کشتی ندارد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    مگه باید از شما جنایتکاران بترسند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    هرکی از هارت وپورت بترسه احمقه!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ظریف و دوستان میترسن بیا ببرشون مال بد بیخ ریش صاحابش
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    البته از سگ هار همه میترسن ولی شما فقط پرورش دهنده سگ هار هستید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس