کد خبر 1570267
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
مدودف کم آورد؛ ستاره ۲۲ ساله قهرمان تنیس آزاد استرالیا شد

مرد شماره چهار تنیس جهان با برتری مقابل نفر سوم این رشته ورزشی، فاتح مسابقات آزاد(اوپن) استرالیا شد.

به گزارش مشرق، مسابقات تنیس آزاد استرالیا، یکی از چهار رقابت معتبر سالانه تنیس (گرند اسلم) و جزو پربیننده‌ترین مسابقات جهان است.

به طور کلی مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارد و قهرمانی در آن‌ بزرگ‌ترین دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت، جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالاست و به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و زنانو ۲ نفره برگزار می‌شود.

یانیک سینر، ستاره ۲۲ ساله ایتالیایی به‌رغم اینکه در دیدار پایانی شروع ضعیف و ناامیدکننده‌ای داشت و ۲ ست اول را ۶-۳ به مرد سوم تنیس جهان واگذار کرد، اما در ادامه در عین ناباوری به بازی برگشت و سه ست بعدی را ۶-۴، ۶-۴ و ۶-۳ از دانیل مدودف روس برد تا اولین قهرمانی خود در یک گرند اسلم را به‌دست بیاورد.

سینر در مرحله نیمه‌نهایی با نواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان و رکورددار مسابقات گرنداسلم روبه‌رو شد و خلاف باور مخاطبین، موفق شد او را پشت سر بگذارد. جوکوویچ شانس اول قهرمانی به حساب می‌آمد تا بیست‌وپنجمین قهرمانی گرند اسلم خود را کسب کند اما ستاره ایتالیایی این اجازه را به او نداد.

فتح ملبورن و قهرمانی در بخش انفرادی گرند اسلم مردان، حدود نیم‌قرن حسرت ایتالیایی‌ها بود و آن‌ها حالا با حضور ستاره جوان خود، بعد از ۴۸ سال بار دیگر در این رویدادهای چهارگانه صاحب عنوان شدند.

در طرف دیگر مدودف در سومین تلاشش برای فتح نخستین گرند اسلم فصل ناکام ماند. او سال ۲۰۲۲ هم تا آستانه قهرمانی این تورنمنت پیش رفت اما اسیر رافائل نادال اسپانیایی شد تا دستش از جام کوتاه بماند. او همچنین بعد از رقابت‌های اوپن آمریکا در سال ۲۰۲۱ به دنبال دومین گرند اسلم خود بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس