کد خبر 1569289
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
‌

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس عصر چهارشنبه از مردم این کشور خواست که برای جنگ محتمل با روسیه آماده شوند.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس عصر چهارشنبه به وقت تهران هشدار داد که مردم باید در صورت جنگ محتمل با روسیه آماده خدمت در ارتش باشند.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو»، ژنرال «پاتریک سندرز» فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از مقامات این کشور خواست تا مردم را برای برای جنگ با روسیه آماده کنند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز اخیرا گفت که حمله روسیه به ائتلاف نظامی ناتو در «پنج تا هشت سال آینده» ممکن است.

هشت روز بعد از انتشار گزارش ۲۵ دی ماه روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد.

بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد دی ‌اف» اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.

«راب باوئر» یکی از مقامات ارشد ناتو پیشتر گفته بود که این ائتلاف نظامی با خطرناک‌ترین وضعیت در جهان در دهه‌های اخیر روبروشده است.

لهستان از دیگر اعضای ناتو بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری برای امور نظامی هزینه می‌کند. آلمان سال گذشته دکترین نظامی و راهبردی خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ تغییر داد و هدف آن تبدیل ارتش کنونی به ارتشی با قابلیت جنگی است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته است که پیروزی بر روسیه زمانی حاصل می‌شود که هر کشور عضو ناتو به طور کامل متعهد به پایان دادن به این جنگ باشد.

رئیس جمهور اوکراین در جمع عده‌ای از دانشجویان این کشور اظهار داشت که اعضای ناتو باید طوری به این کشور کمک کنند که انگار خود در جنگ با روسیه هستند.

او گفت:«اوکراین در ناتو نیست، زیرا در واقع چندین کشور مشکوک در ائتلاف ناتو وجود دارند. آن‌ها از چه می‌ترسند؟ آنها از تشدید تنش با روسیه می‌ترسند. اکنون نمی‌توانم بگویم آنها کدام کشورها هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    7 5
    همه این وراجی ها مربوط به ضعف روسیه در اوکراین هست !؟ روسیه که کیف را محاصره کرده بود بایستی همان زمان وارد کیف می شد با هر چقدر کشتار الان با این ضعف در مقابل اوکراین عملا آبروی خودش را در جهان برده و اعتباری ندارد
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      9 2
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! اعتبار فقط یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش با رد نعلین طالبان رو پشتشون!! 😂😂😂😂
    • محمد قزل IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      13 1
      هاشمی رفسنجانی می‌گفت دنیای آینده دنیای گفتگو است و موشک کاربردی ندارد....لیبرال های وطن فروش
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      روسیه باید بگوید فرانسه انگلیس و آلمان هر موقع توانستند یمن را شکست دهند آن موقع می توانند روسیه را شکست دهند
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    برای درگیری اونم تعرض به مرزها که داره بااوکراین صلح هم ایجادمیشه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    4 0
    این رهبران غربی مردم کشورهای خودشونو به کشتن میدن.ملتشون میگه جنگ غزه رو تموم کنید ولی دولت و پارلمان انگلیس میگه نمیشه.یعنی ده بیست نفر برای کل کشور تصمیم میگیرن و حرف ملت رو قبول نمیکنن.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    5 1
    سگی که اینجوری پارس میکند پاچه نمیگیرد .
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 2
    از قرار معلوم برنامه ریزی برا جنگ جهانی صورت گرفته است آلکان هم همین حرف زد بخشی از جنگ در خاورمیانه میان ایران و اسراییل است
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    3 2
    انگلیس بدون نفت ایران در جنگ جهانی دوم پیروز نمیشد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    4 2
    جنگ ناتو و روسیه حتمن شروع میشه. این غربی‌ها ذاتا جنگ رو نشانه قدرت خودشون میدونن وگرنه جنگهای فعلی تمامش قابل مهار شدن و خاموش کردنه یک شبه میشه فتیله جنگ اوکراین و غزه را مایین کشید اما این غربی‌ها وحشی و عوضی تمایل به این کار ندارند. اصلا به کت و شلوار و کراوات اینها نگاه نکنید زیر این لباسها یک مشت بی فرهنگ عوضی مخفی شده . دولت‌های غربی هم خودشون رو کباب میکنن هم ملت‌های دیگه رو. به زودی همه ما تماشا می‌کنیم
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      2 0
      این غربی های پر رو هنوز توی عالم گذشته سیر میکنند و بر آن اساس فیلم بازی میکنند.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      بی فرهنگ عوضی خیلی درست بود.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 4
    ایران باید از روسیه فاصله بگیره. تو جنگ جهانی ایران بیطرف بود ولی روس و انگلیس اشغالش کردن، حالا که عملا تو جنگ اکراین دخالت داره، ایران تکه تکه میشه و ویران.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 4
    مردم ایران هم‌ برای جنگ با پاکستان و آذربایجان و ترکیه‌و افغانستان و ترکمنستان و ...
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    3 0
    برای سومین مرتبه پس از حملات ناموفق ناپلئون بناپارت و بعد هیتلر به روسیه - به نظر آنگلوساکسونها این بار دیگر عزم خودشان را جزم کرده اند که روسیه را شکست دهند تا که اینکه بالاخره ثروت های طبیعی آن کشور را بویژه در سیبری - اورال و دریای شمالی را به نام خود رقم بزنند. البته دیگر پسر عموی آنگلساکسون آنها یعنی آمریکا با کمک رژیم کودک کش اسراییل نیز در نظر دارد که تمامی چاه های نفت خاورمیانه را تسخیر کند تا از این طریق تسلط خود را بر دنیا تکمیل کند. برای همین است که چند سالی است در سوریه و شمال عراق مشغول تمرین برای تصاحب چاه های نفتی هستند.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 7
    ناتو به ایران حمله میکنه،
  • اندیشمند IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    به دلیل نارضایتی عمومی و افزایش هزینه های جنگی ، با این تبلیغات قصد ایجاد وحشت عمومی و همراهی مردمی برای جنگ ایحاد کنند ، در صورتی که ناگفته پیداست روسیه کاری به انگلیس ندارد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس