تظاهرات ضد دولتی در قلب اسرائیل

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تجهیزات و سلاح‌های جدید آمریکا شامل جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۵ و بالگردهای آپاچی به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی رسیده است.

سرویس جهان مشرق - شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز مدعی است که دولت آمریکا قصد دارد تا از تاخیر در ارسال محموله‌های تسلیحات به تل‌آویو به عنوان اهرم فشار استفاده و آنها را وادار کند تا صرفاً از شدت حملات علیه نوار غزه بکاهند!

براساس گزارش‌ها، اسراییل از آمریکا درخواست تسلیحات بیشتر از جمله بمب‌های هوایی و سامانه پدافند هوایی کرده است.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام کنونی و یک مقام سابق آمریکا مدعی شد که این کشور در نظر دارد تا با هدف آنچه «ترغیب اسراییل به اقدام از جمله گشودن کریدورهای بشردوستانه به منظور فراهم شدن کمک‌های بیشتر برای غیرنظامیان فلسطینی» خوانده شده است، تحویل سلاح به تل‌آویو را کُند یا متوقف کند.

گفته می‌شود که پنتاگون تحویل توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری و تجهیزات تبدیل بمب‌های هدایت‌ناپذیر (اصطلاحاً بمب کودن) به بمب‌های هدایت‌شونده را مورد بازنگری قرار داده است. مقامات مدعی شده‌اند که درباره این موضوع هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است» و آمریکا احتمالاً به تامین سایر کیت‌های مبدل برای افزایش دقت مهمات و تسلیحات اسراییل ادامه خواهد داد.»

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع خود اضافه کرده است که کاخ سفید «به احتمال زیاد از سرعت تحویل پدافند هوایی نخواهد کاست اما شاید تحویل تسلیحات مرگبار را متوقف کرده یا به تاخیر بیندازد.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ماه جاری مدعی شد که رژیم صهیونیستی را نسبت به «خویشتن‌داری» ترغیب کرده و گفته است که قربانیان (شهدای) غیرنظامی در غزه «بیش از حد افزایش یافته است»!

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا دسامبر ۲۰۲۲ درباره آنچه «از دست رفتن حمایت خارجی به دلیل بمباران کور» در اراضی اشغالی خوانده بود، به تل‌آویو هشدار داد.

ادعای ان‌بی‌سی‌نیوز و اظهارات بلینکن درباره توصیه به خویشتن‌داری و همچنین هشدار بایدن به اسراییل در حالی است که دادگاه لاهه جمعه هفته گذشته حکم خود در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام «نسل‌کشی» را اعلام کرد و ضمن عدم رد این اتهام، تل‌آویو را به نسبت به اتخاذ تمام تدابیر لازم برای اجتناب از نسل‌کشی ملزم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در پی صدور این حکم، بار دیگر با رد اتهام نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی، آن را «بی‌اساس» خواند و اعلام کرد که «تصمیم دادگاه لاهه با نظر واشنگتن مبنی بر اینکه اسراییل برای اطمینان از عدم تکرار عملیات ۷ اکتبر، حق دفاع از خود را دارد، منطبق است»!


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و یازدهمین روز جنگ

روزنامه هیل: اسرائیل با وجود هزینه‌های زیادی که متحمل گردیده اهداف خود را تغییر نمی‌دهد

روزنامه هیل آمریکا اعلام کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از ۱۰۰ روز از آغاز آن می‌گذرد با فشارهای شدیدی مواجه شده است. این روزنامه در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان به اعلام اهداف دست نیافتنی خود از این جنگ ادامه داده و با وجود هزینه‌های زیادی که متحمل گردیده این اهداف را تغییر نمی‌دهد. در بخش دیگری از گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است فشارهای بین المللی برای پایان یافتن این جنگ رو به افزایش بوده و اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی در حال گسترش است، چنانچه خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار دستیابی به توافق آتش بس به منظور آزادی اسرا هستند.

روزنامه هیل ادامه داد اولین نشانه‌های اتخاذ استراتژی جنگ بلند مدت در اختلافات به وجود آمده در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته نمایان شد. گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم که اخیراً فرزند خود را در جنگ غزه از دست داد اعلام کرد شکست کامل حماس هدفی غیر منطقی به شمار می‌رود.

روزنامه هیل: اسرائیل با وجود هزینه‌های زیادی که متحمل گردیده اهداف خود را تغییر نمی‌دهد/ ده‌ها شخصیت بارز و سرشناس اسرائیلی خواستار عزل و برکناری فوری نتانیاهو شدند/ تجهیزات و سلاح‌های جدید آمریکا به دست رژیم صهیونیستی رسید/ ضربه سنگین مقاومت به نیروهای صهیونیست در اردوگاه المغاری + عکس و فیلم
آوارگان فلسطینی

ده‌ها شخصیت بارز و سرشناس اسرائیلی خواستار عزل و برکناری فوری نتانیاهو شدند

سازمان ملل متحد نسبت به افزایش شدت درگیری و جنگ در نزدیکی بیمارستان‌های خان‌یونس در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد. توماس وایت هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نوار غزه اعلام کرد حملات مداوم به اماکن غیرنظامی خانیونس غیر قابل پذیرش بوده و باید فوراً متوقف شود. وی در بیانیه‌ای افزود غیرنظامیان کشته و مجروح می‌شوند و جنگ در اطراف بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها که آوارگان در آن محاصره شده‌اند شدت یافته و عملیات نجات افراد را با مشکلات جدی مواجه کرده است. وایت همچنین نسبت به جنگ خشونت آمیز در نزدیکی بیمارستان‌های باقی مانده در خانیونس از جمله بیمارستان ناصر و الامل به شدت ابراز نگرانی کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که ده‌ها شخصیت بارز و سرشناس اسرائیلی از جمله سه برنده جایزه نوبل، با امضای طوماری خواستار عزل و برکناری فوری نتانیاهو شدند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد این گونه اقدامات به محاصره این ساختمان‌ها منتهی شده که نتیجه آن محصور شدن کارکنان، بیماران و پناهجویان داخل آنها است. وی همچنین در اظهارات خود از تعطیلی کامل بیمارستان الخیر پس از تخلیه بیماران آن خبر داد.

روزنامه هیل: اسرائیل با وجود هزینه‌های زیادی که متحمل گردیده اهداف خود را تغییر نمی‌دهد/ ده‌ها شخصیت بارز و سرشناس اسرائیلی خواستار عزل و برکناری فوری نتانیاهو شدند/ تجهیزات و سلاح‌های جدید آمریکا به دست رژیم صهیونیستی رسید/ ضربه سنگین مقاومت به نیروهای صهیونیست در اردوگاه المغاری + عکس و فیلم
آوارگان فلسطینی

تجهیزات و سلاح‌های جدید آمریکا به دست رژیم صهیونیستی رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ کشتار و جنایت دیگر را در حق ساکنان این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه اشاره کرد که در این جنایات ۱۸۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۷۷ نفر دیگر زخمی شدند. آمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۲۶۰۸۳ نفر و شمار مجروحان هم به ۶۴۴۸۷ نفر رسیده است. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی محوطه بیمارستان أمل در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرده و تیم‌های امداد و نجات قادر به انتقال مجروحان نیستند.

ایاد الرواغ خبرنگار فلسطینی رادیو "صوت الاقصی" در ادامه حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه همراه با شماری از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید. با شهادت این خبرنگار شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ به ۱۲۰ نفر افزایش یافت. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد در مناطق مختلف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران اسرائیلی شده است.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد جنبش حماس مجددا مناطقی در شمال نوار غزه را که ارتش رژیم صهیونیستی از آن عقب‌نشینی کرده بود، تحت کنترل گرفته است. گردان‌های قسام اعلام کرد گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدنفر هدف قرار داده و همه آن‌ها کشته و زخمی شدند. مجاهدان گردان‌های قسام با گروهی ۸ نفره از نظامیان اشغالگر اسرائیلی در منطقه شیخ عجلین در جنوب غرب شهر غزه درگیر شده و همه این نیروها را به قتل رسانده و زخمی کردند.

حمله موشکی حزب الله لبنان

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تجهیزات و سلاح‌های جدید آمریکا شامل جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۵ و بالگردهای آپاچی به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی رسیده است.

منابع عبری زبان از حمله موشکی به پایگاه‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در همین حال، الجزیره نیز اعلام کرد که دست کم ۸ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

ضربه سنگین مقاومت به نیروهای صهیونیست در اردوگاه المغاری

گردان‌های مجاهدین اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف حمله راکتی قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای نوار غزه زخمی شدند.

هدف قرار گرفتن خودروهای صهیونیست

گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در کمینی محکم گرفتار کردند. قسام تاکید کرد که مجاهدان قسامی پس از ورود ۷ نظامی اسرائیلی به داخل یکی از تونل‌ها در این منطقه، دهانه تونل را بسته و آن را با راکت ضدنفر "رعدیه" منفجر کردند که طی آن اشغالگران صهیونیست کشته و زخمی شدند. مجاهدان قسامی در ادامه دو تانک مرکاوای اسرائیلی را هم با بمب شواظ و راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان امنیتی اسرائیلی اعلام کرد که ناتوانی در اتخاذ تدابیر لازم برای مرحله بعد از جنگ، موجب خواهد شد تا حماس مجددا کنترل نوار غزه را در دست گیرد. منبع مذکور اشاره کرد اطلاعاتی که بدست ارتش رژیم صهیونیستی رسیده، نشان می‌دهد که حماس مجددا خدمات رسانی به فلسطینیان در مناطقی که حضور ارتش در آن کاهش یافته، را ازسرگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 7
    حضور ۹۰ درصدی در انتخابات
  • GB ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 6
    اگر بمب اتم داشتیم هرگز صدام به ایران حمله نمی کرد‌
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    3 7
    هدف از شروع این جنگ چی بود ؟ این که بگیم از روی نا آگاهی حمله انجام شده که قابل قبول نیست چون حتی مردم غیر نظامی هم میدونن اگه حمله ای مثل هفت اکتبر انجام بدی ارتش دشمن حتما وارد جنگ میشه پس دلیل شروع جنگ چی بود تا الان صد هزار ساختمان تو غزه خراب شده و عملا قابل زندگی نیست شهر چرا انجام شد ...تنها خسارتی که به اسراییل وارد شده همین هزار تا تانک و زره پوش که از دست داده
    • احمد IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      1 0
      عزیز برادر ! بهتر است بپرسی اصلا چرا مردم فلسطین بیش از 70 سال است برای پس گرفتن سرزمینشان مبارزه می کنند؟ 70 سال است هر روز و هر ماه و هرسال هزاران شهید می دهند الان این شهادتها در زمان فشرده ای رخ داده است . واقعا اینقدر بصیرت ندارید که بفمید خسارت وارده با رژیم صهیونیستی و آمریکا و دیگر حامیانش چقدر است ؟ عزیز من دیگر زمان پررویی برای نظام سلطه تمام شد . الان جبهه حق و مقاومت سرنوشت آمریکا و صهیونیستها را تعیین می کند . ... متاسفم ...
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
    1 1
    خیلی هم زیبا و قشنگ . مرسی مجاهدین حماس. عاشقتان هستم.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    1 0
    در خصوص ضربه زدن به غاصب چرا اقدام عملی نمیکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس