کد خبر 1570944
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
تولید خودرو کشور از ۱ میلیون دستگاه گذشت

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه حدود یک میلیون و ۱۰۷ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

به گزارش مشرق، مهرداد خسروی گفت: امسال حدود ۹۳۷ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با تولید ۸۶۳ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، ۹% درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۳۵ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۳۴ درصد رشد داشته، افزود: در این مدت حدود ۳۱ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) نیز با رشد ۱۸ درصدی تولید شده است.

خسروی افزود: علاوه بر این، در ده ماهه امسال بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۵۱ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶۶ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، همچنین در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 1
    در جریان قیمت و کیفیت خودرو هم هستی
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      این افزایش تولید چنان دودش به چشم ملت برود که هزاران بار آرزو می کردند که کاش خودرو را کالای سرمایه ای نمی کردیم. الان که در شهرها خیابانها ظرفیت تردد ندارد آلودگی هوا هم به کنار
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      1 0
      تارا گرفتم والف اتومات چراغ بدرقه چراغ داشبورد نداره جمعش میشه حدودا ۷ میلیون سینی زیرش را هم جدا خریدم ۱۸۰۰ صدای ماشین را میگه طبیعیه هر ماشین با ماشین بغلیش صدای متفاوت داره اونوقت شما از رقمش حرف می زنید ؟!
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    کوییک و ساینا و آتو آشغالای ۴۰ سال پیش پژو رو میگی خودرو اونم‌ توی سال ۲۰۲۴.شما از قیمت و کیفیت خودرو خبر داری؟؟خبر داری پژو پارس از رده خارج الان برخی مدلاش بالای ۷۰۰ میلیونه یا کوییک و ساینای ۴۰۰ مبلیونی.پژو ۳۰۱ فرانسوی رو چراغاش رو عوض کردن اسمشو گذاشتن تارا بعد الان تو بازار اتوماتش تا ۹۰۰ تومن و ۱ میلیاردم میرسه.مردم ایران چه گناهی کردن که باید وایست توی صف برای خودروهای از رده خارج با قیمت نجومی.یا چرا باید خودرو های چینی رو ۳ یا ۴ برابر قیمت به مردم بفروشن.قرار بود واردات خودرو انجام بشه رفتن حودروهای اقتصادی و بدون آپشن بازار جهانی رو آوردن و بالای ۲ میلیارد دادن دست مردم.شما یه نگاهی به وضعیت مسکن و خودرو بندازید.تو همین حین که چای دبش ۳.۵ مبلیارد دلار ارز دریافت کرده.یعنی پول ساخت ۲ تا برج خلیفه یا پول ساخت حداقل ۳ ورزشگاه عظیم یا پول ساخت یک ناوهواپیمابر به علاوه ناوشکن های محافظ.آیا برای واردات چای ارز هست اما واردات خودرو نه؟؟
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      هر قشر ثروت اندوز سرمایه سالار اشرافگرا مردمی از نوع رعیت هم میخواهد منابع ملی هم متعلق به مردم نیست با هر اسم و کلک متعلق به احزابشان هست فقط اگر امام زمان ظهور کنه درست میشه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    2 1
    یک میلیون فرغون
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      صد رحمت به فرغون!!!خخخخخخخخخخخخخ
  • ارش IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 1
    ما روز در ایران خودرو و سایپا حدود یک میلیوت تولید داریم یعنی بززگترین در جهان و بزرگترین صادر کننده در جهان و پیشرفته ترین کشور جهان
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    خخخخ وزارت صمت لانه دروغ و کذب است کو کجاست ؟ مستقیم رفت پارکینگ های جدید برا احتکار ؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    تو هیچ اقتصادی و صنعتی در سال ۲۰۲۴ نمیتونی مشتقات پراید مثل کوییک ساینا و مشتقات پژو دیگه خودرو بدونی مثل این میمونی گوشی سونی k750 نوستالوژی رو ۲۰۲۳ به قیمت اس ۲۴ بفروشی چرا چون ما کارخانه تولید کا ۷۵۰ داریم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    بجاش فرغون باکیفیت میساختن خیلی بهترومقرون بصرفه تربود!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس